اقتصادی

فروش ۱۰ کیلو شمش طلا در مرکز مبادله/ برگزاری حراج دوم در هفته آینده

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران گفت: امروز اولین حراج شمش طلا در مرکز مبادلات طلا برگزار شد و 10 کیلوگرم شمش با عیار 995/1000 عرضه شد و هفته آینده برگزار می کنیم. حراج دیگری در مردم و سیستماتیک

اصغر بالسینی در گفت وگو با میجیک، با بیان اینکه امروز اولین مزایده شمش طلا در قالب تسویه تعهدات ارزی در مرکز مبادلات طلا و ارز برگزار شد، اظهار کرد: روند فروش شمش طلا با موفقیت انجام شد. پایان و عرضه 10 کیلوگرم شمش با عیار 995 در هزار که توسط چهار گروه تولیدی خریداری شد. صادرکنندگان بخش خصوصی که احراز هویت و تعهدات صادراتی آنها در مراکز مبادله انجام می شود، عرضه می کنند. از سوی دیگر، چهار گروه تولیدکننده مصنوعات طلا، خریداران شمش های عرضه شده توسط صادرکنندگان هستند.

وی ادامه داد: نرخ یافت شده بسیار نزدیک به نرخ روز بازار و بر اساس عرضه و تقاضا است که قطعا در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران خاطرنشان کرد: شاهد استقبال بسیار خوب صادرکنندگان از فروش طلا در مرکز مبادلات هستیم. هفته آینده یک حراج دیگر خواهیم داشت و حراج خصوصی خواهیم داشت. و خریدار می تواند به صورت حضوری خرید کند و یا با مراجعه به سامانه، فرآیند کشف قیمت را انجام دهد.

بالسینی ادامه داد: با پایان معامله و با اتمام صدور شمش طلای عرضه شده، تسویه حساب انجام می شود و خریداران وجه مربوطه را به حساب صادرکننده واریز می کنند و از سوی دیگر خریداران شمش را به صورت فیزیکی دریافت می کنند. . بنابراین تسویه و تحویل شمش به صورت فیزیکی به صورت متمرکز انجام می شود. بنابراین تضمین داده شده است که تولیدکنندگان بتوانند با خیال راحت شمش را در این مرکز عرضه کنند. چون هر دو فرآیند قیمت عادلانه و در بحث نظارتی است، نمایندگان بانک مرکزی، بانک کارگشایی، اتحادیه طلا و جواهر و مرکز مبادلات.

وی تصریح کرد: در هفته های آینده عرضه مستمر طلا خواهیم داشت که به صادرکنندگان کمک می کند تا به تعهدات ارزی خود مبنی بر عرضه طلا به راحتی عمل کنند و مبلغ مناسب را به صورت آنلاین دریافت کنند و از سوی دیگر متقاضیانی که ترخیص می کنند. اعضای اتحادیه طلا و جواهر به این میله که کالای اصلی است دسترسی کافی دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا