مطالب میجیک

فرزام پس از تاریخ‌سازی رویینگ: انتظاری نداریم، انتظاری هم نداشته باشند!

سرمربی تیم ملی قایقرانی گفت: ما امکانات صد کشور دیگر را نداریم و مجبور نیستیم هزینه کنیم، بنابراین آنها هم از ما توقعی ندارند.

افشین فرزام در گفت وگو با میجیک، درباره کسب دو سهمیه المپیک در قایقرانی و تاریخ سازی دختران اظهار کرد: سهمیه دو قایقرانی آقایان برای اولین بار در تمام قایقرانی گرفته شد. از المپیک پکن سعی کردیم این سهمیه دو قایقرانی را برگزار کنیم و خدا را شکر توانستیم با کیفیت بالا و رکورد خوبی برای المپیک پاریس به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: در بازی های آسیایی در روئینگ دونفره سبک به ازبکستان و اندونزی یک صدم ثانیه شکست خوردیم اما در مسابقات انتخابی المپیک با فاصله زیادی آنها را شکست دادیم و انتقام مسابقه را گرفتیم. رکورد کسب شده توسط دختران در انتخابی المپیک بهترین رکورد ایران در مسابقات رسمی است.

مجال حتی برتر از ورزشکاران ژاپنی است

فرزام با اشاره به سهمیه المپیکی فاطمه مجلل در وزنه های سنگین روئینگ تک نفره گفت: ازبکستان از قهرمان روسیه که مدال نقره المپیک توکیو را نیز دارد استفاده می کند. ورزشکاران ژاپنی در دوره قبلی انتخابی المپیک بر حسب مسافت مدال طلا گرفتند. فاطمه مجلل حتی تا 50 متر آخر هم از ورزشکار ژاپنی برتری داشت اما نماینده ژاپن از تجربه زیادی استفاده کرد و توانست دوم شود اما المپیک پاریس را به دلیل دوری با فاطمه مجلل از دست داد و ژاپن هم چند قهرمان شد. کوتا، قایق این گروه برای المپیک انتخاب شد، بنابراین فاطمه مجلل در رده دوم انتخابی المپیک قرار گرفت.

وی افزود: فاصله لوکس با ورزشکاران روس شش ثانیه است. مجلل که 23 سال سن دارد، اولین تجربه حضور در یک مسابقه مهم، توانست بهترین رکورد ایران را به نام خود ثبت کند و به المپیک پاریس راه یابد.

سهمیه به نام ورزشکار است

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه سهمیه قایقرانی به نام این ورزشکار ثبت شده است، گفت: مسابقات انتخابی المپیک زیر نظر فدراسیون جهانی و در روز اول مسابقات برگزار شد که یک جلسه کمیته فنی اعلام کردند که سهمیه به نام ورزشکار ثبت می شود.

ما امکانات صد کشور دیگر را نداریم

فرزام در خصوص اینکه با توجه به عملکرد خوب ورزشکاران پیش بینی می شود این مشکل در المپیک پاریس ادامه پیدا کند، گفت: خیلی خوب است که این انتظارات وجود دارد اما این انتظارات باید با امکاناتی که به ما می دهند همخوانی داشته باشد. این نکته را هم باید در نظر گرفت، ما با کشورهای ژاپن، ازبکستان، کره جنوبی، ویتنام و اندونزی رقابت می کنیم که صد امکانات و برنامه ریزی و هزینه ای که دارند ندارند. واقعیت این است که با توجه به شرایط موجود نباید این نتیجه را بگیریم. کره جنوبی با وجود اینکه امکانات زیادی دارد اما از رسیدن به سهمیه المپیک ناتوان است. بنابراین تا زمانی که برنامه ریزی لازم برای تیم ما انجام نشود، هیچ توقعی از ما ندارند.

انتظار آن را نداشته باشید!

وی در پاسخ به این سوال که تا المپیک به چه ابزاری نیاز دارید؟ وی گفت: به اردوهای باکیفیت نیاز داریم. ازبکستان اردوهایی را در ترکیه، یونان و لیتوانی برگزار کرد و قبل از شروع مسابقات انتخابی المپیک برای 20 روز تمرین وارد کره جنوبی شد. هفت هشت ماه اردوی ازبکستان را نمی توان با 17 روز اردوی تدارکاتی ارومیه مقایسه کرد.

فرزام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه انتظار دارم در ماه های باقی مانده تا المپیک به آنها تسهیلات داده شود، تاکید کرد: ما هیچ توقعی نداریم و دیگران هم از ما انتظاری ندارند!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا