مطالب عمومی

لزوم اجرای طرح‌های توسعه‌ با پیوست علمی فرهنگی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، بهروز ناصری در جلسه هیات اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام که با حضور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در استان ایلام برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه، هيئت رئيسه و رئيس واحد دانشگاهي و مركز استان: واحدها و مراكز آموزشي بايد در شهرستان باشند تا به رفع مشكلات كمك كنند. دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی و مورد اعتماد مسئولان سطح اول کشور و مردم است و باید علاوه بر فعالیت های علمی و پژوهشی معطوف به حل مشکلات، در خدمت عموم مردم باشد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در منابع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ماموریتی جدید و کمک به توسعه استان از جمله در زمینه تحقیقات و فعالیت های علمی، فناوری و نوآورانه در حوزه آب و خاک، نفت و گاز و غیره استان باید وارد شود و به امیدآفرینی در استان کمک کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: با ظرفیت دانشکده ها، آزمایشگاه ها و امکانات بزرگ تحقیقاتی، هر طرح توسعه ای که در ایلام انجام می شود باید پیوست علمی و فرهنگی داشته باشد تا سرمایه علمی و اعتماد عمومی بتواند پشتیبان طرح باشد. رئیس واحد دانشگاهی باید نیازسنجی کند و اولویت ها و مشکلات توسعه شهری را رصد و رفع کند.

لزوم اجرای طرح های توسعه با پیوست های علمی و فرهنگی

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: مردم از اقدامات و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی و به ویژه فرهنگی انتظاراتی دارند. تکریم مردم و تکریم ارباب رجوع و به ویژه دانشجویان به عنوان امید اسلام ایرانی باید اصلی ترین فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

حجت الاسلام امیر هادی زاده افزود: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهمترین عناصر در راستای تبیین بیانیه راهبردی گام دوم و همچنین دفاع از دستاوردهای بزرگ نظام و این ظرفیت هستند. . باید در راستای جهاد تبیین به مسائل مهم تری وارد شود

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و به ویژه اربعین حسینی گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب و روش و روش امام حسینی است و الحمدلله در سال های گذشته در روز اربعین. eet مردم استان ایلام شایسته میهمان امام بوده اند، حسین پذیرای میلیون ها بازدیدکننده بوده و مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان یک نهاد فرهنگی برون رفت از انقلاب اسلامی در خدمت مردم باشد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام افزود: توجه به شخصیت معروف امام حسین (علیه السلام) فوق العاده است که در روایات مختلفی آمده است که خداوند متعال حتی پیش از این نیز فرموده است. انبیا درباره این شخصیت و ماجرای شهادت او، از این رو می توان گفت که امام حسین نه تنها سرمشق جانشینان خود، بلکه مورد توجه اجدادش نیز بوده است.

وی به ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی جلوه دیگری از جذابیت حسینی آشکار شده است که به قول دنیا توانسته همگرایی جهانی ایجاد کند. امروز همه باید برای تقویت روحیه پیاده روی اربعین تلاش کنیم. گاهی باید با زبان دیگران را به مشارکت در این راه تشویق کنیم، گاهی باید شرایط حضور دیگران را فراهم کنیم و گاهی جان و مال را نجات دهیم; زیرا در آن زمان که می گوییم «بابی آنته، امی، نفسی و مالی»، باید بدانیم که امروز کارزار حق و باطل است و یاری در راه امام حسین (علیه السلام) کمک به حقیقت اوست. زندگی شیرینی در این جاده بگذار

انتهای پیام/4062/

دکمه بازگشت به بالا