شکست تحریم‌های غرب علیه نفتکش‌های روسیه

شکست تحریم‌های غرب علیه نفتکش‌های روسیه

روسیه محصولات نفتی را با استفاده از کشتی های مورد تایید اتحادیه اروپا صادر می کند.

به گزارش میجیک، این کشتی ها علیرغم اضافه شدن به فهرست تحریم های اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به عنوان بخشی از چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به فعالیت خود ادامه دادند و چالش هایی را که غرب در اجرای این اقدامات با آن مواجه است، برجسته کرد.

نفتکش ساگا با پرچم باربادوس از جمله کشتی‌های تحریم‌شده بود که 33000 تن فرآورده‌های نفتی را در بندر ویسوتسک روسیه در بالتیک بارگیری کرد. بر اساس گزارش رویترز، این کشتی در حال حاضر به سمت کانال سوئز و احتمالا به سمت آسیا در حال حرکت است که نشان دهنده محور استراتژیک روسیه به بازارهای غیرغربی است.

نفتکش دیگری به نام کاویا (که قبلاً به نام هانا شناخته می شد) در حال بارگیری گازوئیل در بندر پریمورسک بالتیک است. هدف نهایی از این محموله همچنان نامشخص است، اما استفاده از این کشتی نشان دهنده تلاش های مستمر روسیه برای دور زدن تحریم های اتحادیه اروپا است.

جالب اینجاست که این کشتی‌های تایید شده، ممنوعیت ورود به بنادر اتحادیه اروپا، هنوز در آب‌های بین‌المللی فعال هستند، جایی که می‌توانند محموله‌های خود را در خارج از قلمرو اتحادیه اروپا تخلیه کنند. این امر به ویژه با توجه به گزارش‌های اخیر مبنی بر تخلیه نفت کوره روسیه در بنادر چین توسط کشتی‌های موجود در فهرست تحریم‌های مرتبط با ایران، اهمیت دارد.

چندین کشتی دیگر تحت تحریم اتحادیه اروپا نام و پرچم خود را تغییر داده اند، تاکتیکی رایج برای فرار از شناسایی و ادامه فعالیت. کشتی هایی مانند Serenada و En Serena در دریای مرمره مشاهده شده اند که نشان می دهد با وجود تحریم ها، صادرات نفت روسیه ادامه دارد.

به گزارش اویل پرایس، این تحولات سوالاتی را در مورد اثربخشی رژیم تحریم های کنونی به وجود می آورد، به خصوص که روسیه بازارها و مسیرهای جایگزینی برای حفظ صادرات نفت پیدا می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا