مطالب عمومی

قلب دفاع سپاهان آسیب‌پذیر است/ بازی احساسی پرسپولیس بی‌مجازات نمی‌ماند

چرخابی در گفتگو با آنا

سرمربی سابق سپاهان گفت: اگر پرسپولیس مثل بازی با تراکتور بازی احساسی بیاورد برای سپاهان مجازات می شود.

حسین چرخابی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت سپاهان در این فصل پیش از دیدار هفته هشتم لیگ برتر ایران مقابل پرسپولیس، اظهار کرد: ژوزه مورایس وقت زیادی به دست نیاورد تا به بازیکنان سپاهان پیوست اما با وجود نتیجه در پایان هفته هفتم نتیجه قابل قبول و کونینگ پوشان در جمع مدعیان قهرمانی قرار گرفت. سرمربی پرتغالی ترکیب مناسبی پیدا نکرده و برای مدیریت بهتر شرایط به زمان بیشتری نیاز دارد. در بازی دیروز مقابل هوادار تیمی که بهتر بازی کرد هوادار بود اما سپاهان موفق شد پیروز شود و همیشه این امید وجود دارد که شاهد بازی بهتری از تیم موریس باشیم.

وی با انتقاد از اینکه سپاهان مشکلات او را حل نکرده است، گفت: ضعف سپاهان در قلب خط دفاعی این تیم قرار دارد که بسیار آسیب پذیر به نظر می رسد و این مشکل مشکل ساز خواهد شد. فاصله خطوط دفاعی، مرکزی و حمله سپاهان همچنان زیاد است و مهاجمان به اندازه کافی تغذیه نمی شوند. از طرفی زردپوشان اصفهان تیمی نیست که حریف را دیکته کند، بعد از برتری، دفاعی بازی می کند و هوشیار ضد حملات است. این ویژگی برای تیم هایی که می خواهند در مسیر قهرمانی باقی بمانند خوب نیست، زیرا پس از مدتی رقبا این روش را درک می کنند و از آن برای غلبه بر آن در بازی استفاده می کنند.

سرمربی سابق سپاهان با بیان اینکه در دیدار قرمزهای تهران و زردپوشان اصفهان با توجه به بازیکنانی که فصل گذشته در ترکیب تیم حریف حضور داشتند، احتمال برد کدام تیم بیشتر است، گفت: حساسیت در پرسپولیس و بازی سپاهان. بسیار بالا است و در آن مسابقه تیمی که با تمرکز بازی می کند شانس بیشتری برای برد دارد. پرسپولیس بازی آخر را باخت و سپاهان پیروز شد اما این نتیجه ملاک اصلی پیروزی نیست. در روز بازی تیمی که منطقی بازی کند شانس بیشتری برای کسب سه امتیاز دارد و تیمی که از نظر احساسی بازی کند جریمه می شود. به نظر من پرسپولیس در دیدار مقابل تراکتور به دلیل اینکه بازی احساسی انجام داد شکست خورد و اگر اینطور مقابل پرسپولیس بازی کند باز هم مجازات می شود. دانیال اسماعیلی فر، گیورگی ولیسیانی و سروش رفیعی از سپاهان راهی پرسپولیس شدند و رامین رضاییان نیز پس از جدایی از پرسپولیس به سپاهان پیوست. شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده سابقه بازی برای پرسپولیس را دارند و با پیراهن سپاهان در زمین حاضر شدند. این امر جذابیت بازی را افزایش می دهد و بازیکنانی که با هدف بازی می کنند، بهره وری بیشتری در مسابقه خواهند داشت.

چرخابی درباره اینکه ذوب آهن در این فصل از 7 بازی 6 تساوی کسب کرده و تنها یک برد داشته است، گفت: وضعیت اصفهان سبزپوشان مصداق بارز آن پولی است که می خورید. باشگاه ذوب آهن هزینه چندانی نمی کند و بودجه کمی برای تیم فوتبال فراهم می کند، مطمئناً نتایج خوبی نمی گیرد. مهدی تارتار توانایی خود را به عنوان یک مربی خوب ثابت کرده است، اما با کیفیت تیم، ماندن در بین تیم های تک رقمی در ریتینگ عملکرد بسیار خوب است. کسانی که به سپاهان امید دارند نباید به سپاهان امیدوار باشند.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا