شادی مهینی: تکنیکی‌ترین تیم کافا بودیم/ با تعطیلی برنامه‌ها همه چیز را از دست می‌دهیم

شادی مهینی: تکنیکی‌ترین تیم کافا بودیم/ با تعطیلی برنامه‌ها همه چیز را از دست می‌دهیم

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران گفت: ما یک سال و نیم به مسابقات قهرمانی آسیا فرصت داریم و اگر تیم ملی در این مدت تعطیل شود ، تیم دیگری خواهیم بود.

به گزارش میجیک ، تیم فوتبال دختران ایران با دو پیروزی برابر افغانستان و تاجیکستان و شکست مقابل ازبکستان در مسابقات فوتبال آسیای میانه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

شادی ماهینی درباره این نتیجه به میجیک گفت: من باید نحوه راه اندازی تیم را شروع کنم. این گروه سنی تیم ها هیچ فعالیتی در کشور ندارند ، تعداد مدارس فوتبال در حال حاضر به دلیل کرونا خاموش است ، بنابراین در ماه مه از دوستان با استعداد در سراسر کشور خواستیم بازیکنان با استعداد را شناسایی کنند. ما چند بازیکن را انتخاب کردیم و آنها را به دو قسمت تقسیم کردیم. قطعاً باید بعضی را در اصفهان و بعضی را در تبریز ببینیم. آنها در اصفهان می آیند و ما تعدادی از آنها را انتخاب کردیم ، اما شب قبل چادر تبریز لغو شد و بازیکنان استعداد برخی از استان ها را نمی توانند ببینند.

وی افزود: اردوی بوت هشت روز برای بازیکنانی که انتخاب شده اند برگزار می شود و ما با تکنیک ها ، تاکتیک ها و بدن سازی کار می کنیم ، یعنی در مدت زمان کوتاهی ، انواع بازخورد ها را می دهیم تا به تیم نسبت به پیوستن به مسابقات برسیم “البته اولین دروازه بان ما از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد یک روز قبل از اخراج و مسابقه را از دست داد. علاوه بر این ، هنگامی که من و یک نفر دیگر به عنوان کادر فنی منصوب شدیم ، در تمرین دو بار ، با همکاران خود یک کرونا دریافت کردیم و به مدت 10 روز در اتاق دیگر قرنطینه شدیم. بنابراین شرایط کار بسیار دشوار است.

تمام اشکهای ازبکستان پس از از دست دادن او

ماهینی با بیان اینکه تیم ملی در اولین مسابقه کدام یک پیروز شد ، به شکست مقابل ازبکستان اشاره کرد و گفت: “شرایط فنی بازیکنان ما در دیدار مقابل ازبکستان بسیار خوب بود و ما حتی اولین گل را نیز به ثمر رساندیم که داور دریافت نکرد ، تا اینکه “ما در دقیقه 42 به نتیجه رسیدیم ، این بدان معنی بود که بازیکنان من از نظر فنی در تلاش بودند تا حریف را متوقف کنند ، اما آنها از نظر جسمی مشکل داشتند. همه بازیکنان بعد از این شکست گریه کردند زیرا در همان زمان باختیم. معلوم خواهد بود داور چه بلایی سر ما آورده است.

وی افزود: ما می خواهیم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم اما شرایط به همین منوال است بنابراین داور اجازه نمی دهد. آنها با بازیکنان ما خیلی ازبک بازی کردند تا خودش را انتخاب کند و فریاد بزنند تا داور اشتباه کند. علاوه بر این 4 یا 5 بازیکن اصلی ما قبلاً در مسابقات استان شرکت نکرده اند و مستقیماً به مسابقات بین المللی اعزام شده اند. حتی در آخرین اردو ، ما از تیم بزرگسالان خواستیم که به برخی بازیکنان بدهند بنابراین ما در عرض چند دقیقه 11 بر 11 بازی کردیم. در واقع ما با آمادگی کمی به ازبکستان باختیم.

نایب قهرمان این دوره مانند یک قهرمان است

ماهینی با اشاره به وضعیت تیم ملی در دوره قبل از این مسابقات که عنوان قهرمانی را کسب کرد ، اظهار داشت: ما دوره قبل و قبل از المپیک ملی را برگزار کردیم ، بازیکنان در مسابقات استانی بازی کردند و سپس مسابقات کشوری برگزار شد . “بنابراین ، او آماده بود ، اما ما با سالها سختی روبرو شدیم. به نظر من نایب قهرمان این دوره همان برنده دور قبل است. من این موقعیت را برای تمام استعدادهای درخشان در تمام کشورهایی که تلاش می کنند فراهم کرده و او را به تیم ملی معرفی کردم.

وی با بیان اینکه ما بیشترین بازیکنان فنی را در مسابقات داشتیم ادامه داد: ما کاملاً جنگیدیم و قهرمان شدیم اما نتوانستیم موفق شویم. قطعاً یک محک خوب است زیرا هر 17 بازیکن ما در آن سه بازی وارد زمین شدند.

با تعطیلی تیم ملی همه چیز از دست می رود

سرمربی تیم ملی جوانان به مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا اشاره کرد و گفت: “مرحله مقدماتی این مسابقات از ژانویه سال آینده آغاز می شود و سپس رده سنی بازیکنان تغییر می کند ، بنابراین ما باید دوباره استعدادیابی کنیم “اگر کار متوقف شود و تیم بسته شود ، ما دوباره ناپدید خواهیم شد ، اما من خواستار جلسه ای با خانم موسوی شدم تا درباره برنامه سطح پایه صحبت کنم.

وی افزود: من دو پیشنهاد برای آماده سازی تیم دارم. در ابتدا نوشتن نامه به تمام استانها برای میزبانی من و کارمندانم و انجام روز انتخابات بود. پیشنهاد دوم این است که پایگاه 9 ساله استعدادیابی در 9 منطقه کشور فعال شود. ما استان بسیار خوبی داریم که می تواند میزبان انتخابات باشد. اکنون استان های کرمانشاه ، ایلام ، اراک و کیش آمادگی خود را برای شروع اردو های انتخاباتی از ماه سپتامبر اعلام کرده اند.

ما فنی ترین تیم کافا هستیم

ماهینی درباره ظرفیت فوتبال بانوان ایران در رده های جوانان و جوانان گفت: ما فنی ترین تیم کافا هستیم. تیم قدرتمند ازبک تاکتیکی دارد که هزاران بار برای گلزنی استفاده می شود ، اما تکنیک بازیکنان ما واقعاً بالا است. بازیکنان ایرانی پتانسیل خوبی دارند و من تعداد بازیکنان فنی خوبی را که سال به سال در حال افزایش هستم ، نشان می دهم ، اما ما از نظر مدیریت ، سازماندهی ، تقسیم و آمادگی کافی نداریم. اگر این بازیکنان را مدیریت کنیم ، برنامه های گسترده ای در سطح کشور داشته باشیم ، لیگ ها و مسابقات منطقه ای ایجاد کنیم و یک پایگاه استعدادیابی در سراسر کشور ایجاد کنیم ، ما یکی از بهترین تیم ها خواهیم بود. نمی گویم ما در میان چهار تیم برتر آسیا قرار خواهیم گرفت و به جام جهانی صعود خواهیم کرد ، اما به راحتی یکی از هشت تیم خواهیم بود. با عملکرد ما در یک سال و نیم قبل از مسابقات در دسترس است. اگر این زمان را از دست بدهیم ، تیم دیگر از ما سبقت می گیرد.

ماهینی اضافه کرد: “رئیس فدراسیون فوتبال از روز اول به رده اصول اساسی کاملاً شگفت انگیز و اساسی توسعه فوتبال در رده پایگاه ها. ممکن است تیم اجرایی دارای قدرت اراده قوی باشد که در غیر این صورت مانند یک مرد عمل کند. من همچنین امیدواریم که بتوان از دستورالعمل های جدید کمیته زنان به طور جداگانه استفاده کرد ، زیرا ما قدرت خوبی در بین زنانی داریم که می توانند شغل را بر عهده بگیرند و به خانه خود بروند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا