مطالب میجیک

شستن ظرف ها برای حفظ سلامت قلب زنان مسن مفید است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین هلث پیام اصلی تحقیق جدید این است که فعالیت‌های روزانه خانگی مانند شستن ظروف، باغبانی و آشپزی نیز برای کمک به زنان مسن برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مهم هستند.

زنانی که حداقل چهار ساعت در روز ورزش می کنند، 43 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی، 30 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی و 62 درصد کمتر از زنانی که کمتر از دو ساعت در روز ورزش می کنند، کمتر است. بر اثر بیماری قلبی درگذشت

«آندره لاکروایکی از نویسندگان مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا گفت: “ما معمولاً به بسیاری از این فعالیت‌ها به عنوان ورزش شدید اشاره نمی‌کنیم، اما قلب شما اهمیتی نمی‌دهد که نام آن چیست، فقط زمانی که شما فعال هستید پاسخ می‌دهد.”

«استیو نوینیکی دیگر از محققان در این مطالعه افزود: “مانند پیاده روی و سایر ورزش ها، تحرک روزانه در زندگی باعث افزایش فشار خون، قند خون و کلسترول می شود.” می ببخش و به حفظ وزن طبیعی کمک می کند، همه اینها می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

برای این مطالعه، بیش از 5400 زن تا یک هفته از این دستگاه برای اندازه گیری مدت زمان نشستن، سوار شدن بر ماشین، ایستادن، انجام حرکات روزانه، راه رفتن یا دویدن استفاده کردند. زندگی روزمره به عنوان لباس پوشیدن، آشپزی یا باغبانی تعریف می شود.

زنان در محدوده سنی 63 تا 97 سال بودند و در شروع مطالعه هیچ بیماری قلبی نداشتند. پس از حدود 6.5 سال پیگیری، 616 نفر مبتلا به بیماری قلبی عروقی تشخیص داده شدند.

یافته ها نشان می دهد زنانی که زمان بیشتری را صرف ایستادن و حرکت می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی یا مرگ هستند.

محققان دریافتند که هر چه بیشتر این کار را انجام دهند، مزایای بیشتری خواهند داشت.

با این حال، باغبانی یا خانه داری نباید جایگزینی برای ورزش شدیدتر باشد، اما مهمترین چیز این است که بی تحرک نباشید.

دکمه بازگشت به بالا