عراقچی: مذاکره به روش گام به گام در وین نداریم

در حال حاضر جلسه کمیته امنیت ملی را توضیح دهید ، ابوالفضل عمویی گفت: “جلسه غیر معمول برگزار شد عصر حضور آقای عراقچی برای توضیح روند بحث در وین و مذاکرات مطابق با پروتکل بهداشت و موجودیت از 32 نماینده. “آقای عراقچی در مورد آخرین تحولات در بحث وین به نمایندگان دستور می دهد.

او توضیح می دهد: در این جلسه ، آقای عراقچی گفت که دور اول مذاکرات در مورد موضوعات کلی است و دور دوم نیز ادامه دارد. مهمترین مسئله مذاکرات چالش برانگیز است. مسیر مشخص است ، اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها در نهایت به توافق می رسند یا خیر. آقای عراقچی همچنین تأکید کرد که ما مذاکراتی مرحله به مرحله نداریم و فقط در مورد نقاط پایان و مراحل نهایی صحبت می کنیم. موضع کشور ما تأیید تمام لغو تحریم ها و سپس واقعیت آزمایش است ، سپس ایران به تعهدات خود عمل می کند.

عمویی افزود: “آقای عراقچی ، وقتی دو بار به بحث می رسد ، گفت كه ایالات متحده باید همه تحریم ها را لغو كند ، شروع به كاهش تحریم ها ، تحریم های اعمال شده توسط كنگره قانون اساسی یا دستورالعمل اجرایی كرد. بنابراین ، مشكل رفع تحریم ها در آنجا بود اختلاف نظر بین ایران و طرف آمریکایی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: در حال حاضر مذاکراتی بین ایران و 1 + 5 انجام شده و 1 + 5 در حال مذاکره با طرف آمریکایی است. جمهوری اسلامی بر این پست اصرار داشت که باید تحریم های اساسی علیه ایران لغو شود. مجازات ها باید از لیست افرادی که نام وی در لیست تحریم های برجام قرار دارد یا هنگام ایالات متحده پس از توسعه برجام اعطا می شوند ، حذف شوند. وی همچنین گفت که طرف آمریکایی تشخیص می دهد که ایران باید از مزایای این تحریم ها بهره مند شود.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحی که داده شد ، جنبه دیگر مذاکرات تعهد هسته ای ایران است. ایران پس از لغو تحریم ها آمادگی خود را برای بازگشت به تعهدات خود اعلام کرد. همچنین به موضوع دستور عمل پرداخته شده است. موضع جمهوری اسلامی ایران این است که ایالات متحده باید همه مراحل را انجام دهد و سپس آزمایشات انجام می شود و سپس ایران اقدام خواهد کرد. آقای عراقچی تأکید کرد که هنوز اختلافاتی بین دو طرف وجود دارد ، حتی اگر ما هنوز در راه بودیم و هیچ خوش بینی و بدبینی نداشتیم.

عمویی افزود: در این جلسه 24 نماینده نظرات و س questionsالات خود را در مورد روند مذاكره ابراز كردند ، كه عراقچی پاسخ داد كه اصرار نمایندگان برای اجرای فهرست رهبری ، لغو تحریم ها و نیاز به بررسی دقیق تحریم ها است. ” همچنین بر اجرای دقیق این قانون تأکید کرد. قانون استراتژیک و نظارت پارلمانی بر روند مذاکرات و امکان معامله ، با توجه به اینکه هیچ حس اعتماد به غرب و تجربه منفی سهل انگاری در اجرای سازمان ملل وجود ندارد. شورای امنیت ، باید مراقب باشید. مذاکره

311311

دکمه بازگشت به بالا