اقتصادی

فعالیت در پایانه سوخت عظیم روسیه معلق شد

شرکت انرژی نواتک روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که به دنبال آتش سوزی در پایانه صادرات سوخت خود در دریای بالتیک، مجبور به توقف برخی فعالیت ها شد.

به گزارش میجیک، مجتمع عظیم Ost-Luga واقع در خلیج فنلاند در حدود 170 کیلومتری غرب سن پترزبورگ برای عرضه فرآورده های نفت و گاز به بازارهای بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. این مجتمع میعانات گازی پایدار را به نفتای سبک و سنگین، نفت سفید و گازوئیل تبدیل می کند و این محصولات از طریق دریا صادر می شود.

هنوز مشخص نیست این اختلال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و چه تعداد نفتکش خارج از این بندر توقف خواهند کرد و چه تاثیری بر بازار بین المللی انرژی خواهد داشت. دولت منطقه ای در تلگرام اعلام کرد که تأسیسات زیرساختی حساس در اطراف منطقه لنینگراد هشدار داده شده و به واحدهای امنیتی و سازمان های مجری قانون دستور داده شده تا پهپادهای رهگیری شده را منهدم کنند.

خبرگزاری اینترفاکس-اوکراین به نقل از یک منبع اطلاعاتی اعلام کرد که این آتش سوزی نتیجه عملیات ویژه ای است که توسط سرویس های امنیتی اوکراین انجام شده است.

الکساندر دروژدنکو، فرماندار منطقه لنینگراد در تلگرام اعلام کرد که این آتش سوزی تلفات جانی نداشت و همه کارکنان به سلامت تخلیه شدند.

خبرگزاری های روسی گزارش دادند که دو مخزن ذخیره سازی و یک ایستگاه پمپاژ آسیب دیده اما آتش تحت کنترل است.

نواتک، بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) در بیانیه ای اعلام کرد که برخی از فعالیت های خود را در پی آتش سوزی ناشی از دخالت خارجی متوقف کرده است. پالایشگاه فنی در استلوگا متوقف شده و ستاد عملیاتی برای رفع عواقب این حادثه باز شده است. ارزیابی خسارت متعاقبا تکمیل خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، نواتک در نیمه اول سال 2023، 3.4 میلیون تن میعانات گازی پایدار را در این مجتمع فرآوری کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا