مطالب میجیک

سپیده توکلی: مدال‌آوری کافی نیست باید حمایت کنیم/ حضور مربی خارجی در دوومیدانی خوب است

یک مربی دوومیدانی درباره استفاده از مربیان خارجی در دوومیدانی ایران گفت: باید از نیروهای توانمند داخلی استفاده کنیم و مربیان برای ارتقای دانش خود باید در کلاس های آموزشی شرکت کنند. خیلی خوب است که مربیان خارجی داریم.

به گزارش میجیک، تیم ملی جوانان ایران با 25 ورزشکار شامل 10 دختر و 15 پسر از 21 تا 24 مهرماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد که با کسب 13 مدال (4 طلا، 4 نقره و 5 برنز) به مقام چهارم رسید. تیم

سپیده توکلی مربی و قهرمان سابق دوومیدانی که به همراه تیم نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده بود، درباره نتایج این تیم به میجیک گفت: الحمدلله بچه ها خیلی خوب کار کرده اند. به ویژه در بخش بانوان از هر 10 ورزشکار 6 نفر مدال گرفتند و 5 رکورد کشوری را شکستند.

وی در خصوص اینکه این نوجوانان می توانند از تیم بزرگسالان حمایت کنند، گفت: فقط مدال آوری و حمایت از خانواده کافی نیست. الان باید برای این ورزشکاران برنامه بلندمدت داشته باشیم. حمایت مالی، مربیان و امکانات و راهنمایی آنها برای کسب مدال در رده های سنی جوان و بزرگسال، زیرا ورزشکارانی که به مسابقات قهرمانی آسیا آورده شده اند نسلی از استعدادهای جسمانی هستند که بیشتر آنها دخترانی قد بلند و زیبا هستند. سبک. آنها تخصص خود را دارند. همچنین نتایج نشان می دهد که در صورت پشتیبانی می تواند جایگزین خوبی برای نسل قبلی باشد.

توکلی با بیان اینکه دوومیدانی ایران به مربیان خارجی نیاز دارد یا می تواند با مربیان داخلی پیشرفت کند، بیان کرد: در برخی از رشته های دو و میدانی بانوان مانند پرتاب مربی نداریم و بانوان نیز در این رشته مربیگری نمی کنند. باید از ورزشکاران و قهرمانانی که مثل ما ورزش قهرمانی را کنار گذاشته اند و الان مربی هستند استفاده کنیم و از نیروهای قوی داخلی استفاده کنیم یا از مربیان خارجی استفاده کنیم.

وی افزود: خوشبختانه مربیان خوبی به دو و میدانی اضافه شده اند. کسانی که در نسل ما هستند و مربیان و اردوهای خارجی داشتند، الان مربی هستند و شاگردانشان هم نتایج خوبی می گیرند، اما همچنان برای حضور در کلاس های مربیگری و افزایش دانش به مربیانی نیاز داریم. خیلی خوب است که مربیان خارجی داریم.

توکلی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان مربی امکان شرکت در کلاس های مربیگری را دارید و مورد حمایت قرار گرفته اید، گفت: هنوز خیر، اما خودم درخواست دادم و مطمئن می شوم که این اتفاق برایم بیفتد. تا دو سال پیش تمرین می کردم و تازه با قهرمان جهان خداحافظی کردم. اولین تجربه من بود که به عنوان مربی اعزام شدم. من شاگردانی تربیت می کنم که بتوانند مدال بگیرند و این برایم بسیار شیرین است. من واقعاً می خواهم دانش خود را ارتقا دهم و ورزشکاران جوان در سطح آسیایی رقابت کنند و مدال بگیرند. موضوع عضویت در کلاس های بین المللی را هم دنبال می کنم. درخواست او را به فدراسیون و وزارت ورزش ارسال کرده ام.

وی درباره مدال آور تاریخی نازنین، فاطمه عیدیان که اولین طلای ورزش و میدانی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد، گفت: همسرم ایمان مربی اصلی نازنین است که برنامه او را تنظیم می کند، اما از نظر کمی زیر نظر من است. از تکنیک و حمایت معنوی در مسابقه. به همین دلیل است که او در مسابقات بسیار به من وابسته است. خوشبختانه با تیمم فرستادم و نتیجه مطلوب را گرفتم. مطمئنم او طلا را خواهد گرفت.

قهرمان سابق دوومیدانی درباره تیم اعزامی به این مسابقات نیز بیان کرد: همه ما شاگردان در تیم داریم، شروع به کار می کنیم و فدراسیون از ما حمایت می کند. ما یک تیم همدل داریم و طبق معمول با هم به عنوان ورزشکار می فرستیم و به هم کمک می کنیم، این بار هم این اتفاق افتاد. همه ما سعی می کنیم از بچه ها حمایت کنیم. نتایج را هم می بینیم. برعکس، ما خیلی هماهنگ هستیم، مثلاً در مسابقات قهرمانی هفت گانه که مسابقات خیلی زود شروع شد، فقط مربی همراه من بود، اما در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا همه با هفت و ده به ورزشگاه رفتیم. ورزشکار بنابراین با تلاش و استعداد و کار تیمی خوب به نتایج خوبی دست یافتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا