اقتصادی

شکست یک جادوگر/ تغییری محتوایی برای جلب رضایت صهیونیست‌ها

اعتراض دیگر صهیونیست ها به نتانیاهو، تصویب لایحه کمک های امنیتی و بسته کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین، شکست کشتی گیر مشهور آمریکایی و آغاز ثبت نام کتابفروشی ها در سامانه «بازار کتاب» برای فضای مجازی. بخشی از نمایشگاه بین المللی کتاب از جمله اخبار شبانگاهی میجیک است که مهمترین آنها در 11 اردیبهشت 1403 است.

به گزارش میجیکروزنامه نگاران میجیک در شامگاه اول اردیبهشت 1403 اخبار مختلفی را در جهان، ورزشی، فرهنگی، دانشگاهی، سیاسی، اقتصادی و… تهیه و تولید کردند.

تظاهرات مجدد صهیونیست ها علیه نتانیاهو

جهان – منابع عبری زبان از تظاهرات دیگر شهرک نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو خبر دادند.

به گزارش میجیک، شهرک نشینان صهیونیست شنبه شب به خیابان های تل آویو آمدند و خواستار تبادل مستقیم اسرا با مقاومت در غزه شدند.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

تظاهرکنندگان هنگام تجمع مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تغییر کتاب های درسی در عربستان و امارات برای جلب رضایت صهیونیست ها

جهان – رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آل سعود موضوع یهودیان صهیونیست را رکن اصلی اصلاح برنامه درسی مدارس و حذف آیات قرآن درباره جنایات یهودیان قرار داد.

به گزارش میجیک، سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی روز شنبه با اشاره به حذف درس های مربوط به جنایات یهودیان در قرآن کریم، گفت: آل سعود به صهیونیست ها احترام می گذارد. یهودیان به قرآن احترام بیشتری می گذارند.»

وی افزود: سعودی ها به جایی رسیدند که آیات قرآن را که از جنایات یهودیان صحبت می کرد حذف کردند و آنها را تحقیر کردند. حتی بی شرمانه به یهودیان صهیونیست بیشتر از قرآن کریم احترام می گذارند.

شهادت نیروهای حزب الله در جنوب لبنان

جهان – مقاومت اسلامی لبنان از شهادت «علی رضا حرب» در اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش میجیک، حزب الله لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که «علی رضا حرب» از رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در حمله صهیونیست ها در جنوب این کشور به شهادت رسید.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی «روصات علم» در شمال فلسطین اشغالی و گروهی از نیروهای اشغالگر در اطراف آن هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

جزئیات مذاکرات اخیر آتش بس غزه و حماس توافق آمریکا و مصر را رد می کند

جهان جزئیات منتشر شده از آخرین مذاکرات آتش بس در نوار غزه که در قاهره برگزار شد، نشان می دهد که حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را که شامل خواسته های طرف صهیونیستی بود، رد کرده است.

به گزارش میجیک، تهدید قطر به خروج از میانجیگری بین حماس و رژیم صهیونیستی در ماجرای جنگ غزه، بر این رایزنی که هفته گذشته انجام شد، سایه افکنده است، به ویژه پس از آن که حماس بر مخالفت خود با هرگونه توافقی که شامل یک توافق باشد، تاکید کرد. تاریخ دقیق توقف جنگ غزه، آوارگان را برگردانید و قبل از اینکه هرگونه تبادل اسرا و اسرا متوقف شود، به آنها کمک کنید.

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی در این باره نوشت: طرف مصری روز 8 آوریل درخواست ملاقات فوری با رهبری حماس برای اطلاع رسانی این جنبش در مورد توافق پیشنهادی کرد که به گفته آن، حاوی ایده های پیشرفته است و می تواند آن را حل کند. رکود در این بحث برای شکستن

پس از تحقیقات، حماس متوجه شد که مصر توافقنامه پیشنهادی را با هماهنگی ایالات متحده آماده کرده است. از این رو «خلیل الهیا» معاون حماس در نوار غزه به قاهره رفت و با «عباس کامل» رئیس سرویس اطلاع رسانی عمومی مصر و معاون وی «احمد عبدالخالق» دیدار کرد.

اما پس از آن مشخص شد که این توافق پیشنهادی حاوی هیچ چیز جدیدی نیست که الزامات مقاومت فلسطین برای پایان دادن به جنگ غزه و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این مسیر را برآورده کند.

در این میان جنبش حماس برای احراز این شرایط، تعداد اسرای فلسطینی را تغییر داد تا در ازای آزادی اسرای صهیونیست آزاد شوند، اما هیچ کدام محقق نشد.

وزیر امور خارجه عمان: تنها راه برقراری امنیت در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است.

جهان وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات منطقه را بررسی کرد.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

«سید بدر بن حمد البوسعیدی» در این گفتگوی تلفنی اقدامات بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی در منطقه را محکوم کرد و تاکید کرد: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است. “

تصویب لایحه کمک های امنیتی و بسته کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین

جهان- مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک امنیتی 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی 60 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

به گزارش میجیک، پس از کشمکش های فراوان میان دموکرات ها و جمهوری خواهان و اختلاف بر سر کمک های خارجی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا در نهایت کمک های امنیتی و بسته های کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک امنیتی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

مجلس نمایندگان آمریکا نیز بسته کمکی به اوکراین به ارزش بیش از 60 میلیارد دلار را تصویب کرد.

این لایحه برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب مجلس سنا برسد. در این صورت و پس از امضای رئیس جمهور تبدیل به قانون می شود.

دیوید تیلور را در نبرد انتخاب اول شکست دهید

ورزش ها – در اولین دیدار مرحله نهایی تیم کشتی آزاد آمریکا برای حضور در المپیک 2024 پاریس، «دیوید تیلور» رقیب سنتی حسن یزدانی و صاحب 4 مدال طلای جهان و المپیک در اولین دیدار خود مقابل «آرون بروکس» با 4 نتیجه: 1 نتوانست نتیجه دلخواه را رقم بزند.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

هر کشتی گیر با کسب 2 برد نایب قهرمان وزن 86 کیلوگرم تیم ملی آمریکا در المپیک پاریس می شود. با این اوصاف، دیوید تیلور در صورت شکست در دومین مسابقه خود مقابل این کشتی گیر آماده آمریکایی، حضور در المپیک پاریس را از دست خواهد داد.

ثبت نام کتابفروشی در نمایشگاه کتاب آغاز شد

فرهنگ و هنر – ثبت نام کتابفروشی ها در سامانه «بازار کتاب» برای شرکت در قسمت مجازی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از روز شنبه (10 اردیبهشت 1403) آغاز شد.

به گزارش میجیک، به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با توجه به در پیش بودن سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حضور کتابفروشی ها در قسمت مجازی نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» امکان پذیر است.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

کتابفروشی هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند، می توانند پس از تایید عضویت خود، از روز شنبه (1 تا 5 اردیبهشت 1403) از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. . و شروع به فعالیت کنند در این سامانه می توانند در قسمت مجازی این نمایشگاه حضور یابند.

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ورودی نوبت اول اعلام شد

دانشگاه – رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون سراسری نوبت اول 1403 در روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش میجیک، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: کارت شرکت داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه دستورالعمل شرکت در آزمون از روز دوشنبه 12 اردیبهشت لغایت چهارشنبه 14 اردیبهشت ساعت سامانه کامل آزمون های سراسری در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و چاپ فعال می شود.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان باید با وارد کردن کد ملی / شناسه و رمز عبور یک نسخه از دستورالعمل و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند. داوطلبان متقاضی در 2 گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبان های خارجی دارای 2 کارت می باشند.

مجلس موضوع حمله مسلحانه به خانه جنگلبانان را پیگیری کرد

سیاست – رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری عاملان حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل در اسرع وقت شد.

به گزارش میجیک، سامیه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و فردیس در شورای اسلامی با اشاره به حمله افراد مسلح به منازل جنگلبانان آمل، اظهار کرد: انتظار اطلاعات و امنیت داریم. سازمان ها هر چه سریعتر این افراد را شناسایی و دستگیر کنند

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

وی بیان کرد: در عین حال از دستگاه قضایی نیز انتظار می رود این افراد را به اشد مجازات برساند تا بدانند در مواجهه با متجاوزان کشور آرامش برقرار نخواهد شد.

رفیعی با اشاره به مجروح شدن چند تن از جنگلبانان در سال گذشته توسط متجاوزان به عرصه های طبیعی، از پیگیری ویژه این پرونده از سوی فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد و گفت: جنگل بانان و محیط بانان از پرتلاش ترین بخش ها هستند. جامعه حافظ طبیعت و حیات وحش کشور مسئول است و قطعا در زمینه های مختلف نیاز به حمایت قانونی دارند و مجلس در این زمینه از همه توان استفاده خواهد کرد.

شروع عملیات عمره از مشهد و فرودگاه امام (ره).

اقتصاد – رئیس عملیات حج شرکت فرودگاه ها از آغاز عملیات حج و اعزام زائران عتبات عالیات از 11 فرودگاه کشور به سرزمین وحی خبر داد و گفت: این عملیات از روز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه با اعزام آغاز می شود. زائران خانه خدا از فرودگاه بین المللی مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره).

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

به گزارش میجیک، محمدحسین آجیلیان – رئیس عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران – در شب اول عملیات حج عمره 1403 اظهار کرد: این عملیات به مدت 10 روز و یک پرواز در روز در فرودگاه متعلق به خود است. توسط شرکت فرودگاهی و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی.

تحویل 127 هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم

اقتصاد دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 2 میلیون و 518 هزار و 281 واحد نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف ساخت است، گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 500 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده که بیش از 127 هزار مسکن است. واحدها توسط دولت قبلی رها شده بود.

به گزارش میجیک، روح الله اکبری از اجرای 2 میلیون و 518 هزار و 281 واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور توسط دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 500 هزار واحد برای متقاضیان ارسال شده و بیش از 2 میلیون واحد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند. ساخته شده است.

زلزله در حال و هوا

استان –مدیر عامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین حوالی خوی (روستای ولدیان) را لرزاند.

حمید محبوبی افزود: شنبه اول اردیبهشت 1403; زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 در مقیاس ریشتر در حوالی خوی و در عمق 8 کیلومتری ساعت 21:32:53 رخ داد.

جادوگران را شکست دهید / تغییر محتوا برای جلب رضایت صهیونیست ها

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: بر اساس گزارش تیم ارزیاب اعزامی، زمین لرزه 4.2 ریشتری خوی خسارتی نداشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا