مطالب میجیک

فاکتورهای پرخطر پیش بینی کننده حملات قلبی در زنان را بشناسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از ساینس روزانهمحققان تفاوت های جنسیتی قابل توجهی در عوامل خطر پیدا کردند سکته حاد میوکارد در میان بزرگسالان جوان، مشخص شد که نیاز به یک رویکرد پیشگیری جنسی خاص را نشان می دهد. به عنوان مثال، او دریافت که فشار خون بالا، دیابت، افسردگی و فقر با زنان بیشتر از مردان مرتبط است. سکته حاد میوکارد دارند.

در حالی که حملات قلبی اغلب با افراد مسن مرتبط است، این مطالعه رابطه بین چندین عامل خطر را بررسی کرد سکته حاد میوکارد در میان بزرگسالان جوان بررسی شد.

محققان از داده های 2264 بیمار استفاده کردند سکته حاد میوکارد و 2264 گروه کنترل مبتنی بر جمعیت استفاده شد.

یافته اصلی این است که مردان و زنان جوان اغلب عوامل خطر متفاوتی دارند. هفت عامل خطر عبارتند از دیابت، افسردگی، فشار خون بالا، سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی سکته حاد میوکارددرآمد کم خانواده و کلسترول بالا در معرض خطر بیشتری هستند سکته حاد میوکارد به زنها ربط داره

بیشترین ارتباط با دیابت و پس از آن سیگار کشیدن، افسردگی، فشار خون بالا، درآمد کم خانواده و سابقه خانوادگی است سکته حاد میوکارد بود. در بین مردان، سیگار کشیدن و سابقه خانوادگی سکته حاد میوکارد آنها یک عامل خطر اصلی هستند.

“این لو», نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه است ییل کانکتیکاتاو گفت: «کل سکته حاد میوکارد در سال های اخیر در زنان جوان افزایش یافته است.

او می‌گوید: «در گذشته، ما دریافته‌ایم که زنان جوان، اما نه زنان مسن‌تر، دو برابر بیشتر از مردان همسن خود در معرض مرگ پس از تولد هستند. سکته حاد میوکارد برای مثال. در این مطالعه جدید، تفاوت های قابل توجهی در عوامل خطر و ارتباط عوامل خطر با سکته حاد میوکارد مطابق با ما جنسیت را تعریف می کنیم.

او می افزاید: «برخی از این عوامل، از جمله فشار خون، دیابت، افسردگی و فقر، تأثیر بیشتری بر زنان جوان نسبت به مردان جوان دارند».

دکمه بازگشت به بالا