برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

عوارض چال گونه با بخیه جذبی

امروزه افراد بسیاری خواهان چال خنده می باشند و با انجام این جراحی می خواهند جذابیت چهره خود را دو چندان کنند. در ادامه ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه انجام جراحی چال گونه و مراقبت های بعد از آن پرداخته است پس با ما همراه باشید.

نحوه انجام جراحی چال گونه

عمل چال گونه جراحی بسیار ساده ای است که تحت بیهوشی موضعی و به شکل سرپایی انجام می ‌شود. در این حالت شما هنگام انجام عمل جراحی بیدار هستید و احساس درد و ناراحتی ندارید. درصورتی‌ که نیاز به بیهوشی عمومی در زمان عمل جراحی چال لپ وجود داشته باشد، باید هماهنگی ‌های لازم در این رابطه انجام شود. جراحی ظرف چند دقیقه قابل انجام می باشد و بیمار می ‌تواند بلافاصله پس از جراحی چال گونه یا لپ به خانه برگردد. همچنین فرد معمولاً می‌تواند فعالیت ‌های عادی خود را بلافاصله پس از عمل جراحی آغاز کند. در این حالت از پروتز استفاده نمی‌ شود.

اقدامات قبل از جراحی چال گونه

پیش از جراحی ، نکته های زیر را رعلایت کنید:

  1. حداقل ۶ ساعت قبل از انجام جراحی چیزی نخورده یا ننوشید.
  2. حداقل ۲ هفته قبل از عمل و ۲ هفته بعد از جراحی چال گونه از سیگار کشیدن خودداری کنید.
  3. در صورت وجود درد یا ناراحتی به هر علتی قبل از عمل جراحی از استامینوفن یا پاراستامول استفاده کنید.
  4. صبح روز جراحی و حتی قبل از عمل جراحی ، دوش بگیرید و کل بدن خود را شستشو کنید.
  5. در روز عمل جراحی از لنز های چشمی، لاک ناخن، جواهرات و هیچ نوع لوازم آرایشی مصرف نکنید.
  6. راهنمایی و دستورالعمل های دکتر خود درباره سلامت دهان را حداقل ۲ هفته قبل و ۲ هفته پس از جراحی چال گونه رعایت کنید.

در جراحی چال گونه از چه ابزاری استفاده می شود؟

در این نوع از جراحی ابزار نمونه ‌برداری در ناحیه گونه (بافت داخلی گونه) وارد می‌شود و با حرکت چرخشی در ناحیه بافت گونه، بافت چربی و عضله گونه برداشته می ‌شود. بنابراین یک مقدار گرد از این بافت ‌ها برداشته و بدون آسیب وارد شدن به پوست، یک سوراخ کم‌ عمق در زیر پوست به وجود می آید.

بخش برداشته ‌شده در ادامه با استفاده از بخیه جذبی از داخل پوست گونه (عضله) و از یک سمت شکاف بسته می‌شود و در ادامه توسط سیستم بدن بازسازی می شود. با استفاده از این عمل ، یک چال بر روی گونه شما ایجاد می ‌شود که در بسیاری از مواقع حتی بدون لبخند زدن نیز قابل مشاهده خواهد شد. در هر صورت پوست شما در طول یک یا ۲ هفته مجدداً هموار می ‌شود. در این حالت برش داخلی ایجاد شده در عضله صورت ، می ‌تواند یک چال در زمان لبخند زدن ایجاد کند. این نوع برای انواع گونه ها قابل استفاده می باشد اما بهتر است گونه فرد در زمان جراحی چال گونه چاق و تپل نباشد.

چال گونه با بخیه

جراحی چال گونه یک روش زیبایی است که برای ایجاد یک چال ظریف و زیبا بر روی چال گونه استفاده می ‌شود. در این روش ، پزشک یک برش کوچک در ناحیه چال گونه شما ایجاد می‌ کند و سپس با استفاده از بخیه‌ های خاص ، بافت داخلی گونه را شکل داده و فرم آن را تغییر می دهد. این نوع بخیه ها جذبی هستند اما نتایجی ماندگار و زیبا دارند. از همین رو نیازی به نگرانی در خصوص از بین رفتن اثر بخیه ها و از بین رفتن چال گونه خود با بخیه جذبی نباشید.

تنها به یاد داشته باشید که بعد از جراحی ، شما باید به دستورات پزشک پایبند باشید و داروهای تجویز شده را مصرف کنید. همچنین، باید از فعالیت‌های سنگین و ورزشی خودداری کنید تا بهبودی شما تسریع شود.

ماندگاری چال گونه با بخیه

ماندگاری چال لپ با بخیه به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله اندازه و موقعیت چال ، نوع بخیه‌ های استفاده شده، رعایت دستورات پزشک پس از جراحی و همچنین وضعیت سلامتی شما. در صورتی که چال لپ  شما کوچک باشد و در موقعیتی قرار داشته باشد که فشار زیادی به آن وارد شود ، ممکن است بخیه ‌ها بعد از چند روز به راحتی جدا شوند و ماندگاری کمی داشته باشند. اما در صورتی که چال لپ  بزرگتر باشد و یا در موقعیتی قرار داشته باشد که فشار کمی به آن وارد شود ، بخیه‌ ها باید قوی و محکم باشند تا نتایج برای مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد.

در نهایت ، رعایت دستورات پزشک پس از جراحی نیز برای ماندگاری چال لپ  بسیار مهم است. شما باید به دقت دستورات پزشک را رعایت کنید و از فعالیت‌ های سنگین و ورزشی خودداری کنید تا بهبودی شما تسریع شود

مراقبت‌های بعد از جراحی چال گونه

  1. از مواد نوشیدنی یا غذای سرد یا گرم تا هنگامی که حالت بی‌هوشی موضعی شما به ‌طور کامل رفع نشده، استفاده نکنید تا بعد از ریکاوری حس لامسه خود در دهان را مجددا به دست آورید و بتوانید از وارد شدن آسیب به‌ واسطه مصرف غذاها و نوشیدنی‌ های بسیار داغ یا سرد جلوگیری نمائید.
  2. بهداشت دهان خود را برای حداقل ۱۵ روز بعد از عمل جراحی چال گونه به‌ دقت رعایت کنید.
  3. از دهان‌ شویه «کلرهگزیدین» بعد از مصرف غذا یا نوشیدنی برای یک دوره ۱۵ روزه پس از عمل جراحی استفاده نمائید.
  4. داروهای آنتی‌ بیوتیک تجویز شده توسط پزشک را برای یک دوره کامل استفاده نمائید.
  5. برای کنترل درد احتمالی شما می ‌توانید پاراستامول مصرف کنید. در صورتی ‌که به‌ این ‌ترتیب نتوانستید درد خود را کنترل کنید، با متخصص خود تماس بگیرید.
  6. اگر با افزایش ورم کبودی یا درد یا علائم نامطلوب دیگر پس از عمل چال‌ خنده رو به رو شدید با بهترین جراح پلاستیک تهران تماس بگیرید. همچنین نیاز است در طول ۵ تا ۱۰ روز پس از جراحی برای کشیدن بخیه ‌های احتمالی و معاینات مورد نیاز با دکتر خود ملاقات کنید. عمل جراحی چال گونه یک راه ساده برای ایجاد چال بر روی گونه یا چانه می باشد که در حالت بی‌هوشی موضعی در یک روز برای افراد قابل انجام است.

بهبودی بعد از جراحی چال گونه

معمولا بعد از جراحی چال لپ مقداری ورم و کبودی در ناحیه صورت مشاهده می شود. مراقبت های بعد از این جراحی شامل مصرف داروهای تجویز شده توسط بهترین جراح گونه تهران، دهان شویی منظم و استفاده از کمپرس یخ می باشد. بیمار می تواند روز بعد از انجام این جراحی به محل کار خود باز گردد اما از انجام دادن فعالیت های سنگین که ممکن است به صورت فشار وارد نماید باید پرهیز شود. بعد از گذشت 7 تا 10 روز می توان نتایج این جراحی را مشاهده نمود.

عوارض جراحی چال گونه

همچون سایر جراحی ها، در عمل چال‌ گونه نیز احتمال ابتلای فرد به خون‌ ریزی، عفونت، جراحت و غیره وجود دارد. هرچند با تقبل هزینه جراحی چال لپ احتمال مشاهده این عوارض به شدت ناچیز و کم است. در عمل چال لپ عوارض در سطح حداقل دیده خواهد شد و ممکن است بیمار با کمی ورم و کبودی در صورت خود رو به رو شود. در روز پس از عمل شما باید بتوانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.

بخیه چال گونه چند روزه میفته | چال گونه عفونت کرده نی نی سایت

ماندگاری جراحی چال گونه

چالی که در گونه گذاشته می شود تا مدتی چه در حالت ثابت و چه در حالت لبخند به یک شکل می باشد. به مرور این چاله از حالت استاتیک خارج شده و تنها در حالت خنده در خط خنده ایجاد می شود. معمولا ماندگاری این چال بین 1 تا 2 سال می باشد.

نتیجه جراحی چال گونه

با استفاده از جراحی ،می توانید بر گونه های خود چال لپ ایجاد کنید. این چال گونه حتی بدون لبخند هم بر صورت شما نمایان می باشد. عمل چال لپ محدودیتی ندارد و برای هر فردی قابل انجام می باشد اما در صورت امکان بهتر است که گونه افراد برای این جراحی بیش از اندازه چاق نباشد.

آیا می توان بدون جراحی چال گونه ایجاد کرد؟

اگر شما از بدو تولد روی صورت خود چال لپ نداشته‌اید، غیر ممکن است که بتوانید با روشهایی مانند ورزش صورت، چال گونه ای که به مدت طولانی روی صورت باقی بماند ایجاد کنید. برخی افراد سعی می کنند بدون عمل جراحی فرورفتگی در گونه ایجاد کنند. متاسفانه نتایج این روشها محدود و متغیر است.

ایجاد چال گونه بطور یکسان برای مردان و زنان موثر است. شما می‌توانید کاندید ایده‌آلی برای این روش باشید در صورتی که:

  • شما می‌خواهید چال بر روی گونه یا چانه‌ی خود داشته باشید ( معمولاً زنان مایلند بر روی گونه‌ی خود چال داشته باشند در حالی که مردان این چال را بر روی چانه‌ی خود ترجیح می‌دهند.)
  • سلامت عمومی خوبی دارید.
  • انتظارات واقع‌ بینانه‌ ای از این روش دارید.

روش انجام عمل چال گونه

جراحی چال لپ را می توان به دو روش انجام داد و روش آن  هر فرد می تواند با توجه به ظاهر صورت فرد مختلف باشد. در افرادی که پوست صورتی چاق داشته باشند و چربی صورت آن ها به مقدار قابل ملاحظه ای باشد برای ایجاد چال گونه ، بهترین دکتر جراحی چال گونه تهران باید چربی های قسمتی از صورات را ساکشن کند در طی این روش یک فرو رفتگی بسیار کوچک در صورت ایجاد می گردد. دکتر ساعدی از برجسته‌ترین دکتر در این زمینه است.

در افراد با صورت های لاغر و استخوانی به دلیل عدم موجود چربی در زیر گونه ها روش جراحی متفاوت از روش قبل است. بهترین جراح پلاستیک تهران از داخل دهان محل مورد نظر برای ایجاد چال خنده را با کمک بخیه جمع می کند ، در نتیجه امر چال گونه در چهره ایجاد می گردد. در بیشتر موارد جراحی به صورت سرپایی انجام می شود. فرد بعد از جراحی چال لپ نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

جراحی چال گونه جز جراحی های پر طرفدار در بین بانوان می باشد ،باید گفت تقریبا تمامی جراحی های چال لپ با موفقیت انجام می شود ،در نتیجه جای نگرانی در این روش جراحی نمی باشد.

فرایند عمل چال گونه به چه شکلی صورت می گیرد؟

عمل جراحی چال لپ در یک طرف یا هر دو طرف صورت ایجاد می شود که برحسب میل شخصی فرد می باشد. جراحی چال گونه  اغلب با بی حسی موضعی صورت می گیرد و بیش از نیم ساعت بیشتر طول نمی کشد و سپس جراح دهان را باز می کند و بخش کوچکی از چربی را خارج می نماید و یک سوراخ در داخل دهان و پوست بیرونی ایجاد می کند، سپس بخیه می زند که در عرض چند روز جذب می شود.

به منظور تعیین قسمت مناسب در چهره فرد یک خط طولی از زیر چشم و یک خط عرضی از شکاف دهان تعیین می کنند، اغلب اوقات خود فرد تعیین کننده جای چال گونه است و بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک تهران آن قسمت را برش می زند. به منظور کمتر شدن درد از داروهای ضد درد حین جراحی چال گونه استفاده می شود. بعد از عمل چال لپ ، فرد بلافاصله از مطب خارج شده و به امور روزمره زندگی خود رسیدگی می نماید.

دوره نقاهت این جراحی دو روز بیشتر نیست. بعد از دو هفته به صورت واضح چال لپ در حین خندیدن مشخص می شود. این عمل هیچ گونه عوارض جانبی به همراه ندارد. فقط برای چند روزی ورم و کبودی حاصل از عمل ایجاد می شود که فرد در طی یک هفته کاملا بهبود می یابد.

بعد از عمل جراحی چال گونه ، فرد باید از نوشیدنی های بسیار داغ اجتناب کند و به منظور جلوگیری از عفونت با تجویز یک جراح چال لپ خوب در تهران آنتی بیوتیک مصرف نماید و دهان را با دهان شویه های بهداشتی شستشو نماید.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید! و حتما فیلم چال لپ را برای اطلاعات بیشتر مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا