لزوم اصلاح ساختارهای متولی زنان و جوانان برای اثر گذاری بیشتر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران

غلامرضا بصیرنیا مدیرکل نظارت و ارزیابی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، درباره نقش مهم خانواده در تشکیل هویت جامعه خود گویای آن است بسیار این سیستم نیازهای مادی ، روانی و معنوی و مهمترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش اعضا ، تربیت فرزندان ، معاشرت کودکان و رفع نیازهای عاطفی اعضای خانواده فراهم می کند.

وی افزود: تحت تأثیر تحولات مختلف در جهان معاصر و نقش مهمی که زنان به عنوان نیمی از جمعیت در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا می کنند ، توجه ویژه ای به زنان شده است و در جمهوری اسلامی ، مسائل زنان در کنار آنها پذیرفته شده است. خانواده. “چه جایی. بنابراین ، در عنوان معاون رئیس جمهور زنان و خانواده ، عنوان زن و عنوان شورای فرهنگ و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ، عنوان زن در کنار خانواده تأکید شده است. منشور حقوق و مسئولیت های زنان در جمهوری اسلامی و همچنین حقوق فردی و خانوادگی بر حقوق اجتماعی (حقوق بهداشتی ، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و قضایی) تأکید دارد.

او می گوید که انسانها در نوجوانی و جوانی بیشتر مشتاق هستند ، فعال ترینوی گفت: “طبیعی است که دانستن این ویژگی ها و رفع آن نیازها در دوران نوجوانی و نوجوانی بسیار مهم است.” اصلی ترین نقطه قوت و سرمایه اصلی توسعه کشور ، بهبود مادی و معنوی آن است اند و او نقشی بی بدیل در سرنوشت کشور دارد. در حال حاضر ، سرپرست اجرایی زنان و خانواده در کشور ، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور و سرپرست جوانان ، وزیر ورزش و جوانان و ستاد ملی زنان و خانواده به عنوان سرپرست زنان و خانواده و شورای عالی جوانان.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: دبیرخانه تعیین می شود. در دولت دهم ، ستاد 6 جلسه برگزار کرد و 13 قطعنامه داشت. ستاد ملی زنان و خانواده در دولت یازدهم تأسیس نشد و سه جلسه در دولت های دوازده گانه برگزار کرده است. اولین جلسه در دوره ریاست جمهوری در مارس 2017 برگزار شد و قطعنامه به عنوان شاخصی که عدالت جنسیتی را بر اساس جنسیت تعیین می کند ، به تصویب هیئت وزیران رسید و در تاریخ 1397/06/27 اعلام شد.

اینجا کلیک کنید وی افزود: دومین جلسه در بهمن ماه سال 1396 با حضور رئیس جمهور برگزار شد. سومین جلسه در تاریخ “07/04/1400 برای” تقسیم کار ملی موسسات در جهت ارتقاء ، توسعه و نهادینه شدن خانواده ها “برگزار شد و توافقنامه در آخرین روزهای دولت دوازدهم با امضای معاون اول اعلام شد. رئیس جمهور. وضعیت عملکرد معاون وزیر زنان و خانواده نشان می دهد زیرا هیچ الزامات ساختاری و اجرایی مربوطه در سطح ملی و فر این نمایندگان برای ایفای نقش در زمینه زنان و خانواده و داشتن نقش گسترده تری در کارکنان ، ممکن است سابقه چندانی برای حل چالش ها و مشکلات این حوزه نداشته باشند.

وی گفت: اساسنامه شورای عالی جوانان در سال 92 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این شورا وظیفه بررسی نقش ها و وظایف نهادها و سازمان های مسئول امور جوانان و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها را بر عهده دارد. که وظایف آنها مربوط به مسائل جوانان است. طبق قوانین ، جلسه شورای عالی جوانان باید هر دو ماه یکبار در دوران ریاست جمهوری و زمانی که وی تحت ریاست معاون اول رئیس جمهور نیست ، تشکیل شود. از زمان تأسیس تا آغاز دهه 1400 ، این شورا 39 جلسه برگزار کرد و چندین سال این جلسات هیئت مدیره برگزار نشد.

وی گفت: وزیر ورزش و جوانان نیز به دلیل تمرکز اصلی منابع در زمینه ورزش و با وجود فعالیت های معاون وزیر جوانان ، چالش ها و مشکلات در زمینه جوانان هر روز قوی تر می شود. مشکل حوزه نیست ، بلکه یکی از شاخص هایی است که میزان توجه مدیر و تمرکز و توجه به مشکل اصلی را نشان می دهد. تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت جدید بر “بازسازی ساختار فرهنگی در کشور توسط یک حرکت انقلابی خردمندانه و خردمندانه که برآمده از اندیشه و خرد است” مبنای خوبی برای اصلاح ساختاری خانواده ها ، زنان و جوانان بود. برای دولت جدید انبار شده است

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: با توجه به ناکارآمدی ساختار کنونی حاکم بر سه منطقه ، اصلاح ساختار منطقه ای و مدیریت یکپارچه گامی مهم برای مقابله با برخی چالش ها است. و مشکلات. در این راستا ، توصیه می شود پس از تصویب ستاد ملی زنان و خانواده و شورای عالی جوانان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ، این دو ساختار ادغام شده و “ستاد ملی خانواده ، زنان و جوانان” ”باید ایجاد شود. حوزه های انتخابیه تشکیل می شود.

بصیرنیا وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در سطح ملی ، بدون توسعه ساختارها و بارهای مالی و سازمانی جدید ، با تجمیع معاون رئیس جمهور زنان و خانواده و معاون وزیر جوانان ، وزیر ورزش و جوانان ، “وزیر خانواده ، زنان و” جوانان “برای راهنمایی مسائل و چالش های منطقه. در سطوح استانی و زیر ملی ، با ریاست مشترک امور زنان و نمایندگان امور جوانان اداره ورزش و استان جوانان ، اداره استان یک وزارتخانه جدید تشکیل می دهد. شورای اجتماعی ایالتی ، که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شده است ، توانایی ادغام با دو ساختار فوق و بخشهای مربوط به زنان ، خانواده ها و جوانان را در ساختار ساختار دارد وزارت کشور ، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی. کودکان و نوجوانان فکری در سطح ملی و استانها و a توانایی ادغام با ساختار جدید وزیران را دارند.

و در چارچوب ذکر شده است که چارچوب زیر می تواند حوزه صلاحیت و وظایف سرپرست و وزرای تازه تأسیس باشد ، گفت: در زمینه کودکان و نوجوانان ، برنامه های مطالعه و محتوا و روشهای آموزش علمی برای کودکان و نوجوانان ، توسعه فضا فرهنگی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان ، برنامه ریزی برای موضوع کودک آزاری و کار کودک و غیره ضروری است.

وی ادامه داد: “در زمینه جوانان ، زمینه های مشارکت جوانان را در زمینه های مختلف مدیریت اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و دولتی فراهم کنید ، امیدها ، نشاط و سرزندگی جوانان را تقویت کنید ، واحدهای مشاوره ای ایجاد کنید و از همه مهمتر برای جوانان کار کنید. تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده و برنامه ریزی برای ازدواج به موقع ، تسهیل شناسایی و انتخاب همسران ، ترویج ازدواجهای ساده ، آموزنده ، پایدار و قانونی ، حمایت مادی و اهداف معنوی برای اهداف و فعالیتهای سازمانهای غیردولتی که ترویج ازدواج و تشکیل و تسهیل ازدواج از طریق نهادها و ساختارهای مربوطه مانند ؛ تهیه مسکن مناسب برای زوج های جوان ، کمک های حمایتی ، انواع بیمه ، وجوه اعطایی ، بدهی های مورد نیاز (مسکن ، مهریه ، مسکن ، اشتغال و غیره) و امکانات رفاهی زناشویی. هدایت اهداکنندگان زناشویی برای ارائه تسهیلات مورد نیاز برای بربیان

وی افزود: در زمینه زنان ، بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حقوق زنان و برنامه ریزی برای حضور مطلوب زنان در زمینه های مختلف اجتماعی و مدیریتی و توسعه مشارکت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی زنان می تواند م effectiveثر باشد. حوزه خانواده ، اصلاح قوانین و مقررات مربوط به خانواده و تمرکز بر تقویت رویکرد خانواده محور در سیاست ها و برنامه های اجرایی و تشویق تولید و عرضه محصولات آموزشی فرهنگی ، هنری ، تبلیغاتی و خانواده محور ، اصلاح نگرش و رفتار و آموزش و بهبود مهارتها و ثبات باید به خانواده ها فکر کرد.

بصیرنیا وی گفت: در زمینه جمعیت ، همه سیاست ها ، برنامه ها و قوانین و مقررات مربوط به تنظیم خانواده ، اصلاح نگرش ها نسبت به آن را مطالعه کنید باروری و نظارت مداوم بر تغییرات جمعیتی ، تدوین برنامه های عملی با هدف بهبود باروری و ایجاد قوانین و مقررات و مشوق های تشویقی باروریسیاستگذاری و توزیع جمعیت و اجرای آنها در برنامه ها و برنامه های توسعه ملی و منطقه ای منجر به حذف چالش ها می شود. در زمینه افزایش سن ، آموزش شیوه زندگی سالم به والدین و افزایش آگاهی خانواده نسبت به تغییرات ناشی از افزایش سن و توسعه سالمندی ، طراحی مکانیزم هایی برای استفاده از تجربیات والدین و برنامه ریزی برای حفظ کرامت ، شأن و جایگاه پیری ، اجرای سیستم های مشاوره ای و ایجاد یک سیستم خدمات خانواده و حمایت خانواده سالمندان م effectiveثر خواهد بود.

وی گفت: “البته ، اصلاحات ساختاری خود مشکلات منطقه را برطرف نمی کند ؛ اما” ستاد ملی خانواده ، زنان و جوانان “و” وزیر خانواده ، زنان و جوانان “، با تمرکز بر مسائل ویژه مالی و منابع انسانی و سازمانهای ملی و استانی و ادغام م institutionsسسات بین بخشی بالادستی برای هم افزایی سایر نقاط قوت ، قوتها و ظرفیتها برنامه ریزی م effectiveثر و کارآمد برای رسیدگی به مسائل و چالشها در حوزه وظایف را بهبود بخشد.

دکمه بازگشت به بالا