شرکت‌های فناوری چین را شکست دادند؟

فناوری | هوش مصنوعی

داده های منتشر شده نشان می دهد که ارزش 10 شرکت برتر جهان در بخش فناوری از تولید ناخالص داخلی چین فراتر رفته است.

به گزارش میجیک، نتایج آمار Statista نشان می‌دهد که ۱۰ شرکت بزرگ فناوری جهان در سال ۲۰۲۳ به ارزش کل بازار تقریباً ۱۸ تریلیون دلاری خواهند رسید که از تولید ناخالص داخلی (GDP) چین، ۱۷.۶ تریلیون دلار بیشتر خواهد شد.

بر اساس داده های وب سایت Companies Market Cap، اپل با سرمایه 3.4 تریلیون دلاری در سال 2024 با ارزش ترین شرکت فناوری در جهان خواهد بود. ارزش بازار این شرکت سازنده آیفون در آغاز همه گیری جهانی در سال 1.1 تریلیون دلار بود. مارس 2020.

با ارزش بازار 3.3 تریلیون دلار، مایکروسافت دومین شرکت بزرگ فناوری است که به لطف محاسبات ابری و هوش مصنوعی (AI) سازنده ویندوز موفق شده است.

انویدیا مستقر در ایالات متحده سومین شرکتی بود که ارزش بازار سازنده تراشه از 1.2 تریلیون دلار در سال گذشته به 3 تریلیون دلار در اوایل این ماه افزایش یافت.

آلفابت با 2.2 تریلیون دلار در رتبه چهارم، آمازون با 1.9 تریلیون دلار، متا پلتفرم با 1.2 تریلیون دلار و شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) با 878 میلیارد دلار قرار دارند.

به گزارش آناتولو، تسلا با 802 میلیارد دلار در جایگاه هشتم قرار دارد و Broadcom با 749 میلیارد دلار و Tencent با 449 میلیارد دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا