مطالب عمومی

عراقچی در دیدار گریفیتس: یمن راه‌حل نظامی ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین میجیک ، مارتین گریفیتس ، دبیرکل سازمان ملل در یمن که برای رایزنی و گفتگو با مقامات ایرانی در تهران به سر می برد ، همچنان با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه رایزنی می کند. و صحبت کن.

در این دیدار ، مسائل و تحولات جاری در منطقه خلیج فارس از جمله یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی گفت: “از زمان شروع بحران ، جمهوری اسلامی ایران معتقد است که یمن راه حل نظامی نخواهد داشت و راه حل خروج از بحران امروز پایان جنگ ، رفع حصر و انجام مباحث سیاسی است.”

معاون وزیر امور خارجه همچنین بر تعهد جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفتگوهای منطقه ای تأکید کرد که هدف از ایجاد صلح ، ثبات و توسعه در مناطق مختلف است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد با تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح در یمن ، تلاش های سازمان ملل برای تحقق صلح را تشریح کرد: “اکنون اولویت اصلی این است که آتش بس پایان یابد و محدودیت های فعلی برداشته شود تا اقدامات بشردوستانه می تواند اتفاق بیفتد. “

گریفیتس که روز گذشته به عنوان رئیس هیئت وارد تهران شد ، با علی اصغر خواجی ، دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با نماینده ویژه در یمن از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از نقش موثر سازمان ملل در حل بحران یمن خبر داد. (اینجا را ببین)

گریفیتس ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن ، در دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه ، همچنین بر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به صلح یمن و منطقه تأکید کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز یکشنبه شب در مصاحبه خبری ویژه درباره سفر مارتین گریفیتس ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن از تهران گفت: من فردا دیدار می کنم.

دبیرکل سازمان ملل در یمن گفت که قرار است گریفیتس در سفری دو روزه به ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ایرانی دیدار کند. بخشی از تلاش های دیپلماتیک نماینده ویژه (در یمن) برای حمایت از راه حل های سیاسی مورد بحث برای جنگ در یمن ؛ راه حل مطابق با خواسته های مردم یمن است. اولویت اصلی نماینده ویژه تشویق توافق طرفین درگیر آتش بس در سراسر کشور ، اقدام فوری بشردوستانه و شروع روند سیاسی است.

آخرین پیام /


دکمه بازگشت به بالا