عرضه غذا در ماه رمضان فقط به شکل بیرون بر

عرضه غذا در ماه رمضان فقط به شکل بیرون بر

رئیس اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت طبخ و سرو غذا در انظار عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان منعی برای طبخ غذا در خارج نداریم و با افراد متقلب برخورد خواهیم کرد. اصنافی که غذا را در ملاء عام سرو می کنند». در صورت انجام اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش میجیک، حمیدرضا رستگار گفت: در ماه مبارک رمضان منعی برای طبخ غذا در خارج از منزل نداریم، اما تهیه، طبخ و فروش علنی غذا را ممنوع کرده ایم. بنابراین غذا فقط در بیرون سرو می شود.

وی ادامه داد: معمولا برخی اتحادیه ها آشپزخانه هایی دارند که در خارج از خانه غذا طبخ و سرو می کنند و بسیاری از آنها فروشنده مواد غذایی هستند که ممکن است مسافرانی از سراسر کشور بیایند و در مواقعی که از نظر جسمی ناتوان هستند یا مریض هستند و نمی توانند کار کنند، غذا می خورند. برای روزه گرفتن، بنابراین ترتیبی می دهیم که این دسته از افراد غذا بخورند.

رستگار افزود: پیشنهاد ما این است که شرایطی فراهم شود که اگر شهروندی دلایل شرعی دارد یا مریض است و نمی تواند روزه بگیرد، حداقل غذا در اختیار او قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان باید رعایت شود و حرمت این ماه حفظ شود، هر ساله شاهد این هستیم که کسانی که می خواهند غذای پخته بدهند گاهی با مشکلاتی مواجه می شوند که با گام ها و برنامه ریزی ها. بین پلیس و صنف اتفاق می افتد، رستوران ها و مکان های پخت غذا را شناسایی می کنیم و در اختیار افرادی قرار می دهیم که نمی توانند روزه بگیرند.

وی در گفت و گو با صداوسیما گفت: شرط این است که ما مجبور نباشیم غذا بپزیم یا غذا را در ملاء عام سرو کنیم و به عبارتی همه رستوران ها و اغذیه فروشی ها متعهد به ارائه غذاهایی هستند که پخته و آماده شده است. خارج و مصرف».

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: با تفاهم و همفکری صورت گرفته، اتحادیه در این زمینه همراه ما است، البته ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد که ما آن را علنی کنیم، در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی دقیق انجام می شود. گرفته شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا