مطالب عمومی

غریب آبادی: سانتریفیوژهای جدید در نطنز و فردو نصب شدند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین میجیک ، “کاظم غریب آبادی” سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) امروز (سه شنبه) در پیام توئیتری نوشت: IR2m حدود چهار برابر ظرفیت نوع IR1 با موفقیت روی Natanz نصب شده و روی UF6 کار می کند.

وی افزود: نصب 2 زنجیره مرکزی IR6 نیز در فردو آغاز شد.

* سانتریفیوژهای جدید بیشتری در راه است

غریب آبادی در این پیام هشدار داد: نصب سانتریفیوژهای جدید هنوز در حال انجام است.

ایران گفت: معاون اقامت: آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز قادر به انجام فعالیت های راستی آزمایی بود و باید از پیشرفت برنامه ریزی شده در این زمینه مطلع شود.

به گزارش فارس ، بهروز کمالوندی ، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که در دیدار محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در تاریخ 29 فوریه از تأسیسات غنی سازی فردو ، وی تأکید کرد که ما در حال اجرای قانون رو در رو پارلمان هستیم . ما مرکز غنی سازی نطنز را نصب خواهیم کرد. (اینجا را ببین)

براساس ماده 1 اقدام استراتژیک حذف تحریم ها و حمایت از منافع مردم ایران ، برای تأمین 9 شرط رهبر عمومی در مورد توافق نامه های هسته ای ، آژانس انرژی هسته ای موظف است بلافاصله پس از تصویب از اورانیوم برای استفاده صلح آمیز استفاده کند. با دارایی 20٪ و حداقل 120 کیلوگرم در سال در کشور صرفه جویی کنید. این سازمان همچنین موظف است نیاز دولت به اورانیوم ایمن غنی شده بالای 20 درصد را بدون تأخیر تأمین کند. ماده 2 این قانون مقرر کرده است که اجرای بند (3) قانون متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب 21/7/1394 و به منظور دستیابی به 190،000 ظرفیت غنی سازی ، سازمان انرژی اتمی ایران الزام شده است – این قانون ، ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی شده را متناسب با سطح ثروت به ازای استفاده صلح آمیز از کشور ، حداقل 500 کیلوگرم در ماه افزایش می دهد و برای نگهداری و انباشت مواد غنی شده در کشور. (بیشتر بخوانید)

در همین راستا ، سازمان انرژی اتمی غنی سازی 20 درصدی خود را از 6 ژانویه در تأسیسات غنی سازی فردو از سر گرفت. سخنگوی سازمان انرژی اتمی پس از آغاز تصویب مصوبه گفت که تصمیم پارلمان برای تولید 120 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد به راحتی انجام می شود.

آخرین پیام /


دکمه بازگشت به بالا