قلم زنان سلاح مقاومت علیه هویت‌زدایی از نوجوانان باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قلم زنان سلاح مقاومت علیه هویت‌زدایی از نوجوانان باشد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، وجود انسیه خزعلی; معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور روز جمعه نهم اردیبهشت همزمان با دهمین روز نمایشگاه با بانوان فعال کلام دیدار کرد. در این دیدار نویسندگان، شاعران و نویسندگان زن دغدغه ها و مسائل مربوط به زنان را با معاون رئیس جمهور در خصوص امور زنان و خانواده بیان کردند.

میسا جبر، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق در ابتدای این نشست گفت: سه دانشگاه در سوریه داریم که زبان فارسی را آموزش می دهند. به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه دمشق در رشته زبان و ادبیات فارسی در ترجمه کتاب های فارسی شرکت داشتم. در حوزه مقاومت هم آثاری را ترجمه می کنیم.

آمنه صلاح الدین عثمان، مدیر انتشارات تموز وی در سوریه نیز در این نشست افزود: وی در سال 2010 همزمان با اوج گیری بحران سوریه، انتشاراتی را تاسیس کرد و با مشکلات زیادی مواجه شد.

چند تن از نمایندگان طلاب نیز حضور داشتند و سیما اکبری فرزند جانباز مدافع حرم نیز به نمایندگی از آنان گفت: سال ها منتظر این فرصت بودیم. ما افغانها با وجود فرهنگ و مذهب مشترک با ایرانیان در دفاع و انقلاب مقدس آنها در کنار آنها هستیم. زمانی که این اتحادیه را تاسیس کردیم 25 نفر بودند اما الان به 250 نفر رسیده ایم. هدف ما در آینده این است که با همت دانشجویان و با کمک مسئولان نشریه ای ایجاد کنیم که در آن از شهدای فاطمیون و افغانستانی های موفق بگوییم. افغان هایی که عضو فاطمیون نیستند نیز استعدادهای باورنکردنی دارند که قابل نمایش نیست. امیدوارم شما رسانه ما باشید.

نعیمه اسلاملو پژوهشگر حوزه زنان و مدیر انتشارات قرائت الارمش که ناشر تخصصی در حوزه زنان است، در ادامه این نشست گفت: تمامی تولیدات ما در این انتشارات در حوزه خانواده و عفاف و حجاب و صیغه. روزی که رهبر انقلاب به نمایشگاه آمدند با ایشان در مورد دیواری که گفت و گوی آزاد می دهد صحبت کردم و ایشان فرمودند حوزه کودک و نوجوان را برای توسعه فرهنگی تقویت کنید. در این 10 روز حرف هایی از همه اقشار شنیدیم. جایگاهی که شما در آن نشسته اید به جایگاه زن در انقلاب اسلامی کمک می کند. در مجموعه چند جلدی «فرشتگان مقدس» به نقش زنان در دفاع مقدس، دوران کرونا، عرصه های علمی، ورزشی و … می پردازیم. اگر از این آثار حمایت کنید، نویسندگان دغدغه مندی از قلم نمی افتند.

فیضه غفار حدادی نویسنده کتاب «محسن عزیز عزیز» در ادامه این نشست افزود: اگر نتوانیم جمعی از زنان مسلمان داشته باشیم، نمی توانیم برای هدف مشترک خود تلاش کنیم. همه زنان نویسنده در جبهه راست می جنگند. ما نویسندگان نیز مانند مدافعان معبد راوی دفاع از معبد هستیم. اما ما محدود به مسائل منطقه ای و شهرهای کوچک هستیم. اگر بتوانیم دغدغه های نجیب نویسندگان زن را تقویت کنیم، استعداد از بین نمی رود. اما با این شرایط ما فقط افرادی مثل خودمان را تحت تاثیر قرار می دهیم. در کلاس نویسندگی داستان های روشنفکرانه، تیرگی و یأس را ترویج می کند و نگرانی را برمی انگیزد.

فاطمه شایانپویا نویسنده کتاب استاد که خاطرات استاد خود دکتر دکتر را به رشته تحریر درآورده است. مجید شهریاری با تایید سخنان دوستانش گفت: ما نویسندگان به عنوان افسران جنگ روایی باید نگاه متمدنانه ای به نظم نوین جهانی داشته باشیم لذا این نگاه به میزبانی حضرت حجت خواهد آمد. ما باید یاد بگیریم که دغدغه هایمان را به هنر نویسندگی مطرح کنیم. ما اکنون در دنیایی از کلیشه‌ها گرفتار شده‌ایم، اما لازم نیست در دام کلیشه‌های فمینیستی یا زنانی که فقط خانه‌دار و منفعل هستند گرفتار شویم. این کلیشه غربی باید شکسته شود.

اکرم اسلامی نویسنده کتاب «تنها گریه کن» به کاهش ارزش ها در جامعه اشاره کرد و افزود: دو سال پیش در دیداری که با شما داشتم گفتم به قول برخی از دوستان شما جزو آخرین افرادی هستید که نمایندگان و دلالان دین خدا در دنیای سیاسی هستند. . من فکر می کنم اگر راهی برای انجام آن دارید، اکنون زمان آن است و ما وقت نداریم. ناامیدی زیادی در جامعه وجود دارد. ما شاهد شکاف و شکاف عمیق در جامعه هستیم که باید کاهش یابد. تعامل با زنان مسلمان و دیدن دغدغه های آنها باعث رشد دختران ایرانی می شود. نسل ما کمی تسلیم است، اما بچه های دهه هفتاد و هشتاد مطالبه و حق طلب هستند.

پریسا محسن پور نویسنده کتاب «می خواهم پرواز کنم» گفت: مسئول اتاق عمل یکی از بیمارستان های زنان تهران هستم. احساس می کنم یک نگهبان دائمی فرهنگی در جامعه هستم. اینکه هر مؤسسه ای گاهی به صورت خام یا پخته فعالیت خود را شروع می کند، باعث ایجاد دوقطبی در جامعه می شود. من دوست دارم جاهایی وجود دارد که تصمیمات بزرگی در مورد مسائل فرهنگی گرفته می شود. از نظر درمانی احساس می کنم کتاب جای خالی زنان باردار است. من جز کتاب «فرزان صالح گلی از گل بهشت» کتاب خوبی در این زمینه ندیده ام.

محبوب معراجی پور نویسنده کتاب «عباس دستطلا» نیز با بیان اهمیت روابط فرهنگی ایران و کشورهای اسلامی افزود: نکته مهم این نشست بین المللی بودن است. این نشست پیامی انسان دوستانه و ضد استبداد دارد. ما می توانیم ارزش های ناب اسلامی محمدی را تلقین کنیم. یکی از شاخص های ادبیات زنان، عدالت خواهی و جامعه است. ما نویسندگانی داریم که آثار مهمی دارند که می توانند ما را با زنان سوری و افغان پیوند دهند.

در این دیدار انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری از این که این دیدارها سرآغازی برای ارتباط بیشتر، ارتباط و توسعه عرصه های فرهنگی بین ملت ها باشد، گفت: فرهیختگان داریم، فرهنگ هایی که قابل تفکیک نیست. . و رابطه مقاومت با کشورهای سوریه و افغانستان که برای اهداف مشترک و فرهنگی حرکت می کنیم باید در راه تبیین نوشتاری، گفتاری و جهادی زینبی ادامه یابد.

وی ادامه داد: استمرار مختص جنگ و جهاد سخت نیست. امروز جهاد نرم عادلانه است و صحنه جنگ خانواده و تلفن الکترونیک است. صحنه نبرد در برخورد افکار و پرخاشگری است که بی وقفه در ذهن او رخ می دهد. یکی از مواردی که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نظر فرهنگی باید جدی گرفته شود، حقوق پایمال شده زنان در غرب است که ایشان می خواهند آن را احیا کنند.

خزعلی با اشاره به تضییع کرامت زنان در جهان غرب گفت: باید با نشان دادن الگوی سوم زنان و عمل به آن، حقوق انسانی زنان در کشورهای شرقی را به نمایش بگذاریم. بخشی از این مسئولیت بر عهده شما نویسندگان است که باید توضیح دهید و بخشی دیگر بر عهده مقامات دولتی است که باید عمل کنند و زنان را به جایگاه واقعی خود در جامعه بازگردانند.

انسیه خزعلی گفت: در این جنگ زن نقطه اصلی، هدف و خط مقدم است. بنابراین، زنان باید از طریق نوشتن و بیان خود را تجهیز، توانمند و حمایت کنند. زنان باید رهبران مقاومی در برابر جنبش هایی باشند که می خواهند هویت فرهنگی جوانان را از درون خالی کنند.

مشکل این جلسه از این قرار است: ما هنوز جایی را پیدا نکردیم که با زبانی شیرین که حاوی ادبیات غنی و حکیمانه است و برخی مربوط به زنان باشد. اقداماتی که در سوریه برای بحث تألیف انجام شده در ایران نیز تا حدودی انجام شده است که باید تکمیل شود. چون هنوز استعداد و توانایی زیادی داریم. آماده حمایت از بخشهای مختلف فرهنگی و هنری و تربیت نسل جدید برای ادامه حرکتی که در دهه های گذشته در دفاع از مقدسات، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافع فرهنگ رخ داده است، هستیم. .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان به اهتمام ویژه معاونت خانواده و زنان برای حمایت از آثاری که به تحلیل مسائل روز و ادبیات زنان می پردازد اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم شبکه ای از نویسندگان زن خوب ایجاد کنیم. ، شاعران و هنرمندان عرصه های مختلف

دکمه بازگشت به بالا