مطالب میجیک

ضعف‌ حقوقی غرب در خشونت‌های خانگی را تصویر کرده‌ایم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مراسم افتتاحیه مستند «شکست نمی خوریم» از شبکه پرس تی وی با حضور مدیر تولید مستند پرس تی وی، عوامل این اثر و برخی از نمایندگان شورای اسلامی شهر برگزار شد.

مریم فرهنگ مدیر تولید مستند پرس تی وی با تشکر و قدردانی از عوامل تولید این اثر گفت: خوشحالم که پرس تی وی می تواند چنین مستندی تولید کند که هدف اصلی خود یعنی صدای بی صداها را برآورده کند. این مستند اولین قسمت از مجموعه مستندهایی خواهد بود که در حوزه زنان در واحد مستند پرس تی وی تولید می شود و این روند ادامه خواهد داشت.

تشکیل گفتمان جدید

در ادامه فاطمه گودرزی تهیه کننده مستند «شکست نمی خوریم» نیز درباره این مستند و ایده شکل گیری آن گفت: در انجمن «اندیشه های زنان مسلمان» که یک سازمان غیردولتی مستقل و در خط است، هستیم. با حقوق زنان و حقوق بشر، تحقیقات زیادی در زمینه زنان انجام دادیم و اخیراً به این نتیجه رسیدیم که پرونده حقوق زنان در غرب باید در رسانه ها بررسی شود. اما مهمترین چیز برای ما ارائه مطالب با ادبیات و اسناد غربی است که پشتوانه تفکر غربی در مقوله حقوق زن و حقوق بشر باشد.

وی افزود: در واقع با این مستند سعی داریم از موضع مطالبه گری و گفتمان سازی جدید این مشکل را حل کنیم. نکته مهم در این پروژه این است که همه پژوهشگران افرادی هستند که سال ها فعال حقوق بشر بوده و مدارک علمی آنها نیز مرتبط با حوزه حقوق زنان و حقوق بشر است.

تهیه کننده این مستند ادامه می دهد: با تحقیقات مکتوب و مصاحبه های زیادی که با افرادی که در خارج از ایران زندگی می کنند و یا بیش از ده سال در خارج از ایران زندگی کرده اند، به این نتیجه رسیده ایم که در حوزه حقوق بشر امکان پذیر است. در غرب به ویژه وارد عرصه حقوق زنان شود. به ویژه در مورد خشونت علیه زنان؛ اما نه با فرضیات ما. ما هیچ چیزی را فرض نمی کنیم، همه شواهد، رویدادها، حوادث، داستان ها و موضوعات به عنوان موضوعاتی مورد بررسی قرار می گیرند که واقعاً در سطح آمریکا پذیرفته شده و مورد بحث قرار می گیرند.

گودرزی افزود: تمرکز ما در این مستند خشونت خانگی است. یک اتفاق بسیار خطرناک است که فیلم ها و مستندهای زیادی وجود دارد که ادامه دارد و آمریکا کار خاصی برای حل مشکل انجام نداده است زیرا در این مشکل ضعف قانون وجود دارد و اساس لیبرالیسم این تفکر است که می گوید مردم دارند. آزادی و آزادی پیامد این آزادی این است. افراد آزاده باید مطابق میل و میل خود نسبت به جامعه واکنش نشان دهند و در این مستند سعی شده این مشکل به طور جزئی حل شود.

تهیه کننده مستند «ما شکست نمی خوریم» گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند غرب باید مورد نقد غرب باشد و باید در این زمینه مطالبه گری شود، می توانیم در این زمینه کار خود را انجام دهیم. توجه. منطقه، حداقل در سطح بسیار کوچک، حتی در مقایسه وضعیت حقوق زنان در آمریکا را بررسی کنیم. امیدوارم نظر بینندگان خارجی را جلب کنم تا بیشتر فکر کنند و بپرسند آیا حقشان را گرفته اند و حیثیتشان حفظ شده است یا خیر؟ چون برابری باید شکوه بیاورد، اما متأسفانه اتفاقی که در عرصه بین المللی می افتد این است که هر روز از کرامت زنان در غرب کاسته می شود.

افشای ماهیت تفکر غربی و لیبرالیسم

زهرا الهیان نماینده مردم تهران در شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: شروع این مجموعه مستند بسیار حائز اهمیت است، زیرا آغاز یک راه طولانی است و می خواهیم هجمه به جمهوری اسلامی را خنثی کنیم. ایران در حوزه زنان با همفکری و همدلی هجمه ای که آمریکا و غرب علیه ما انجام دادند، آخرین مورد حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان است که پیشنهاد آمریکا برای حذف است. جمهوری اسلامی ایران از این کمیسیون.

این نماینده مجلس افزود: با این مستند تصویری از وضعیت زنان در آمریکا ترسیم می شود که احتمالا ادامه خواهد داشت. حرکت در این مسیر نه تنها وضعیت زنان در آمریکا را تبیین و تبیین می کند، بلکه ماهیت اصلی تفکر و لیبرالیسم غربی را نیز باید برای همه جهان آشکار و شناخت.

الهیان با اشاره به آنچه رژیم آمریکا و آمریکا برای زنان در کشورهای مختلف مانند عراق، افغانستان و … آورده است، افزود: خانم النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در سفر خود. به ایران، پس از دیدار با 40 سازمان گزارشی منتشر کرد و از اینکه تحریم‌های آمریکا باعث تلف شدن جان زنان ایرانی شده است، ابراز تأسف کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فقط انجمن تالاسمی داریم، طبق گزارش ها طی سال های گذشته 600 بیمار بر اثر تحریم های آمریکا فوت کرده اند که بیشتر این افراد زن هستند. پس باید قضیه را گفت و روشنگری کرد.

زهرا الهیان گفت: در مورد جایگاه زنان در آمریکا باید بگویم که در مجلس هشتم که در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کردیم با نمایندگان همین کنگره آمریکا جلسه داشتیم. انتقاد از وضعیت این کشور گفت ما باید به فکر جایگاه زن در آمریکا باشیم و شما در این راه به ما کمک کنید. به گفته این افراد، تقریباً یک میلیون زن آمریکایی در دام مافیای قاچاق انسان گرفتار شده اند، آمار تکان دهنده ای که شاید کمتر جایی به آن اشاره شود و مستقیماً از زبان یکی از نمایندگان کنگره آمریکا می شنویم.

تاکید مستند بر اسناد داخلی آمریکا برای اقناع مخاطب

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: کافی است چند نمونه از این آمارها را درباره وضعیت خشونت علیه زنان در آمریکا بخوانید تا حقیقت وضعیت زنان در آمریکا مشخص شود. . خوشبختانه این مستند به این آمار می پردازد که جای تشکر دارد. همچنین این مستند بر اساس مطالعات و کارهای پژوهشی و به دور از کلی گویی و شعار زدگی نوشته و تولید شده است. در واقع روی سندی که شبکه داخلی و رسانه آمریکایی به آن اشاره کردند، کار انجام شده است. بنابراین هیچ آسیبی وارد نشده است.

الهیان ادامه می‌دهد: طبق گزارش‌ها، هر پنج روز در آمریکا، مأموران پلیس به زنان و شهروندان آمریکایی حمله می‌کنند و زنان در زندان مورد آزار و تعرض افسران و زندانبان‌ها قرار می‌گیرند و این در حالی است که هنگام آزادی، تهدید آن را تهدید می‌کند. در صورت فاش شدن سوء استفاده ممکن است کشته شوند. اما آمریکا و غرب به خود اجازه می دهند در مورد وضعیت زنان در زندان های ما دروغ پخش کنند و کمیته های حقیقت یابی این دروغ ها و نمایش ها را تایید می کنند. در واقع این کمیته حقیقت یاب نیست، بلکه مستندی از دروغ های مرتبط با ایران است. این اوج نظام شیطانی و فریبنده سلطه را نشان می دهد.

این نماینده مجلس گفت: موسسه تامسون رویترز گزارشی ارائه کرده است که آمریکا جزو 10 کشوری است که برای زنان امن نیست و این یک آمار بین المللی است و خودشان این موضوع را مطرح می کنند. یا از هر شش زن در آمریکا یک زن تجاوز جنسی را تجربه کرده است.

الهیان افزود: نگاه مقام معظم رهبری به حقوق زنان و وضعیت نامناسب زنان در غرب که در دیدار با بانوان نخبه و روشنفکر مطرح شد، کار ما را سخت می کند و باید این مسیر را ادامه دهیم و از آن حمایت کنیم. پیشنهاد ما به رئیس سازمان صدا و سیما، پرس تی وی و سایر شبکه های برون مرزی برای حضور بیشتر در این زمینه و حمایت از تولید.

دستاوردهای زنان را برجسته کنید

به گفته این نماینده مجلس، دستاوردهای حوزه زنان نیز باید منعکس شود. ما آمار و ارقام این 40 سال و کارنامه زنان موفقی را که به دلیل این عقیده که زنان را ابزار نمی بینند و در اسلام نسبت به مردان انسان هایی با کرامت و منزلت می بینند به اشتراک می گذاریم. ، بستری را فراهم می کند. زنان می توانند به اوج پیشرفت برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: امروز تعدادی از زنان دانشمند ما در بین صدها دانشمند برتر دنیا شناخته می شوند. همچنین 70 درصد کارکنان بهداشتی ما را زنان تشکیل می‌دهند که با عوارض و بحران‌هایی که در دوران کرونا تجربه کرده‌ایم. از پزشکان متخصص گرفته تا متخصصان، پزشکان عمومی، پرستاران، ماماها و پیراپزشکان. همچنین حدود 33 درصد از اعضای هیئت علمی ما را زنان تشکیل می‌دهند، به دلیل حمایت اجتماعی که زنان در ایران به دلیل حجاب و حجاب دارند و این از دیدگاه گسترده تعلق امام (ره) و مقام معظم رهبری ناشی می‌شود. زنان و مشارکت زنان در عرصه های مختلف آنجا و اکنون. در چنین شرایطی زنان می توانند در فضای ارزشی و امنیت اجتماعی به این دستاوردها دست یابند.

حمایت مجلس از اسناد در زمینه حقوق زنان

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از این طرح و تولید در مجلس حمایت خواهیم کرد و باید تا حد امکان مستندسازی و فعالیت های رسانه ای و هنری تولید و ترسیم شود.

زهره الهیان گفت: همچنین باید مستندی درباره وضعیت زنان افغانستانی و ظلم هایی که به آنها می شود تولید شود. در وبینار ما با زنان افغان گفتند که آمریکا باعث ناامنی و هرج و مرج در افغانستان شد و این زنان بودند که پس از عقب نشینی و ناامنی آمریکا قربانی شدند. بنابراین باید همه ابزارها را باز کنیم که یکی از موثرترین آنها ابزار رسانه است.

ایده ای که گفتمان غربی درباره مسائل زنان دارد، برتری جنسیتی بر انسانیت است

فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با تبریک به سازندگان این مستند برای تولید این اثر گفت: مقام معظم رهبری یکی از رسالت های خطیر فعالان زن در حوزه مسائل زنان در جلسه هفته گذشته با قدرت کامل.

قاسم زاده گفت: نگاه گفتمان غرب به مسائل زنان، برتری جنسیت بر انسانیت است، یعنی وقتی جنسیت بر انسانیت اولویت داده شود، این دوگانگی زن و مرد تبدیل به یک دوگانگی جدی می شود. علاوه بر این رویکرد نظام سرمایه داری که همان برتری سرمایه بر مردم است باعث برتری جنسیت مذکر می شود و وقتی این برتری پیدا شد کل حرکت جامعه و حکومت در جهت مردسالارانه قرار می گیرد. نظام نیز پیروز می شود و رویکرد به مردم به عنوان نوع برتری که می تواند نقش جدی در عرصه سرمایه داری داشته باشد. بنابراین، زنان نیز سعی می کنند به عنوان یک فرد وارد عرصه شوند و به همین دلیل، زن از هویت جنسیتی و از نظام نقش ها، وظایف و حقوقی که اسلام برای زنان در نظر گرفته است، حذف می شود و نظام متفاوتی ساخته می شود و این گفتمان در غرب در حوزه زنان است.

این نماینده مجلس افزود: هرکس در نظام سرمایه داری نقش بهتری داشته باشد برای جامعه غرب ارزش بیشتری دارد. بنابراین اگر بتوانیم نگرش خود را نسبت به این گفتمان ها شفاف کنیم و در این تفاوت بتوانیم گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در مورد زنان را تبیین کنیم، این اقدام و وظیفه مهمی است که بر دوش مردم است. زنانی که خود را در این گفتمان می دانند و ما باید این پیشنهاد را با جدیت امضا کنیم.

دکمه بازگشت به بالا