مطالب میجیک

فاز چهارم طرح «خانواده‌یار» اجرا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: از سال ۱۳۸۸ تاکنون حدود ۳۴ هزار زن سرپرست خانوار و حدود ۳۲ هزار کودک تحت سرپرستی اداره کل قرار گرفته اند. زنان و خانواده های شهرداری تهران تحت پوشش و ثبت نام در سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران قرار گرفته اند. در حال حاضر بیش از 16 هزار نفر از گروه هدف تحت حمایت هستند.

وی درباره تعداد مراکز توانمندسازی نیز اظهار کرد: در حال حاضر 93 مرکز توانمندسازی کوثر در سطح 22 منطقه وجود دارد. گنه شهر تهران در زمینه توانمندسازی اقتصادی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان کم برخوردار فعال است. همچنین، 22 اتاق خانواده پسند در 22 منطقه، یک مرکز خدمات کامل خانواده محور گلپاد در منطقه 2 و مرکز خدمات جامع خانواده الوند در منطقه 6 نیز در زمینه توانمندسازی فردی و خانواده فعال هستند.

منطقه 20 و ناحیه 4 بیشترین مراکز کوتسار را دارند

مشاور شهردار تهران در امور بانوان و خانواده درباره مرکز کوثر نیز گفت: منطقه 20 با هجده مرکز فعال و منطقه 4 با هشت مرکز فعال بیشترین مرکز را دارند.

اردبیلی با بیان اینکه در ابتدای سال 1400 بیش از 54 کوثر فعال در سطح منطقه وجود داشت، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال 1402 به 93 مرکز رسید، تلاش کردیم در سال 1403 تعداد مراکز توانمندسازی کوثر فعال را به 115 مرکز برسانیم.

اجرای فاز چهارم طرح “خانواده یار” با همکاری دانشگاه توانبخشی

اردبیلی همچنین از طرح «خانواده یار» که در 22 منطقه در حال اجراست، گفت. گنه شهر تهران است، گفت: این طرح توانسته است با استقرار مشاور در مکان های اختصاص یافته از سوی مناطق، گام های موثری در ارائه راهکار برای رفع برخی از مشکلات خانواده های تهرانی و تسهیل دسترسی شهروندان تهرانی به خدمات مشاوره ای بردارد. . امسال مرحله چهارم با همکاری دانشگاه توانبخشی انجام شد.

وی افزود: اتاق های حمایت خانواده و مراکز خدمات خانواده محور، اهدافی چون ادغام و تحکیم بنیان خانواده در جامعه و ایجاد جامعه خانواده محور، تسهیل دسترسی به سامانه خدمات مشاوره قبل، حین و پس از تشکیل خانواده را تسهیل می کند. در جهت تقویت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل مؤثر، نهادهای خانواده را در تزلزل دنبال می کنند.

توسعه مراکز خدمات خانواده محور به صورت کیفی انجام می شود

اردبیلی با تاکید بر اینکه توسعه مراکز خدمات خانواده محور و اتاق های دوستدار خانواده به صورت کیفی انجام می شود، تصریح کرد: در هر مرحله از اجرا نیازهای بانوان و خانواده های هر منطقه است. آمار و در فاز بعدی در قالب دوره های آموزشی گروه درمانی و خانواده محور مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین کیفیت ارائه دهندگان خدمات در هر دوره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

توسعه مشاغل خانگی به عنوان مهمترین ابزار برای توانمندسازی زنان در دستور کار قرار گرفته است

وی در پایان بر توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد: توسعه مشاغل خانگی با برگزاری دوره های آموزشی به عنوان مهمترین ابزار توانمندسازی بانوان در دستور کار قرار دارد. کمپین «کار شما خون منبرای آموزش بانوان صاحب مشاغل کوچک و خانگی با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد و تاکنون دو دوره از این کمپین انجام شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا