اقتصادی

صدور اولین ضمانت‌نامه برای تامین مالی جمعی صنایع

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به سیاست انقباضی بانک ها در ارائه تسهیلات و لزوم ایجاد راه های جدید تامین مالی صنعت، از صدور اولین ضمانت نامه تامین مالی جمعی در این صندوق خبر داد.

به گزارش میجیک، محمدحسین مقیسه گفت: از آنجایی که صنعت تولید کشور در سال های اخیر با مشکلات مالی زیادی مواجه بوده است، «صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک» به دنبال راهکارهایی است تا در راستای استفاده از روش های نوین تامین مالی گام بردارد. حمایت کوچک از صنعت تولید.

وی افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از سال گذشته با توجه به سیاست انقباضی بانک ها در اعطای تسهیلات و ماموریت خود برای کمک به صنایع کوچک در تامین مالی پروژه ها، مطالعات و مذاکرات کارشناسی را با فعالان بازار سرمایه به ویژه «سکوهای تامین مالی جمعی» انجام داد. “. و قبلا فروخته شده است. پس از آن جنبه های مختلف نوع تامین مالی و ریسک ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ضمانت نامه جدیدی تحت عنوان “ضمانت تامین مالی جمعی” طراحی شد که مشابه ضمانت اعتباری سنتی صندوق است.

به گفته این مقام مسئول، صنایع کوچک می توانند با کمک این نوع ضمانت، سرمایه در گردش لازم را از طریق بسترهای تامین مالی جمعی با حمایت از ضمانت های صندوق تامین کنند.

مقیسه همچنین گفت: بر اساس گزارش «انجمن صندوق های ضمانت شرکت های کوچک و متوسط ​​جهان» (AECM)، صندوق ضمانت در بلژیک این نوع ضمانت نامه را صادر می کند و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک یکی از صندوق های پیشگام در منطقه خاورمیانه

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا