مطالب میجیک

صعود تیم ملی زنان ایران به دور دوم انتخابی المپیک+ فیلم گلها

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با یک برد و یک تساوی مقابل میانمار به مرحله دوم مقدماتی المپیک 2024 پاریس راه یافت.

به گزارش میجیک، تیم فوتبال بانوان ایران امروز (شنبه) در دومین دیدار از رقابت های انتخابی المپیک 2024 به مصاف میانمار رفت و به تساوی یک بر یک دست یافت. به این ترتیب ایران با پیروزی در اولین بازی مقابل میانمار و تساوی در بازی دوم به مرحله دوم انتخابی المپیک صعود کرد. هر دو بازی در میانمار برگزار شد.

ترکیب ایران: زهرا خواجوی، حدیث بساطشر، ملیکا محمدی، فاطمه آمنه برازجانی، سمانه چکندی، بهناز طاهرخانی، زینب عباسپور، زهرا قنبری، ناگین زندی، شبنم بهشت ​​و افشانه چترانور.

در ابتدا قرار بود ایران، بنگلادش، میانمار و مالدیو در یک گروه به مصاف یکدیگر بروند که هر دو تیم بنگلادش و مالدیو کنار رفتند.

مرحله دوم انتخابی المپیک با حضور پنج تیم از ژاپن، چین، کره جنوبی، استرالیا و کره شمالی و هفت تیم راه یافته به دور اول در سه گروه چهار تیمی برگزار می شود. دو نماینده قاره آسیا در المپیک 2024 پاریس.

دقایق حساس

دور اول

دقیقه 11: پاس عرضی بازیکن میانمار از محوطه جریمه با دخالت بازیکن ایرانی به بیرون رفت. یکی دیگر از بازیکنان این تیم که موقعیت خوبی دارد، شوت خطرناکی از بالای دروازه زهرا خواجوی انجام داد.

دقیقه 13 (گل برای ایران): نگین زندی در موقعیت تک به تک با دروازه بان میانمار قرار گرفت و با دریبل اولین گل ایران را به ثمر رساند.

دقیقه 17: بازیکن میانماری وارد محوطه جریمه ایران شد که زینب عباسپور با یک خطا او را مهار کرد. داور برای این صحنه پنالتی گرفت اما بازیکن میانماری پنالتی خود را از دست داد تا نتیجه همچنان یک بر صفر به سود ایران باقی بماند.

دور دوم

دقیقه 47: میانمار مانند بازی قبل از پشت محوطه جریمه شروع به شوتزنی کرد و این کار را در ابتدای نیمه دوم انجام داد که ضربه بازیکن این تیم از بالای دروازه خواجوی به بیرون رفت.

دقیقه 56 (گل میانمار): فشار میانمار روی دروازه های ایران در حال افزایش است. بازیکن این تیم توپ را به داخل محوطه فرستاد و یکی دیگر از بازیکنان میانمار با ضربه سر گلزنی کرد.

دقیقه 61: با 10 نفره شدن ایران و خروج حدیث بساط شیر از زمین به دلیل مصدومیت، میانمار گل دوم را به ثمر رساند، اما داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه 70: ناگین زندی با فرار از دفاع میانمار و دادن توپ به فاشانا چترانور در موقعیت خوبی قرار گرفت. دروازه بان میانمار و چترانور هر دو زمانی که دروازه خالی بود به سمت توپ حرکت کردند اما بازیکن میانمار مانع از موقعیت خطرناک دیگری روی دروازه شد.

دقیقه 76: حدیث بساطشیر با ضربه زدن به توپ در محوطه جریمه باز اشتباه کرد و اگر ملیکا محمدی توپ را از روی خط دروازه دفع نمی کرد، ایران با یک گل به خودی میانمار را پیش انداخت.

دقیقه 84: ناگین زندی زننده تک گل ایران مصدوم شد و با برانکارد بازی را ترک کرد. محدث زلفی جای او را در میدان گرفت.

در نهایت ایران با برتری یک بر صفر در بازی اول و تساوی یک بر یک در بازی دوم به مرحله دوم 12 تیمی انتخابی المپیک 2024 در قاره آسیا راه یافت. تاکنون تیم های ایران، استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، تایلند، هند و کره شمالی به مرحله نهایی انتخابی المپیک در قاره آسیا راه یافته اند.

12 تیم نهایی در سه گروه چهار تیمی قرار می گیرند و در پایان مرحله گروهی تیم برتر و تیم دوم از سه گروه (در مجموع چهار تیم) به مرحله نهایی راه خواهند یافت. مشخص.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا