مطالب عمومی

شرکت‌های دانش‌بنیان در ورزش ایده‌ها را به محصول تبدیل می‌کنند/ حمایت از استارتاپ‌های ورزشی در سه بخش

نایب رئیس پژوهشگاه علوم ورزشی به آنا گفت:

معاون پژوهشکده علوم ورزشی گفت: 14 استارتاپ ورزشی شناسایی شده و شرکت های دانش بنیان را در کنار آنها قرار داده ایم تا برای تولید محصول ایده بیاورند.

مهدی رسولی، معاون فناوری پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره راه اندازی شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان را راه اندازی می کند. در حوزه ورزش: در بخش ورزش، پژوهشکده تربیت بدنی از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و به همین دلیل اولین مرکز تخصصی راه اندازی ورزش را افتتاح کردیم. این مرکز جدید است و حدود سه چهار سال است که فعالیت می کند.

14 استارت آپ را در حوزه ورزش شناسایی کردیم

وی به برنامه مرکز ویژه آغاز ورزش اشاره کرد و گفت: کارهای مختلفی در این مرکز انجام می شود از جمله رویدادهایی که برای شناخت آغاز ورزش برگزار می کنیم. در بخشی دیگر دوره های آموزشی را به عنوان دوره های کارآفرینی برگزار می کنیم. پس از آن تماس گرفتیم و 14 استارتاپ ورزشی انتخاب شدند و در کنار آنها شرکت های دانش بنیان قرار گرفتند تا برای تولید محصول ایده بیاورند.

با سیستم “بامبری” مردم مربیان ویژه خود را پیدا می کنند

وی درباره یک محصول استارتاپی در حوزه ورزش خاطرنشان کرد: یکی از استارتاپ های ما در حوزه فناوری اطلاعات سامانه «بامربی» است که مربیان ورزشی رشته های خاص در آن ثبت نام می کنند و هرکس با توجه به حوزه خود می تواند به مربیان متخصص دسترسی داشته باشد. . البته در حال رایزنی با فدراسیون های مختلف ورزشی برای افزایش مربیان حاضر در این پایگاه در رشته های مختلف هستیم. همچنین دستگاه هایی در زمینه تجهیزات پزشکی مانند دستگاه های پرتاب توپ خریداری شده توسط باشگاه های ورزشی؛ از جمله استارتاپ های مستقر در مرکز نوآوری فناوری ورزش ایران که نتایج خوبی کسب کرده است.

** برخی شروع ها جنبه قهرمانی دارند

معاون فناوری پژوهشکده تربیت بدانی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی استارتاپ ها جنبه قهرمانی دارند. به عنوان مثال، ما یک شبیه ساز قایقرانی برای ورزشکاران حرفه ای طراحی کردیم. این محصول به شما کمک می کند شبیه سازی آموزشی خود را ایجاد کنید. مخصوصاً در فصل هایی که نمی توانید تمرین کنید یا در مناطقی که امکانات لازم را ندارند، مثلاً ممکن است برخی شهرها دریاچه مصنوعی نداشته باشند، اما در آن مناطق افراد با استعدادی وجود دارند، این شبیه ساز به آنها کمک می کند. در این زمینه کار کنند.

** برخی از استارترها خواص درمانی و توانبخشی دارند

رسولی با بیان اینکه برخی استارتاپ ها در حوزه درمان و توانبخشی به افراد کمک می کنند، گفت: برخی استارتاپ ها ماهیت درمانی و توانبخشی دارند، اکنون دستگاهی به نام آسانبر برای افراد مبتلا به درد نخاع داریم که به راه رفتن و ورزش کمک می کند. همچنین استارتاپ های متعددی در زمینه آزمایشگاه ها وجود دارند که به آنالیز حرکات ورزشکاران کمک می کنند و اطلاعاتی در مورد حرکاتی که به درستی انجام می شوند و حرکات ورزشی که نیاز به اصلاح دارند را ارائه می دهند.

** ما تجارت ورزش را آموزش می دهیم

معاون فناوری پژوهشگاه تربیت بادانی در پاسخ به برنامه های پژوهشگاه برای حفظ و ادامه فعالیت استارت آپ های ورزشی خاطرنشان کرد: دوره مدیریت بازرگانی ورزشی را در یک برنامه کوتاه مدت در نظر گرفته ایم و همچنین دارای یک رشته ورزشی هستیم. راهنمای کسب و کار برای افرادی که در قلب ما هستند. یکی از ضعف های کسب و کارها و باشگاه های ورزشی این است که نمی دانند چگونه کسب درآمد کنند. در واقع دانش آموزان مهارت های مورد نیاز خود را دارند اما نمی دانند چگونه وارد این کار شوند و ما با اجرای این دوره ها به آنها آموزش های لازم را می دهیم.

** Start در سه قسمت پشتیبانی می شود

وی تاکید می کند: دوره در قالب کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده که شامل روش های جذب سرمایه، ایده پردازی و طراحی کسب و کار در قالب یک درس و ۴ تا ۸ ساعت و همچنین مدیریت کسب و کار ورزشی در یک راه طولانی مدت و بیش از 100 ساعت ما برای دانشجویان تربیت بدنی متحد می شویم. علاوه بر این، از استارت آپ های ورزشی نیز دعوت شده است تا در سه حوزه ایده، توسعه محصول اولیه و تجاری سازی در مرکز جذب و مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا