اقتصادی

شاه‌بیت مأموریت‌های پلیس/ ممنوعیت‌های جدید یک حوزه جنجالی/ اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس

«مصوبه کنترل نوسانات بازار ارز»، «اولین انتصاب در سازمان تازه تأسیس»، «مأموریت پلیس شاه بیت»، «جزئیات تعامل خارجی ایران در حوزه نفت و گاز»، «دومین دور رایزنی های سیاسی ایران» و کشورهای آسیایی» و «ممنوعیت ها و محدودیت های جدید در مناطق بحث برانگیز» از مهم ترین اخبار منتشر شده در شامگاه 29 اردیبهشت است.

به گزارش میجیک، در شامگاه 29 اردیبهشت 1403 خبرنگاران میجیک اخباری را در زمینه های مختلف تهیه کردند که در ادامه می بینیم:

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد.

سیاسی- در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای این شورا با تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز موافقت کردند. از دیگر توافقات این جلسه موافقت با تمدید تبصره قانونی تامین منابع مربوط به پروژه 550 هزار هکتاری خوزستان از محل واگذاری سهام دولت در شرکت توسعه نیشکر بود.

وعده های نامزدهای مرحله دوم جریان سیاسی در مورد ساختار و مدیریت مجلس آینده

سیاسی- نامزدهای ائتلاف انتخاباتی آمنا مرحله دوم (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) در اطلاعیه خود اعلام کردند که برای اجرای شعار تحول به نفع مردم تلاش خواهند کرد و تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت. بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی

ماموریت پلیس شاه بیت / ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز / اولین انتصاب در یک سازمان جدید

رئیس سازمان سنجش کشور منصوب شد

دانشگاه- طی حکمی از سوی سید ابراهیم رئیسی، عبدالرسول پورعباس به عنوان سرپرست سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور منصوب شد.

برنامه وزارت علوم برای برنامه دکتری استعداد درخشان

دانشگاه- محمدعلی ذوالفیگل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانش آموزی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، از طرح اهدای دکتری استعدادیابی خبر داد و اظهار داشت: در این طرح پژوهشی. ، دکترای استعدادهای درخشان نیروهای مسلح خدمت سربازی محسوب می شود.

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

جزئیات همکاری ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز

اقتصادی- محمدصادق جوکار، رئیس موسسه بین المللی مطالعات انرژی در نشست خبری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز در سال جاری اجرا می شود، گفت: دو موضوع کرد: روسیه به دنبال کسب فناوری و تجربه ایران در زمینه حمل و نقل است و ایران نیز به دنبال دیجیتالی کردن شبکه خط گاز است و ما روی این دو موضوع کار می کنیم. روسیه به دنبال بهره گیری از تجربه ایران در صنعت گاز است. همچنین مذاکراتی در حوزه پتروشیمی برای تبادل تجربیات انجام شده است.

تولید روزانه بنزین در پالایشگاه آبادان به 17 میلیون لیتر رسید

اقتصادی- حکیم قایم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در نشست خبری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اعلام کرد: در حوزه تولید بنزین در تلاش هستیم تا تولید را به میزان 4 میلیون لیتر افزایش دهیم. 1402. و با طرح های ابتکاری در سال 1403، 2 میلیون لیتر دیگر به تولید بنزین خود اضافه کنیم و تولید روزانه بنزین را به 17 میلیون لیتر برسانیم.

افزایش 14 درصدی صادرات صنایع غذایی ایران

اقتصادی- ابوالحسن خلیلی، رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آمارهای موجود، صادرات صنایع غذایی در سال 1402 را یک میلیارد و 811 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال 1401 است. معادل یک میلیارد و 580 میلیون دلار حدود 14 درصد افزایش یافته است. همچنین صادرات صنایع غذایی جهان در سال 2023 700 میلیارد دلار اعلام شده است و نسبت صادرات صنایع غذایی ایران در سال جاری نسبت به صادرات صنایع غذایی جهان 0.3 درصد است.

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

دور دوم مذاکرات ایران و تاجیکستان در تهران

جهان- دومین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به سرپرستی مشترک علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد. فرخ شریف زاده. باقری در این دیدار با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران، تقویت همکاری ها با کشورهای هم دین و هم زبان، تاجیکستان را یکی از مصادیق مهم اجرای سیاست محیط زیستی دانست. .

وی همچنین به تهدیدات امنیتی منطقه ای و فرامنطقه ای اشاره و تاکید کرد: ایجاد ناامنی و حمایت از جریانات افراطی و تروریستی در منطقه واقعیتی است که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

تاکید پوتین بر اثربخشی اوراسیا در برابر تحریم ها

جهان- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در مسکو برگزار شد، با بیان اینکه «رفع موانع آزادی تردد کالا در این اتحادیه را افزایش داده است»، گفت: اتحادیه اوراسیا در مواجهه با چالش های جدید از جمله تحریم ها موثر است. . چندین کشور و نابودی بسیاری از ارکان اصلی تجارت بین المللی نشان داده شده است. علاوه بر این، اتحادیه اقتصادی اوراسیا تلاش‌های بیشتری برای تقویت استقلال فن‌آوری کشورهای عضو و ارتقای همکاری‌های صنعتی انجام می‌دهد.

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

انرژی هسته ای قدرت و ثروت می آفریند

استان- محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم اختتامیه اولین همایش بین المللی علوم و فناوری هسته ای که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، فناوری های توان و ثروت سازی مانند انرژی هسته ای را مهم دانست. تمرکز اصلی رهبری، فناوری است که آقایان و بنده را به ارمغان می آورد. ذخایر زیرزمینی ممکن است زمانی منبع نیرو بوده باشد، در گذشته، اما اکنون قدرت در این عناصر تعریف شده است و از همه ابزارها برای دستیابی به آنها استفاده می شود.

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

ابلاغ دستورالعمل برای جلوگیری از مرزهای غیر متعارف فوتبال

ورزش- مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به رئیس کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف، دستورالعمل‌های پیشنهادی سازمان لیگ کشور در خصوص پیشگیری از حواشی غیرمتعارف را ابلاغ کرد. در این نامه آمده است: انتشار اطلاعیه‌ها، بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های غیرفنی خارج از حیطه مسئولیت مسئولان و ارگان‌های رسمی باشگاه‌ها و افراد مرتبط در تمامی لیگ‌های کشور، قبل از مسابقه، حین مسابقه، بعد از مسابقه، در داخل یا خارج از ورزشگاه برخلاف مقررات جاری تخلف محسوب می شود.

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

رئیس پلیس پایتخت را از افسر نور/صاعصدر بخواهید

اجتماعی- سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت در جلسه ارشاد سیاسی که با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرجا و جمعی از فرماندهان و کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان تهران برگزار شد به تشریح طرح نور پرداخت. او به عنوان پادشاه ماموریت پلیس و نصیحت افسران و کارمندان درگیر در این پروژه، از آنها می خواهد که با انگیزه باشند و تلاش کنند تا ماموریت را بهتر از گذشته به پایان برسانند.

دستگیری کلاهبرداران مدعی ورود به سفارت

اجتماعی- سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که با ترفندهایی برای اخذ روادید از کشورهای اروپایی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بود، خبر داد و گفت: پس از وقوع حادثه کلاهبرداری سریالی از شهروندان تحت عنوان. برای اخذ روادید از کشورهای اروپایی، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیم کارآگاه اداره سیزدهم پلیس آگاهی مستقر در تهران قرار گرفت. تحقیقات اولیه نشان داد جوان افغانستانی با زبان چاق مبلغ 22 میلیارد ریال از ساکنان تهران، مشهد و کرج دریافت کرده و مدعی نفوذ به سفارت و متواری شده است. سرانجام با توجه به سرنخ های موجود مخفیگاه این مرد در خیابان پاسداران تهران شناسایی و طی عملیات پلیسی دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

ماموریت پلیس شاه بیت/ ممنوعیت جدید در مناطق بحث برانگیز/ اولین انتصاب در سازمان جدید

پایان اشغالگری تنها راه برقراری صلح و امنیت در منطقه است

فرهنگ و هنر – حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دومین همایش بین المللی وحدت اسلامی عراق که با حضور علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: . پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات ظالمانه علیه ملت فلسطین را تنها راه برقراری صلح و امنیت در منطقه دانست و بر لزوم تلاش علما برای اتحاد امت اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرد. خط یک

ویژه برنامه تلویزیونی دهه کرامت اعلام شد

فرهنگ و هنر – همزمان با آغاز دهه کرامت، شبکه های ویژه سیما برای پخش برنامه های ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) و تلویزیون در دهه کرامت تدارک دیده شده اند. از جمعه 31 اردیبهشت لغایت دوشنبه 10 اردیبهشت با ارتباط مستقیم با کاخ امام رضا (ع) پخش مستند از جمله برنامه های دهه مبارک فجر و پوشش و پخش مولودی خوانی.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا