فرار ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نفتی از کانادا

اگر دولت فدرال کانادا از سال 2030 مقررات سختگیرانه تری برای انتشار گازهای گلخانه ای اعمال کند، صنعت نفت و گاز کانادا تا سال 2035 می تواند 55 میلیارد دلار (75 میلیارد دلار کانادا) سرمایه گذاری بالادستی را از دست بدهد.

به گزارش میجیک، دولت فدرال کانادا چارچوب لایحه ای را تا پایان سال 2023 برای تعیین سقف انتشار در بخش نفت و گاز به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در این بخش ارائه کرد.

این برنامه سقف انتشار سال 2030 را 35 تا 38 درصد کمتر از سطح 2019 پیشنهاد می کند.

گزارش این هفته نشان می دهد که در یک سناریوی استرس زا، با تولید زیر سقف انتشار 40 درصدی از سال 2030، بخش نفت و گاز 55 میلیارد دلار سرمایه گذاری بالادستی بین سال های 2024 تا 2035 از دست خواهد داد. میلیارد دلار برای تولید ناخالص داخلی بین سال‌های 2024 تا 2035 کمتر است.

لیزا بیتون، مدیر عامل و رئیس انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا، گفت: «به جای تشویق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فعالیت‌های بالادستی، سقف جدید و سیستم معاملاتی هزینه‌ها و عدم اطمینان را افزایش می‌دهد، سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و تولیدکنندگان را مجبور می‌کند که تولید را به انطباق برسانند. ” سقف انتشار را کاهش دهید. کاهش صادرات نفت و گاز کانادا با کشورهای دیگری که ممکن است استانداردهای زیست محیطی و آلودگی مشابه کانادا را نداشته باشند، جبران خواهد شد.

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا در این باره اظهار نظر کرد و در بیانیه‌ای مشترک با رابکار شولز، وزیر محیط‌زیست و مناطق حفاظت‌شده و برایان جین، وزیر انرژی و مواد معدنی، گفت: زمان لغو این سقف قیمت فرا رسیده است. برنامه های بی پروا اتاوا نه تنها مشاغل آلبرتا بلکه آینده اقتصادی کانادا را تهدید می کند. میلیاردها دلار سرمایه گذاری از بین خواهد رفت، پس انداز بازنشستگی به خطر خواهد افتاد و خانواده ها تحت فشار قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ما می‌توانیم انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم و از اقتصاد رو به رشد برخوردار شویم، اما تنها در صورتی که اتاوا سقف پیشنهادی برای انتشار نفت و گاز را رد کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا