فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است

خرید تضمینی | خرید تضمینی گندم

میجیک/ خراسان رضوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: فصل تضمین خرید گندم و دانه های روغنی بهترین فرصت برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و شعارهای اقتصادی امسال در عنوان تولید جهشی با مشارکت مردمی است.

وحیدرضا فریدونی در اولین جلسه ستاد خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در سال 1403 هنگام تشریح دستورالعمل خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار داشت: فصل خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی بهترین فرصت برای کار است. با مشارکت کشاورزان عزیز در راستای جهش تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارید.

وی هم افزایی و همکاری همه جانبه با نهادهای ذینفع در استان ها و شهرستان ها را یکی از اقدامات پیش روی این اداره کل پیش از آغاز فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: هماهنگی با استاندار و سایر نهادهای درگیر در امر. خرید تضمینی برای تسریع و سهولت اجرای عملیات اقتصادی بزرگ در استان خواهد بود.

مدیر کل غلات و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: بازدید از مراکز خرید و اندیشیدن تدابیر ویژه برای تسریع در ارائه خدمات به کشاورزان، هماهنگی کامل برای بهره مندی از سامانه پهنه بندی و ادامه بازدید از کارخانجات آرد و روغن قبل از آغاز به کار فصل خرید تضمینی، از جمله برنامه های دیگر برای تکمیل.

فریدونی گفت: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی می شود بیش از 413 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استانی خریداری شود. امسال مازاد غلات به قیمت 175000 ریال با احتساب 2 درصد زیان مفید و 4 درصد زیان غیرمفید خریداری می شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در فصل خرید تضمینی امسال بیش از 60 مرکز و کمیسیون خرید تضمینی غلات در استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان استانی و تحویل محصولات هستند که در صورت نیاز فعال خواهند شد. .

به گزارش میجیک، سال گذشته نزدیک به 380 هزار تن گندم و 3 هزار و 293 تن کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا