مطالب میجیک

شانس کسب ۲ طلا و ۳ برنز برای ایران در کاراته وان باکو

ذبیح الله پورشیب و رزیتا علیپور به دیدار رده بندی لیگ برتر کاراته وان در باکو پایتخت آذربایجان رفتند و مبینا حیدری و لیلی برجعلی از دور رقابت ها کنار رفتند.

به گزارش میجیک، در دومین روز از رقابت های کاراته وان باکو، ذبیح الله پورشیب نماینده وزن 84- کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل جسی داکستا از فرانسه به برتری 2 بر یک دست یافت، سپس با حریف خود از آذربایجان به تساوی رسید. پورشیب در سومین دیدار با نتیجه 7 بر 6 مقابل محمد الجعفری از اردن به برتری رسید و وارد مرحله حذفی شد اما در این مرحله با تساوی 4 بر 4 با قوانین سنشو مغلوب شیمادای ژاپن شد. پورشیب با راهیابی حریف ژاپنی به فینال، وارد دیدار رده بندی شد و فردا یکشنبه برای کسب مدال برنز مقابل محمد رمضان مصری به تاتامی می رود.

اما در بخش بانوان رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم ایران در اولین مبارزه مرحله گروهی با نتیجه 5 بر 4 مقابل الکساندرا شولوهوا از اوکراین شکست خورد. وی در بازی دوم رم خامس از آلمان را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و در سومین دیدار گروهی نیز با نتیجه 3 بر 2 مایا سوزوکی از ژاپن را شکست داد و راهی مرحله مقدماتی شد.

علیپور در اولین دیدار مرحله مقدماتی مقابل جولیا آنجلوسی از ایتالیا با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل یوهانا نیلسون از سوئد با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و راهی رده بندی شد. . او برای کسب مدال برنز به مصاف زهرا چاجای از مراکش می رود.

همچنین مبینا حیدری در وزن 68- بانوان با دو باخت و لیلا برجعلی در وزن 68+ بانوان با دو برد و یک باخت در مرحله گروهی دیگر نمایندگان کاراته ایران در روز دوم هستند که از دور رقابت ها کنار رفتند.

در پایان این رقابت ها در روز نخست سارا بهمنیار و بهمن عسگری به دور نهایی راه یافتند و طراوت خاکسار وارد دیدار رده بندی شد تا نماینده کاراته ایران در آخرین مسابقه شانس کسب 2 مدال طلا و 3 مدال برنز را داشته باشد. روز

چهارمین دوره لیگ جهانی کاراته وان در سال 2022 به میزبانی باکو از روز جمعه آغاز و یکشنبه پایان می یابد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا