شکاف تجاری هند نزولی شد

کسری تجاری هند به کمترین میزان در 9 ماه گذشته کاهش یافت زیرا کاهش قیمت کالاها صورتحساب واردات هند را تحت کنترل نگه داشت.

به گزارش میجیک، 18 بخش از 30 بخش اصلی در بخش صادرات کالا رشد مثبتی را در دی ماه نشان دادند. صادرات الکترونیک با رشد 9.3 درصدی به 2.3 میلیارد دلار رسید.

آمارهای وزارت بازرگانی کشور نشان می دهد که شکاف بین صادرات و واردات در دی ماه به 17.5 میلیارد دلار رسیده است. این در مقایسه با پیش بینی کسری 20 میلیارد دلاری اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ و شکاف 19.8 میلیارد دلاری در دسامبر است که کمترین میزان از آوریل سال گذشته است.

صادرات در ژانویه با 3.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 36.92 میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با 3 درصد افزایش به 54.41 میلیارد دلار رسید. سونیل بارثوال وزیر بازرگانی هند به خبرنگاران در دهلی نو گفت که با وجود کاهش قیمت کالاها و بحران دریای سرخ، هند همچنان می تواند کالا صادر کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود مشکلات لجستیکی در دریای سرخ که 12 درصد از تجارت دریایی جهان را تشکیل می دهد، محموله های خارج از هند متوقف شد. برای محافظت از تجارت داخلی، مقامات هندی در حال کار بر روی استراتژی هایی برای کاهش اختلال هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا