اقتصادی

طرح “مدرسه تابستانه مهارت” اجرا می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای «طرح تابستانه مهارت» خبر داد و گفت: با آموزش صحیح و مدیریت اوقات فراغت زمینه ایجاد اشتغال فراهم می شود.

به گزارش میجیک، سید سلطان مرتضوی در هفتمین جلسه شورای عالی نظام جامع آموزش و پرورش فنی، حرفه ای و مهارتی با استناد به موافقت «طرح تابستانی مهارت»، اظهار کرد: این طرح از حمایت فنی و حرفه ای برخوردار است. . سازمان آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت آموزش و پرورش.

وی ادامه داد: در طرح مهارت تابستانی می خواهیم در اوقات فراغت به دانش آموزان آموزش های مهارت محور ارائه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حلقه مفقوده رشد تولید، افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال را «مهارت» می داند و اذعان می کند: «آموزش» یکی از معضلاتی است که مدت هاست برای کشور طراحی نشده است. زمان. زمان، که متاسفانه بسیار قدیمی است، بنابراین آموزش باید مناسب باشد. ایجاد فرصت های شغلی برای افراد با زمان در دسترس و در صورت آموزش پرسنل تخصصی.

مرتضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه آمار صحیح خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه های مربوطه آمار صحیح ارائه کنیم و تفاسیر صحیح داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش عملی و فنی و حرفه ای لازمه پیشرفت هر کشوری است، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تلاش مضاعفی برای تغییر مسیر آموزشی داشته است و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز این امر را اجرایی کرده اند. . این کار را با قدرت ادامه خواهد داد.

وزیر کار با اشاره به موافقت جلسه امروز اظهار داشت: در این جلسه ضمن رصد و پیگیری توافقات جلسه قبل، تمامی توافقات عملیاتی و علاوه بر آن برنامه جدید ساختار آموزش و پرورش برای 5 سال آینده نیز مورد بررسی قرار گرفت. یکسان. در نگاه.

غلامحسین حسینی نیا – معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست از تدوین نهایی طرح ملی تابستانه آموزشگاه مهارت خبر داد و گفت: این طرح با همکاری و مشارکت فنی و حرفه ای کشور. و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، کمیته اموزش و مددکاری حضرت امام خمینی (ره) تا پایان هفته آینده تکمیل می شود.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح دانش آموزان می توانند به طور مستمر در طول سال تحصیلی در اوقات فراغت تابستان با گذراندن دوره های مهارت آموزی در 1 تا 3 دوره تابستانی قبل از ورود به دانشگاه و خدمت سربازی، مهارت های خاصی را کسب کنند.

نیا حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مهارت آموزی در دیدار کارگران و معلمان گفت: هفتمین جلسه شورای عالی آموزش فنی، حرفه ای و مهارتی با حضور حداکثری اعضا و اهداف آن برگزار شد. توسعه نهضت آموزش مهارتی در سراسر کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور وظایف تشکیلات اعضای شورا را در راستای گسترش نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب با هدف انسجام و هماهنگی بیشتر در اجرا برشمرد. از برنامه از مهمترین مصوبات این شورا است.

به گزارش میجیک، در این نشست آیین نامه نحوه تعریف انجمن های علمی و حرفه ای، اتحادیه های صنفی و صنوف حرفه ای و شغلی، سازوکار کلی لازم برای تقویت ارتباط بین سیستم های اطلاعات بازار کار، سیستم های اطلاعات فنی، آموزش های حرفه ای و مهارتی و آموزش، و برنامه اجرایی تدوین استانداردهای آموزشی برای ارزیابی و مزایای این نامه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا