مطالب میجیک

شهردار موقت کابل: زنان در خانه بمانند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از اسپوتنیک ، “حمدالله نعمانی” ، شهردار موقت کابل ، تاکید کرد که زنان شاغل در پایتخت باید در خانه بمانند زیرا بسیاری از مشاغل را مردان می توانند به راحتی انجام دهند.

وی گفت: “ما به افرادی که نیاز به بازگشت به موقعیت خود دارند ، در شرایطی که مردان نمی توانند یا نیستند ، اجازه می دهیم.” او هر روز کار می کند.

اسپوتنیک نوشت: “این بدان معناست که تنها زنانی که در فضایی محدود با هر زنی کار می کنند می توانند به کار خود ادامه دهند.”

نعمانی افزود: اما برای مشاغلی که توسط افراد دیگر (مردان) قابل انجام است ، به (زنان) گفته ایم که تا شرایط عادی در خانه بمانید.

او همچنین گفت که حتی اگر این زن نتواند کار کند ، باز هم دستمزد او پرداخت می شود.

شهردار موقت کابل همچنین توضیح داد که بیش از 2900 نفر در اقتصاد کابل کار می کنند که 27 درصد آنها زن هستند و به عنوان نمایندگان محلی در دولت ولسوالی در زمینه درآمد و مهندسی ساختمان کار می کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که طالبان بارها تاکید کرده اند که تغییر اساسی در رویکرد و احترام به حقوق اساسی همه وجود دارد.

پیش از این ، گروهی از زنان در مقابل ساختمان وزیر سابق زنان ، که وزیر امر به معروف و نهی از منکر نامیده شد ، تجمع کرده و به نقض حقوق زنان اعتراض کردند.

پیش از این ، ساکنان کابل با برپایی تظاهرات در منطقه دشت برچی خواستار تضمین مشارکت زنان در دولت افغانستان شده بودند.

ذبیح الله مجاهد ، سخنگوی طالبان ، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که طالبان قصد دارند در آینده دولت خود را با زنان وزیر تشکیل دهند.

مجاهد گفته است: این یک دولت موقت است. ما بر اساس قوانین شرعی مناصبی را برای زنان انتخاب می کنیم. این اولین راه است ، می تواند بخشی از دولت باشد و این گام دوم است.

دکمه بازگشت به بالا