مطالب عمومی

طبیعت را از نگاه «ون‌گوگ»‌ تماشا کنید

رابطه ونسان ون گوگ با طبیعت پیچیده است و زندگی و هنر او را منعکس می کند. این هنرمند هلندی از شلوغی و شلوغی شهر متنفر است و به دنبال آرامش و الهام در حومه شهر است. با کمک مناظر و نقاشی های الهام گرفته از طبیعت می توانیم حال و هوا و شخصیت کلی را ببینیم.

به گزارش میجیک، نامه های ون گوگ و برادرش تئو گنجینه ای واقعی درباره ذهن این هنرمند و اهمیت طبیعت در هنر است. «ون گوگ» در نامه ای به برادرش نوشت: اگر طبیعت و کار را دوست نداشتم، غمگین می شدم.

گل آفتابگردان

طبیعت را از دیدگاه ون گوگ تماشا کنید

ون گوگ مجذوب گل آفتابگردان بود. گل برای او نماد وفاداری و فداکاری و زرد رنگ شادی است. تا زمانی که دوستانش برای تشییع جنازه او گل آفتابگردان آوردند او را می شناخت.

او چندین نسخه از گل آفتابگردان ساخت که معروف ترین آنها آفتابگردان گلدانی بود. شگفت انگیز است که ون گوگ توانسته است چنین نقاشی زیبایی را با سه سایه زرد و کمی سبز خلق کند.

زنبق

طبیعت را از دیدگاه ون گوگ تماشا کنید

پس از فروپاشی سلامت روانی و ماجرای بریدن گوش هایش، ون گوگ به آسایشگاهی در سنت رمی رفت. او فرصت نقاشی در فضای باز طبیعت را نداشت، در باغ آسایشگاه به نقاشی گل پرداخت. با نگاهی به تابلوی “نیلوفرها” می توان تاثیر چاپ ژاپنی را بر سبک او پی برد. به رنگ های مسطح و عنبیه های بزرگی که کل بوم را می پوشاند توجه کنید.

شکوفه بادام

طبیعت را از دیدگاه ون گوگ تماشا کنید

شکوفه های بادام موضوع مورد علاقه ون گوگ بود. این هنرمند نمونه های زیادی از این موضوع را خلق کرد، از یک شاخه کوچک درون یک لیوان گرفته تا یک درخت شکوفه. شاید معروف ترین نقاشی طبیعت ون گوگ شاخه های شکوفه بادام زیر آسمان آبی باشد. شکوفه های بادام اولین گل های بهار هستند که نشان دهنده تولد دوباره طبیعت پس از یک زمستان طولانی است. ون گوگ این اثر هنری را برای تولد برادرزاده اش خلق کرده است.

شالیزار

طبیعت را از دیدگاه ون گوگ تماشا کنید

ون گوگ در آخرین ماه‌های اقامت خود در Auvergne-sur-Oise، مجموعه‌ای از مزارع گندم را در اطراف یک روستای کوچک نقاشی کرد.

طبیعت را از دیدگاه ون گوگ تماشا کنید

آسمان روشن و جاده ای که به مکانی ناشناخته منتهی می شود، احساس غم و تنهایی را ایجاد می کند.

ریشه درختان

طبیعت را از دیدگاه ون گوگ تماشا کنید

اکثر مردم فکر می کنند که میدان گندم با کلاغ ها آخرین نقاشی ون گوگ است، اما این درست نیست. در واقع وقتی ون گوگ درگذشت، تابلوی نیمه کاره «ریشه درختان» روی سه پایه باقی ماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا