اقتصادی

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت خدمات برش لیزر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، در چند سال اخیر دستگاه برش لیزر به یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین ابزار صنعتی تبدیل شده است. در گذشته، متهحکاکی و فرآوری در فلز به روش های سنتی و دستی انجام می شود اما این روش ها معایب زیادی دارند. دقت پایین در فرآیند برش، زمان بر بودن و کیفیت پایین قطعات برش تنها بخشی از مشکل روش های سنتی و مکانیکی است. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه استفاده از لیزر، امکان ایجاد دستگاه هایی وجود دارد برش لیزری ارائه شده است

امروزه این دستگاه ها قطعات مختلف را با سرعت، دقت و کیفیت بالاتری برش می دهند. دستگاه های برش لیزری محدودیت خاصی ندارند و برای اکثر فلزات مانند فولاد ضد زنگ، آهن و آلومینیوم قابل استفاده هستند.

برش لیزر در مقیاس بزرگ و کوچک در صنایع مختلف استفاده می شود. قبل از استفاده از این فناوری یکی از مهمترین فاکتورها برای ما قیمت بود. برای کاهش هزینه برش لیزری، شناخت صحیح عوامل لازم است تاثير گذار برای کاهش قیمت. ما در این موضوع عامل هستیم تاثير گذار هزینه برش لیزر را بررسی می کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برش لیزری چیست؟

ابتدا باید تعریف دقیقی از برش لیزری داشته باشید. برش لیزری فرآیندی است که با کمک پرتو لیزر متمرکز در یک نقطه و تبخیر سطح انجام می شود. به عبارت ساده تر، با کمک پرتو لیزر متمرکز بر یک نقطه شروع به برش می کنید. دو نوع لیزر در برش استفاده می شود:

لیزر گازی

لیزرهای جامد

گاز لیزر (CO2) پر است بیشترین استفاده شده این یک نوع لیزر صنعتی است.

شکل 2

عامل تاثير گذار به قیمت کاهش یافته

مواد و قطعات برش خورده

همیشه در نظر داشته باشید که برگه مواد و قیمت اثر به طور مستقیم قیمت را کاهش داده است. هر چه قیمت ورق بالاتر باشد، قدرت دستگاه برش بیشتر است مته، برش و حکاکی بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال ورق فولادی قیمت پایین تری نسبت به ورق آلومینیوم دارد بنابراین قیمت برش ورق فولادی کمتر خواهد بود. به عبارت ساده تر، هر چه برای برش یک قطعه به قدرت کمتری نیاز باشد، هزینه کمتری نیز خواهد داشت.

ضخامت قطعات برش خورده

بعد از متریال ورق عوامل دیگر تاثير گذار برای برش لیزر، ضخامت ورق است. هر چه ورق ضخیم تر باشد فشار بیشتری به دستگاه وارد می شود و از طرفی زمان ماشینکاری برای قطعات ضخیم تر بیشتر می شود. بنابراین به طور کلی هزینه برش بستگی به ضخامت ورق دارد. با استفاده از ورق های نازک تر، هزینه های برش لیزر کاهش می یابد.

مقدار سفارش

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت برش لیزری اثر تعداد و حجم سفارشات است. هر چه سفارش شما بیشتر باشد، قیمت نهایی برش لیزری کمتر می شود. این تغییر قیمت به این دلیل است که نیازی به تغییر تنظیمات دستگاه در هر بار برش نیست.

زمان کار با ماشین چمن زنی است

زمان صرف شده برای برش لیزری نیز برای محاسبه قیمت نهایی برش استفاده می شود تاثير گذار است. با ضرب کل زمان کار دستگاه (بر حسب دقیقه) در نرخ دستگاه، می توان قیمت تقریبی برش را محاسبه کرد.

فرم 3

هزینه حمل و نقل و جابجایی

هزینه های حمل و نقل، همراه با هزینه های مربوط به نگهداری ورق، عامل دیگری است اثر انتقال به قیمت نهایی کسر است. هر چه حجم قطعه بیشتر باشد، حمل و نقل آن دشوارتر است و به ماشین بزرگتری نیاز داریم. از طرفی برای حمل و نقل برخی از قطعات باید نکته خاصی را رعایت کرد. هزینه نگهداری و نگهداری محصول برش خورده در برخی شرایط به قیمت نهایی اضافه می شود.

پیچیدگی برش و طراحی

برخی از قطعات با توجه به طرح یا نقشی که به آنها داده می شود ساده در نظر گرفته می شوند و نیاز به زمان کمتری برای برش دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، هر چه زمان کار با دستگاه کوتاهتر باشد، هزینه برش نهایی کمتر می شود. بنابراین برش طرح با توجه به وضوح و پیچیدگی در کاهش قیمت اثر دارند.

اخرین حرف

به طور کلی این عوامل هر کدام بر قیمت نهایی برش لیزر تاثیر می گذارند اثر دارند. شما با یک ارزیابی دقیق از پروژه خود نزدیک عوامل را بشناسید تاثير گذار در کاهش قیمت می توانید بخش زیادی از هزینه های اضافی مربوط به برش را حذف کنید. جالب است بدانید که شرکت های مختلف هر کدام نرخ های مربوط به نوع برش را اعلام می کنند.

مجتمع صنعتی سپهر استیل www.sepehrsteel.com با مدرن ترین ماشین آلات و تجهیزات صنعتی با کادری متخصص و مجرب آماده دریافت پروژه های برش شما می باشد.

این مطلب یک آگهی است و خبرگزاری آنلاین در مورد محتوای آن نظری ندارد.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا