مطالب عمومی

شولتس در داووس: پوتین نباید در جنگ پیروز شود

صدراعظم آلمان پنجشنبه در آخرین روز مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم پوتین در این جنگ پیروز شود. حمله روسیه به اوکراین مذاکرات داووس را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش میجیک، به نقل از سایت دویچه وله، سخنرانی اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مجمع جهانی اقتصاد بر پیامدهای حمله روسیه به اوکراین متمرکز بود.

نشست امسال که امروز به پایان رسید، به دلیل جنگ اوکراین با موضوع «تاریخ در یک لحظه مهم» برگزار شد.

شولتز که برای اولین بار به عنوان صدراعظم آلمان در داووس صحبت می کرد، تنها رئیس دولت G7 بود که شخصا در کنفرانس امسال شرکت کرد. وی همچنین با نمایندگان بازرگانی در حومه داووس دیدار کرد.

وی در سخنرانی تحلیف خود به عنوان صدراعظم آلمان به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای حمله به اوکراین حمله کرد.

شولتز امروز گفت: «قدرت‌های هسته‌ای اساسی طوری عمل می‌کنند که گویی حق دارند مرزها را دوباره طراحی کنند. پوتین می خواهد به نظم جهانی بازگردد که در آن قدرت حق را دیکته می کند – دولتی که در آن آزادی، عزم و حاکمیت برای همه نیست.

وی با اشاره به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم پوتین در این جنگ پیروز شود. ما اجازه نخواهیم داد که او در این درگیری صلح را دیکته کند.

شولتز که ابتدا به دلیل تردیدش در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفت، خاطرنشان کرد که آلمان اکنون در حال بررسی تغییرات عمده در سیاست دفاعی است. او گفت: «اول از همه، آلمان به منطقه جنگی سلاح می فرستد و این شامل سلاح های سنگین نیز می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا