فعالیت فیزیکی به حفظ عضلات در میانسالی کمک می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، افزایش استروژن در زنان در 50 سالگی می تواند بر روی عضلات و ماهیچه های آنها تأثیر بگذارد و منجر به کاهش حجم عضلات شود. فعالیت بدنی در تمام اشکال آن به حفظ توده عضلات در سنین میانسالی کمک می کند.

هانا کارینا جوپی ، رئیس تیم تحقیقاتی در دانشگاه نیوکاسل فنلاند گفت: “ما می دانیم که استروژن در تنظیم خواص عضلات نقش دارد.” “ما دریافته ایم که از دست دادن توده عضلانی در اوایل یائسگی رخ می دهد.”

در مطالعه حاضر ، اندازه عضلات قبل از یائسگی و بعد از یائسگی ، هنگام قطع قاعدگی اندازه گیری شد.

میانگین سنی زنان در شروع مطالعه 5/51 سال و عضله 53 سال بود. ما دریافتیم که طی 1.5 سال پس از ورود به یائسگی کامل ، حجم عضلات به میزان یک درصد کاهش می یابد.

جوپی افزود: این میزان تغییر عالی نیست ، اما نشان می دهد که کمبود ماهیچه در کوتاه مدت رخ می دهد و می تواند بر متابولیسم تأثیر بگذارد ، زیرا ماهیچه یک متابولیسم مهم در سراسر بدن است.

فعالیت بدنی مثبت برای حفظ توده عضلانی در دوران یائسگی. زنان دارای فعالیت بدنی نسبت به خانمهایی که دارای تحرک کم قبل و یائسگی بودند ، دارای توده عضلانی بیشتری بودند.

یافته ها نشان می دهد که گرچه یائسگی فقط باعث کاهش جرم می شود ، اما حفظ فعالیت بدنی در سنین میانسالی می تواند روند را کندتر کند.

دکمه بازگشت به بالا