لزوم احترام به زنان از نگاه اسلام – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان
آنلاین – گروه اخبار ، فرهنگ و اندیشه طاهر قلی زاده محمدی: یکی از ایده های ناب مبنی بر اینکه مهمترین دینکانیک توسط اسلام تساوی و حقوق بشر بین زن و مرد است ، تعبیری که در متن های مذهبی با اصطلاحات مختلف ذکر شده است ، می تواند به آیاتی از قرآن استناد کند که نوبل توسط خدای توانا. گفت: یا أَيُّهَا النَّاسُ نِنَّا خَلَقْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنث و جََعْ ش قَلل لِتَعارَفُوا نِنَّ أَککرَمَکُمْ عِنْدَ الله أَتْقاکُمْ نِنَّ الله عَی خَ [حجرات / ۱۳] آه تو مردم! “من تو را از نر و ماده تشکیل می دهم و تو را قبیله و قبیله می کنم تا یکدیگر را بشناسی. این بزرگترین نزد خداست. این پرهیزگارترین شما خدا ، آگاه و آواز است. همه چیز را بدانید. “
خداوند در این آیه شكوهمند نژادها و قومیت های مختلف را تنها عامل زیبایی زندگی و تنوع در روابط دنیوی می داند و تأكید می كند كه معیارهای برتری فقط به فضیلت اخلاقی و معنوی می رسند ، جایی كه هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. استاد شهید مطهری (ره) نیز چنین فرمودند: «اسلام در طول سفرهای من موجود “الحق یعنی اینکه در حرکت و سفر به سوی خدا تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.” [۱]
از این رو ، ما اغلب می دانیم که در طول تاریخ ، زنان در تلاش های خود موفق بوده اند ، که مردان نتوانسته اند در موقعیت ها و موفقیت های خود به دست آورند ، زنانی که حتی در قرآن کریم و همچنین خداوند به عنوان یک الگوی ذکر شده اند. برای همه کسانی که ایمان دارند ، آنها معرفی کردند ، به عنوان مثال ، ما می توانیم به آیه شریفه اشاره کنیم که این را می گوید: ” لِّلَّذِینَ أَامَنُواْ امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ ذ قَالَتْ رَ فرزند پسر لی عِندَکَ بَیْتًا ریگان الْجَنَّةِ و نجََ من فِرْعَوْنَ و عَمَلِهِ و نجََ من الْقَوْمِ ال باید َ مستق؛ وَ مَرْیمَ ابْنَتَ ساخت و ساز تى أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِیهِ من رُّوحِِ و صََد بِکلَمَاتِ رَب و ککتُب و کاَنَتْ من [تحریم / ۱۲و۱۱] و خداوند مثل کسانی که ایمان آورده اند مثل همسر فرعون وقتی که فرمود: پروردگارا! خانه خود را در بهشت با خود بساز و مرا از دست فرعون و کار نجات ده و مرا از ستمگران نجات ده! همچنین به مریم ، دختر عمران ، که پسرش را تمیز نگه داشت ، و من او را تشویق کردم.
اهمیت و زیبایی تأکید بر دین را می توان در هنگام بررسی شرایط نزول تفسیر درک کرد. با این حال ، آیاتی که اهمیت موقعیت زنان را تشریح می کند و هنگامی که زنان تحت فشار قرار می گیرند همه را تحقیر می کنند جدی ظاهر می شوند ، تا این که او از وضعیت زنان در میان اعراب یاد می کند: .ِذا انسانها هستند أَحَدُهُمْ بِالْأُنثثی ظَلَّ جُْهه مُسْوَدًّا و هُوَ ظم [نحل / ۵۷] و هر زمان که او به یکی از آنها اعلام کرد اگر شما یک دختر دارید ، رنگ پریده تر [از فرط ناراحتی] “سیاه بودن و بسیار عصبانی بودن.” يز این جنسیت خالص تلقی می شود و “زنان مانند موجوداتی به نظر می رسند که می توانند مانند همتایان خود در افسانه زرتشتی ، شیاطین نامیده شوند”جه»برای از بین بردن جامعه چه باید کرد. برای دریافت کلیک کنید جوجه های المزد توسط شخص دیگری ساخته نمی شوند مگر اینکه زنان باروری “بیایید این کار را بکنیم ، و اگر او بتواند روش دیگری انجام دهد ، همان کار را می کند!”[۲]
در چنین فضایی فرمانده کل قوا علی (ع) فرمود: “دلپذیر الْمَرْأَةَ ریحانه و لیست ِْ [۳] زنان گلهای نرم هستند ، نه برده و کارگزار “و اینها برخی از حقایقی است که دست کم گرفته شده است ، گرچه در این بحث ها نمی توان دست واقعیت های تحریف شده تاریخ را نادیده گرفت ، اما دستان آنها در زمان های مختلف برای قانون مناسب و ناب یا حتی برای مخفی کردن است وضعیت زنان اوون و آنچه درست نیست ، در جهت استثمار زنان و دختران ، یک حقیقت زیبا و تلخ ساخته شده است کرسا دورانت گفت: “اولین قدم برای آزادی مادربزرگ ما قانون سال 1882 بود.” م طبق این قانون ، به زنان در انگلستان امتیازی اعطا می شد که قبلاً هرگز وجود نداشته است ، یعنی اینکه آنها حق دارند پول خود را نگه دارند. این کد عالی اخلاقی توسط کارگران کارخانه مجلس عوام ایجاد شده است تا زنان انگلیسی را وارد کارخانه کند. “از آن سال تا امسال ، سودهای اجتناب ناپذیر او را از بردگی و مرگ در خانه ، به بردگی و مرگ در مغازه ها و کارخانه ها رها کرده است.” [۴]
فراموش نکنیم که صحبت و دفاع از موقعیت اصلی زنان به معنای گفتن در مورد مقام انسانی است که پاکی و نگرانی نسل ها را حفظ خواهد کرد ، و قدرت و شکوه جامعه ، و تحقیر ، ظلم و حجاب خانواده ها و جوامع را نابود خواهد کرد. شد. بنابراین ، اگر فرد معقولی که می خواهد شخص دیگری باشد و باید توجه بیشتری به این قشر انسانیت داشته باشد ، اما مهم است که زنان معصومیت و شرافت خود را حفظ کنند ، همانطور که لباس روایت شده توسط امام سجاد (ع) است. ، این پست را پایان می دهیم: «و ولی درست الزَّوْجَةِ دلپذیر تَعْلَمَ أَنَّ الله عَزَّ و جَلَّ جَعَلَهَا ل سَکَناً و أنسا فَتَعْلَمَ أَنَّ ذَلِکَ نِعْمَةٌ مِنَ اللَّهِ عَزَّ و جَلَّ برای شما فَتُککرِمَها و تَرْ شفاف سازی؛ و برای همسرتان بدانید که خداوند متعال او را مکانی دلنشین و آرام قرار داده است و برکت الهی خود را بر او گرامی بدارید رفق “و با او مدارا کن.” [۵]
اشتراک، ابونمان:
[۱] گروه شهید مطهری ، ج 19 ، ص 133 ، نظام حقوق زنان در اسلام.
[۲] فرنبغ عدالت ، برای دریافت کلیک کنید، ترجمه مهرداد بهار ، چاپ دوم ، تهران ، انتشارات توس ، 1380 ، قسمت نهم
[۳] نهج البلاغه نامه 31
[۴] لذت فلسفه ، کرسا دورانت ، ترجمه عباس زریاب ، نشر اندیشه ، صفحه 158
[۵] منلایحضره ژوریت ج 2 صفحه 621