مطالب میجیک

سن مناسب اولین مراجعه دختران به متخصص زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سودابه درویش با اشاره به اینکه برای بسیاری از نوجوانان اولین معاینه پزشکی توسط متخصص زنان فقط شامل معاینه خارجی اندام تناسلی است، خاطرنشان می کند: در صورت مشاهده خونریزی غیرطبیعی. تمپکدوره های درد و ترشحات غیرمعمول واژن یا سایر مشکلاتی که بر باروری تاثیر می گذارند را می توان بررسی کرد لنی همچنین لازم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دیدار با متخصص زنان و زایمان و معاینه لنی او افزود که می تواند باعث ترس، نگرانی یا اضطراب برای کودکان خردسال شود.

درویش با تاکید بر اهمیت معاینه دختران نوجوان توسط متخصص زنان و زایمان گفت: ممکن است کودکان ما در شرایطی که مشکلی ندارند و اهمیت این چکاپ را درک نمی کنند، فکر کنند که نیازی به مراجعه به متخصص زنان و زایمان ندارند. .

به کودک توضیح دهید که می تواند برای هر سوال محرمانه در مورد جنسیت، تغییرات بدن و دوره های قاعدگی اطلاعات درستی را از متخصص دریافت کند یا در حین ملاقات با بیماری های مقاربتی و زندگی سالم بیشتر آشنا شود.

این جراح و متخصص زنان و زایمان افزود: همچنین اگر کودک خردسال در آن دوران قاعدگی یا درد شدید نداشته باشد، می تواند موضوع را با پزشک در میان گذاشته و تحت درمان قرار گیرد.

وی تشخیص زودهنگام در درمان را مهم دانست و افزود: به عنوان مثال اگر فردی برای مدت معینی قاعدگی نداشته باشد، ممکن است نشانه اختلالات هورمونی یا آناتومیکی باشد، بنابراین تشخیص زودهنگام برای دریافت بهترین و ضروری است. موثرترین درمان.”

انتخاب متخصص زنان و زایمان بیشتر مهم‌ترین نکته‌ای بود که دکتر درویش به آن اشاره کرد و تاکید کرد: پزشک شما دخترتان را به این دلیل می‌گیرد که بهتر است زمانی را صرف کند تا دخترتان احساس راحتی کند.

او گفت: “برای اینکه دکتر بداند دختر شما چه چیزی را دوست دارد.” در باره بپرسید دکتر جوان یا پیر؟ گاهی اوقات یک متخصص زنان شما را ترجیح می دهد و قبل از بردن دخترتان به مطب متخصص زنان، از او بپرسید که آیا با این پزشک راحت است یا خیر. برخی از دختران می توانند به دکتری که با مادرشان در تماس است اعتماد کنند.

این عضو هیئت علمی افزود: در معاینه متخصص زنان از او بپرسید که آیا شما را دوست دارد یا خیر، گاهی اوقات او فقط با پزشک متخصص زنان است زیرا ممکن است در مقابل شما خجالت بکشد و ممکن است با دکتر بی صداقت باشد. دکتر خنثی و باهوش باشد تا هر گونه نگرانی یا سوالی را که ممکن است داشته باشد در میان بگذارد و مشاوره با متخصص زنان را برای او آسان کند.

فرزند خردسال خود را برای سؤال پزشک آماده کنید

وی ادامه می دهد: برای پاسخ به سوالاتی که معمولاً پزشکان زنان در مورد سابقه پزشکی می پرسند، مثلاً آخرین تاریخ چه زمانی است؟ آیا مشکل قاعدگی (درد یا خونریزی شدید) دارید؟ خواه ترشح نگران کننده، درد، خارش یا ناراحتی در ناحیه وجود داشته باشد تمپک آیا احساس تنهایی می کنید؟ آماده کردن.

درویش به این مشکل اشاره کرد و گفت از اطلاعات به دست آمده از این موضوع استفاده می کند گفتن متخصص زنان تصمیم خواهد گرفت که چه نوع آزمایشی لازم است. به دختران نوجوان اهمیت پاسخ های صادقانه را هنگام معاینه پزشک زنان خود توضیح دهید و آنها را تشویق کنید. حمل به نظر می رسد. به آنها اطلاع دهید که پزشک اغلب این سوال را از سایر بیماران شنیده است و آن را با کسی در میان نمی گذارد.

توضیح معاینه فیزیکی قسمت دیگری از این بحث است گفتن او گفت: «معمولاً دستیار پزشک یا پرستار، به جای پزشک، علائم حیاتی از جمله وزن و فشار خون را اندازه گیری می کند. گیر سپس پزشک گردن، قفسه سینه، قلب، ریه ها و شکم را بررسی می کند و ممکن است نیاز به آزمایش ادرار باشد که اطلاعاتی در مورد سلامت عمومی نوجوان ارائه می دهد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان گفت: اگرچه سرطان سینه در نوجوانان بسیار نادر است، اما باید توسط متخصص زنان انجام شود تا از رشد طبیعی نوجوان شما و وجود هرگونه کیست، توده یا مشکل مطمئن شود.

درویش توصیه می کند: قبل از این معاینه، متخصص زنان و زایمان باید دختر شما را با آنچه در اتاق است آشنا کند، علاوه بر این باید اهمیت این معاینه را توضیح دهید تا او احساس ناراحتی نکند، اهمیت این معاینه، زخم تورم یا سایر مشکلات خاص در اندام تناسلی.

دکمه بازگشت به بالا