عراقچی: فکر نمی‌کنم ظرف هفته جاری به جمع‌بندی نهایی برسیم

به گزارش میجیک ، سیدعباس عراقچی شنبه شب پس از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام و آغاز ششمین نشست مذاکرات وین اظهار داشت: امروز ششمین نشست مذاکرات وین با نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و تصمیم گرفت سرعت را افزایش دهد. ما در جلسات مختلف کارشناسی و جلسات سیاسی درباره موضوعات هنوز بحث برانگیز بحث خواهیم کرد تا راه حل های لازم را پیدا کنیم.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: ما با یک وضعیت پیچیده روبرو هستیم. ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل متحد برمی گردد تا دارای برخی مشکلات فنی ، سیستم های حقوقی و سیاسی باشد ، و تأیید اقدامات ایالات متحده دارای پیچیدگی هایی است که باید برنامه ریزی شده ، از نزدیک و نمایه سازی شود ، و همچنین آنچه شما در ایران انجام داده اید . . به دلیل پیشرفت های علمی و فنی که ایران در این مدت به دست آورد و نحوه مدیریت خود با بازگشت به برجام ، پیچیدگی های خاص خود را داشت و همه واقعاً به بحث مفصلی منجر شد.

عراق ادامه می دهد: همچنین ، طبق چه برنامه ای باید این مراحل دنبال شود؟ البته این واقعیت که ایالات متحده باید اولین قدم را بردارد و ابتدا همه اقدامات را انجام دهد ، سپس ایران تأیید می کند و سپس ما به تعهد خود برمی گردیم. این معیارهای کار ما است ، اما همچنین زمان بندی و زمان بندی شده است و باید مشخص شود که فرآیند تأیید که نتیجه گرفته ایم ، آخرین بار ، چه آمادگی را برنامه ریزی کرده اید و چه کاری انجام داده اید. روزی آن را باز خواهیم کرد. آمریکا در آن روز چه کاری باید انجام دهد و چگونه تأیید می شود؟ همه اینها مراحل دقیق و فنی مذاکره دارند و دارای بحث های حقوقی و سیاسی هستند.

سرپرست تیم ایران در سخنرانی وین در بخش دیگری از سخنرانی گفت: “بعد از کمیسیون مشترک ، جلسه مذاکره و جلسه را شروع کردیم و مذاکرات در روزهای آینده ادامه دارد تا اینکه به نتیجه برسیم و به نوعی خدا اگر بخواهیم ، این فرصت را خواهیم داشت که در مورد یک توافق نهایی توافق تقریبا کاملی داشته باشیم که اگر این بار به پایتخت برگردانده شود ، باید مورد بررسی و انتخاب قرار گیرد.

عراقچی در پاسخ به این س ifال که آیا فکر می کنید قبل از انتخابات ریاست جمهوری بحث ها به یک نتیجه مشخص و نهایی برسد ، گفت: ما به دنبال توافق خوب و مطلوبی برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و این مسیر است. عجله نداریم ، وقت تلف نمی کنیم. مطمئناً ، اگر توافق نهایی را بدست آوریم ، حتی بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: مهم است که در این توافق نامه اصول مورد نظر جمهوری اسلامی رعایت شود و شاخص هایی را بدست آوریم که در نظر خواهیم گرفت.

وی گفت: “وقایع در عصر حاضر هیچ ارتباطی با مذاكرات ندارد.” “انتخابات ریاست جمهوری به ایران می آید.” امیدوارم که ما یک انتخابات روحانی داشته باشیم و بتوانیم انتخابات بیشتری را در این انتخابات ببینیم. مشکل این است (انجام انتخابات) به اتمام خواهد رسید ، اما ما در مورد انتخابات منتظر ، قبل یا بعد از آن مذاکره نخواهیم کرد. برای ما ، این معیارها باید در جهت تأمین خواسته های جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند. ما زمانی را که وی می آید و چه زمانی نمی آید تعیین نمی کنیم و تا زمانی که لازم باشد و باید بدانیم که مذاکرات باید تا نتیجه مطلوب ادامه یابد ، مذاکرات ادامه خواهد یافت ، بدون اینکه وقت بگذرانید و یا اجازه دهید افراد دیگر تلف کنند. زمان.

دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: “با توضیحی که من دادم ، فکر نمی کنم بتوانیم در هفته جاری به نتیجه نهایی برسیم و برداشت من این است که حداقل یک بار دیگر باید از این بحث ها نتیجه بگیریم. به پایتخت “نتیجه گیری نهایی در حین مذاکرات.

وی همچنین در پاسخ به سوالات طی یک کمیسیون مشترک برجام به میزبانی هیئت اعزامی به پایتخت گفت: “این را نمی توان پیش بینی کرد. من نمی توانم پیش بینی کنم که این چرخه چه مدت است. در صورت لزوم ، ما در اینجا می مانیم تا شما بتوانید مجموعه ای تمیز و مرتب در کنار تهران. اگر توافق وجود دارد ، باید مشخص باشد. اگر اختلافی وجود دارد ، باید به حداقل برسد و باید مشخص باشد و ما می توانیم تصویری از تهران ارسال کنیم می تواند تصمیم بگیرد و اگر نتواند ، مذاکرات ادامه خواهد یافت.

عراقچی در پاسخ به این سال که چگونه مواضع مخالفان را در جلسه کمیسیون مشترک روز شنبه ارزیابی می کند ، گفت: “طبیعتاً این کشورها مواضع خاص خود را دارند.” از این رو ، مذاکرات آغاز و ادامه می یابد و هدف از مذاکرات نزدیک کردن موقعیت است. این جزئیات مربوط به مسائل مذاکره است.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: تنها چیزی که می توانم بگویم این است که اطمینان دارم که طرف های مخالف به تصمیمی رسیده اند. جمهوری اسلامی ایران تصمیم سختی گرفته است. هنگامی که او تصمیم گرفت در برجام بماند در برابر خروج ترامپ و ایالات متحده ؛ تصمیمات سختی قبلا گرفته می شد و اکنون نوبت به حریف است که تصمیمات سختی بگیرد. اگر او می خواهد مهارت های خود را حفظ کند ، باید در تصمیم گیری های خود انعطاف پذیر باشد. ما آماده ادامه مذاکرات تا زمان تصمیم گیری هستیم.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون پذیرش خواسته های اصلی خود قطعاً موافقت نخواهد کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا