مطالب میجیک

عدم اجرای قوانین حمایتی از مادران به دلیل خلأ در نظارت بر قانون – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دفتر خبر More_group انجمن: اشتغال زنان مطمئناً یکی از مسائل این اقشار است عجیب جامعه قبلاً آنجاست. به دلیل نقش زنان در خانواده و وظایف آنها به عنوان مادر ، همسر و غیره. یکی از مهمترین جنبه های اشتغال زنان در سراسر جهان ، وضع قوانین حمایتی برای تسهیل اشتغال زنان در خارج از خانه است.

اقداماتی که می تواند مسئولیت های زنان را در خانواده و در سطوح اجتماعی و حرفه ای متعادل سازد و به تحقق نقش های فردی و اجتماعی زنان دامن بزند.

در سال های اخیر ، برخی از حمایت های قانونی برای تسهیل فعالیت مادران و زنان شاغل اعمال شده است ، از جمله کاهش ساعات کار مادران دارای فرزندان کوچک ، مرخصی زایمان و سایر موارد ، اگرچه هنوز اجرای این قانون با چالش هایی روبروست. حتی بیشتر محافظ باید قانون گذاری شود این زمینه است.

اکنون ، عصر 4 سپتامبر و روز کارگر ، با فاطمه قاسم پور ، رئیس فراکسیون زنان شورای اسلامی شورای اسلامی به گفتگو نشستیم تا حقوق و قوانین حمایتی از مادران شاغل را مورد بررسی قرار دهیم. مشروح این گفتگو را در زیر می خوانید.

* تغذیه با شیر مادر برای زنانی که به عنوان قانونی که در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است در زمینه بچه دار شدن استفاده کردند ، اما شرکت هایی که دولتی و غیر دولتی دارند (به طور کلی) گاهی از قانون اطاعت نمی کنند و حقوق والدین و کودکان کار را نقض نمی کنند. از شیردهی به طور خاص ، تعهد سازمان های دولتی برای احیای حقوق مادران شاغل است. اقدامات مجلس برای به حداقل رساندن این مشکلات چیست؟

در مورد سیاست های قابل اجرا در مورد تغذیه با شیر مادر ، برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر در کشور ما از حدود سال 1986 و با یک استراتژی عجیب کوشش کرده است موانع و مشکلاتی که زنان در دوران شیردهی با آن روبرو می شوند از بین رفته است و زنان در مورد نیاز به ارائه این هدیه الهی به نوزادان آموزش های اساسی دیده اند.

تغذیه با شیر مادر از بدو تولد از ساعت گذشته ، ادامه این غذا در ماه های آینده و انحصار تغذیه با شیر مادر ، به ویژه تا 6 ماهگی ، به موضوعی مهم در سیاست جمهوری اسلامی و برنامه های وزارتخانه تبدیل شد. از سلامت. عجیب دیتوتوتی

این فعالیت ها درحال حاضر ایجاد انواع تغذیه بانکی با شیر مادر ، آموزش مربیان و فعالیتهای ویژه در بخش بیمارستان و مادر برای مطیع بودن و کمک به مادران در دوران شیردهی ، ایجاد بیمارستانها و حمایت از کودکان دوستدار مقننه از مادر شیرده باعث برای مثال

این برنامه ها و فعالیتهایی که از دهه 1960 انجام شده است اهمیت تغذیه با شیر مادر را برای جمهوری اسلامی نشان می دهد. به ویژه به این دلیل که در اسلام توصیه های زیادی برای ارائه نعمت های خاص از جانب خدا به نوزادان ارائه شده است. واحد جنسی این برنامه ادامه یافته است و تأثیرات مثبتی از خود نشان می دهد. با این حال ، ما همچنین می توانیم برخی کاستی ها را در این مورد مشاهده کنیم.

یکی از کاستی ها موضوع اعمال حمایت های قانونی از مادران شیرده است. قانون ترویج تغذیه با شیر مادر از مادران و تغذیه با شیر مادر محافظت می کند و در سال 1995 تصویب شد و مدت طولانی اجرا شده است. یکی از موضوعات مورد بحث در این قانون استفاده از مرخصی یک ساعته تا 2 سال برای نوزادان پس از آن است آخر زمان مرخصی زایمان اجرای قانون اغلب به دلیل بار مالی کارفرمایان دشوار است. این قانون نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اجرای قوانین حمایتی در سازمانهای دولتی اغلب با بیشترین سختی انجام می شود. ولی مشکل اصلی این است که سازمان های غیردولتی و شرکت های خصوصی از قانون پیروی نمی کنند یا ترجیح می دهند زنان شاغل را اخراج کنند. مادران شیرده نیز در این معضل به دنبال محافظت هستند انتخاب برای ماندن در روند اشتغال.

این نوع رویارویی خلأهایی را در روند اجرای قانون برجسته می کند که باید توسط دستگاه اجرایی و طرفهای مسئول این شکافها پر شود. ما در مجلس شورای اسلامی به همراه سازمان تامین اجتماعی به طور فعال در حال تلاش برای رفع این شکاف ها در اجرای سیاست های حمایتی از مادران شاغل هستیم.

* وظیفه بیشتر این است که کارفرمایان هنگام کار مکانی مناسب برای باغ کودکان و مادر را آماده کنند. به نظر می رسد این موضوع کم کم مورد توجه قرار می گیرد. چه کسی مسئول است و وظیفه مجلس در این مورد چیست؟

پارلمان در طرح جوانان جمعیت و حمایت خانواده به این موضوع توجه ویژه ای داشته اند. در این طرح ، دستگاه های ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و کلیه شرکتها و موسسات وابسته موظفند ظرف 6 ماه پس از اعلام قانون ، فضایی را برای برآوردن نیازهای نوزادان ، استراحت مادر و تغذیه با شیر مادر و مراقبت از کودک برنامه ریزی و فراهم آورند. همچنین ، با مشارکت بخش خصوصی یا خرید خدمات ، برای ارائه مهد کودک به مراقبت از فرزندان خود که آنها مادران شاغل هستند.

سازماندهی مادر و کودک و مهدکودک در مورد جمعیت طرح توسط مجلس در نظر گرفته شده است. ولی علاوه بر این، پارلمان برای تأمین امنیت شغلی این مادران و همچنین حمایت تغذیه ای و سلامتی مادران در سطح پایین نیز در دوران شیردهی وارد می شوند. البته در صورت تصویب طرح ، در آن رابطه مقررات و پیاده سازی خوبی در این زمینه وجود دارد پر کردن بررسی می کنیم.

* افزایش سرانه شیر مادر و همچنین تأمین شیرخشک در کشور بر عهده کیست؟ نقش مجلس در این امر چیست؟

تمرکز اصلی برنامه ریزی و ملاحظات بودجه ، شیردهی است توسعه روند به این هدف می انجامد. مانند آموزش مربیگری ، ایجاد و توسعه بیمارستان دوستدار کودک و اتاقهای ویژه مادران و نوزادان و غیره البته این به معنی نادیده گرفتن عرضه شیر خشک نیست. به هر حال نوزادانی هستند که از بدو تولد نیاز به مراقبت های تغذیه ای شدید دارند و طبق توصیه پزشک مجبورند شیر خشک مصرف کنند ، یا گاهی اوقات به دلیل برخی بیماری ها ، مادر قادر به شیر دادن به نوزاد خود نیست یا مجبور است به نوزاد خود شیر دهد. نیز تغذیه کنید

در هر صورت ، عرضه شیرخشک نیز نیاز به توجه دارد. در مجلس ، در قانون بودجه 1400 ، ما به موضوع یارانه شیر پرداختیم و آنها را در بودجه لحاظ کردیم. اتفاقا در حال حاضر 100٪ اعتبار در این زمینه وجود دارد. به ویژه ، یارانه شیرخشک برای بیماران متابولیک در پیشنهاد پیشنهادی دولت که توسط مجلس نیز به تصویب رسید ، 25 درصد افزایش یافت. با توجه به قیمت گران شیرخشک برای بیماران متابولیک ، بنابراین لازم است اعتبار این مشکل کاهش یابد تا هزینه سبد خانوار کاهش یابد.

علاوه بر این بودجه ای نیز برای آموزش در نظر گرفته شده است زنان شیردهی در وزارت بهداشت دیده شده است. علاوه بر این ، نقش دیگر مجلس نظارت بر مصرف بودجه در این راستا در وزارتخانه های مربوط است. سال گذشته ، ما بر بودجه ای که در وزارت بهداشت هزینه شده بود ، به ویژه در زمینه باروری و سلامت بارداری نظارت ویژه ای داشتیم. این فرایند نظارتی به بخش های دیگر نیز تعمیم خواهد یافت.

* صنعت شیر ​​خشک بسیار ارزشمند است و به دلیل وضعیت تحریم ها در ایران می توان آن را یک کالای استراتژیک دانست. برنامه دولت برای رفع نیاز به واردات شیر ​​خشک و بهینه سازی درآمد در این زمینه چیست؟ وظیفه مجلس چیست؟

وارد این بازار صادراتی شوید تولید – محصول محدود به برخی ایالت ها و این کشورها نیز به دلیل شرایط داخلی ، توسط میزان شیر خشک مورد تقاضا است و این منجر به این مشکل صادراتی می شود تولید – محصول ساخته شده

دولت باید سعی کند جلوی این صادرات را بگیرد تولید – محصول و با افزایش مقصد بازار ، این صادرات را تسهیل می کند تولید – محصول بنابراین ، انشاءالله ، دولت سیزدهم با توجه کامل به سبد غذایی خانواده و کاهش هزینه های ضروری برای زندگی مردم ، و همچنین تأمین و گسترش فضای تولید و صادرات محصولات داخلی ، وضعیت را حل خواهد کرد. ببخشیدبه

دکمه بازگشت به بالا