فراخوان شرکت‌های توانمند در راستای برنامه کاهش آسیب‌های جاده‌ای

فراخوان شرکت‌های توانمند در راستای برنامه کاهش آسیب‌های جاده‌ای

برنامه ملی کاج (راهکارهای دانش بنیان ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای و کاهش تصادفات و تلفات) از شرکت‌های دارای توانمندی در این حوزه دعوت می‌کند تا در 9 محور، محصولات و طرح‌های فناورانه را برای رفع نیازها و مشکلات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای ارائه کنند. .

به گزارش میجیک، معاونت توسعه معاونت علمی اقتصاد دانش بنیان با هدف حفظ جان مردم، ارتقای ایمنی جاده ها و کاهش هزینه های هنگفت ناشی از خسارات جانی و مالی ناشی از تصادفات جاده ای، ضمن شناسایی شرکت های مبتنی بر دانش و فناوری فعال در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار جاده‌ای، از محصولات، خدمات و طرح‌های نوآورانه این حوزه محافظت می‌کند.

این طرح حمایتی با همکاری مرکز راهبری ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان و ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان حمل و نقل فضایی پیشرفته اجرا می شود.

یکی از مهمترین محورهای مورد حمایت معاونت علمی برای ارتقای ایمنی جاده ها، توسعه فناوری دوربین های جاده ای قابل نصب بر روی پهپادها است. ثبت سرعت غیرمجاز، تشخیص تصادف و مختصات ارسال، مطابق با فاصله طولی، دید در شب برای کاربردهای قانونی و امکان استعلام همزمان بیمه و معاینه فنی، افزایش دوام و لغزنده بودن شیب آسفالت، علائم (VSL، VMS، عدم سرقت ارزش و اتصالات مناسب)، مدیریت صحنه تصادف (موقعیت یابی به موقع عوامل مربوطه و استفاده از تجهیزات جدید با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین)، خط کشی (نقاشی و افزایش دوام)، حفاظت (طراحی و ساخت حفاظ جدید و افزایش دوام موجود). ، مواد سبک و جایگزین برای نمک پاشی محورهای دیگر این گوشی را تشکیل می دهند.

پروژه یا محصول ارائه شده برای دریافت پشتیبانی باید از نظر فنی بالغ و در مرحله تجاری سازی باشد و همچنین باید دارای ویژگی های خاص تکنولوژیکی و نوآورانه باشد.

علاقه مندان به شرکت در این طرح حمایتی تا 9 تیرماه سال جاری فرصت دارند پس از مطالعه RFP مربوط به هر محور (دانلود از https://evnd.co/5xGxm) نسبت به تکمیل پروپوزال اقدام کنند.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 28421785-021 تماس حاصل نموده و یا ایمیل Tad@isti.ir را ارسال نمایند.

برگزیدگان این طرح حمایتی از مزایایی همچون اعلام درخواست برای محصولات و خدمات خاص، خدمات و تسهیلات ویژه طرح ملی کاج، اجرای پایلوت های طرح منتخب، شرکت طرح های برگزیده در نمایشگاه نماد ایران و همچنین ویژه بهره مند خواهند شد. خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و رفاه ریاست جمهوری.

به گفته معاون علمی ریاست جمهوری، موافقتنامه سه جانبه اجرای برنامه ملی کاج (راهکارهای دانش بنیان ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش تصادفات و تلفات) بین معاونت علمی، فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت راه. . و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی و رانندگی فرجا در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته (آبان ماه 1402) برگزار شد.

اهداف این موافقتنامه شامل حفاظت از جان و مال مردم، کاهش هزینه های ناشی از خسارت تصادفات جاده ای، کاهش آسیب های اجتماعی و هزینه های غیراقتصادی ناشی از تصادفات، ایجاد و تقویت اکوسیستم اقتصادی در ایمنی حمل و نقل جاده ای و توسعه دانش است. اقتصاد مبتنی بر کشور که به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ارتقای ایمنی راه ها و توسعه فناوری پیشرفته در این حوزه و هوشمندسازی خودرو اشاره کرد.

معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از طرح در پایلوت اول و دوم 100 میلیارد ریال و هر کدام برای حمایت از طرح در مرحله دوم اجرای برنامه استفاده می شود. .

با حمایت مرکز راهبری ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان و ستاد توسعه اقتصادی مبتنی بر علم پیشرفته حمل و نقل فضایی و همکاری وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا. و استانداری قزوین با هدف کمک به انجام وظیفه صیانت از جان و مال مردم در کارا و کاهش هزینه های هنگفت جانی و مالی ناشی از تصادفات جاده ای، فراخوان شناسایی شرکت های فعال برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا