اقتصادی

سلب صلاحیت از معدن‌کاران متخلف

معاون امور معدنی و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم ارتقای زیرساخت های ایمنی معادن کشور، به صراحت اعلام کرد معدنچیانی که به این موضوع بی توجهی کنند، رد صلاحیت خواهند شد.

به گزارش میجیک، امروز (شنبه) مراسم امضای یادداشت همکاری سه جانبه در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد. بهبود ایمنی معادن بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ایمیدرو با مدت اعتبار دو سال برگزار شد.

سید رضا محتشمی پور – معاون معدن و فرآوری مواد وزارت حراست – در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه امنیت معادن همواره یکی از دغدغه های اصلی وزارت حراست است، ابراز امیدواری کرد که با امضای قرارداد حفاظت از معادن ، برخی از کاستی ها در پیگیری امنیت معدن نیز کاهش خواهد یافت. ارتقای زیرساخت های ایمنی معادن کشور یکی از مواردی است که در این زمینه مورد نیاز است و قطعا بی توجهی به مقررات سختگیرانه ای که مهم و موجود است موجب رد صلاحیت معدنچیان متخلف می شود.

انتقال حق بیمه خسارت کارگران معدن تا پایان دوره کاری. حقوق آنها را تضییع می کند

این مسئول ضمن درخواست از وزارت تعاون برای استفاده از گزارش ها و مشاهدات کارشناسی این وزارتخانه در حوزه ایمنی معادن، مشکلات و ایرادات مربوط به حقوق کارگران معدن را تشریح کرد: در آیین نامه پرداخت بیمه سخت و خطرناک است. حق بیمه پایان دوره کار پرسنل و کارگران با تاخیر مواجه شده است که باعث تضییع حقوق کارگران می شود. بارها دیده شده است که پس از سال ها کار و تغییر چندین کارفرما، تفاوتی در میزان حقوق دریافتی در سال های اولیه وجود ندارد. این مشکل به ضرر کارفرمایان، کارگران و صندوق های بیمه است.

استخراج 664 میلیون تن مواد معدنی در سال 1401

در ادامه این مراسم امیر خرمیشاد – رئیس هیئت مدیره ایمیدرو هنگام ارائه گزارش عملکرد معدن و صنایع معدنی ایران در سال 1402 اظهار داشت: سال گذشته 644 میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شده است. که 215 میلیون تن آن از مواد معدنی فلزی از جمله.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ چیز مهمتر از جان انسان ها نیست و بر این اساس حفظ ایمنی همکاران در حوزه معدن وظیفه ماست، خاطرنشان کرد: ایمنی پیمانکاران نیز مورد توجه قرار گرفته است. نتایج ممیزی پیمانکار در درجه بندی و تمدید قرارداد تاثیرگذار خواهد بود. امسال برای هفتمین سال حسابرسی Hsc در 52 زیرمجموعه ایمیدرو به مدت هفت هفته انجام می شود و 70 متخصص در این ممیزی حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره ایمیدرو با اشاره به برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404، 160 هزار تن آهن غلیظ و همچنین افزایش تولید مس، گفت: دریافت این میزان معدن نیازمند است. توجه به. دسته بندی ایمنی و محیط زیست

پرداخت 50 درصد حقوق فارغ التحصیلان جوان معدن توسط ایمیدرو

این مسئول همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: در این راستا به عنوان مثال دو سال پیش قرارداد ساخت شبیه ساز رانندگی کمپرسی با دانشگاه خواجه نصیر منعقد شد.

معاون وزیر صمت در پایان تصریح کرد: بر اساس اجرای طرح برای فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی، چنانچه پیمانکاران یا شرکت های معدنی مهندسان جوان یا فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی را در حوزه معدن استخدام کنند تا سقف 50 درصد حقوق خود را به خدمت بگیرند. توسط ایمیدرو پرداخت شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا