برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

سلامت مغز: نحوه بهبود حافظه، شناخت و موارد دیگر

 

آیا در یافتن کلمه مناسبی که می خواهید بگویید مشکل داشته اید یا نام شخصی را که به تازگی یاد گرفته اید فراموش کرده اید؟ احتمالاً می توانید سن را مقصر بدانید. بهترین متخصص لیپوساکشن

تحقیقات نشان می دهد که مغز انسان در اوایل دهه 20 زندگی ما به اوج حجم خود می رسد و سپس شروع به کاهش می کند. زمانی که به 40 سالگی خود می رسیم، معمولاً متوجه این کاهش می شویم زیرا در تلاش برای به خاطر سپردن اطلاعات جدید هستیم. این مشکلات حافظه و شناختی که با افزایش سن به وجود می آیند می توانند بسیار خسته کننده باشند. بنابراین برای مبارزه با این کاهش و بهبود سلامت مغز چه کاری می توانید انجام دهید؟ برای کمک به بهبود حافظه و شناخت، چند نکته برای سلامت مغز را بخوانید.

مراقب سلامت جسمانی خود باشید

یک رژیم غذایی سالم پر از میوه‌ها، سبزیجات و ماهی تازه، ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم برای حفظ خود را برای مغز فراهم می‌کند. اجتناب از غذاهای ناسالم و غذاهای چرب به کاهش وزن کمک می کند، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و فشار روی بدن شما را کاهش می دهد. در نتیجه استرس کمتر به عملکرد مغز شما کمک می کند.

راه دیگر برای حفظ سلامت مغز این است که هر شب هفت تا هشت ساعت کامل بخوابید. خواب به ترمیم مغز و ذخیره اطلاعات کمک می کند، بنابراین استراحت کافی به یادگیری و حفظ اطلاعات کمک می کند. می‌توانید با اجتناب از غذاهایی که شما را بیدار نگه می‌دارند، خاموش کردن وسایل الکترونیکی یک ساعت قبل از خواب و مدیریت سلامت روان خود برای جلوگیری از بیدار نگه داشتن افکارتان، خواب خود را بهبود بخشید.

ورزش حتی چند بار در هفته می تواند یکی از بهترین راه ها برای بهبود عملکردهای شناختی باشد. ورزش قلب شما را سالم نگه می دارد، قدرت و استقامت شما را بهبود می بخشد و می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. از نظر ذهنی می تواند استرس را کاهش دهد، خلق و خوی شما را تقویت کند و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

مکمل های مغز مانند Nootropics نیز می توانند مواد مغذی لازم برای سلامت مغز را فراهم کنند. آنها همچنین می توانند به شما در آرامش و خواب بهتر کمک کنند.

مغز خود را ورزش دهید

دلیلی وجود دارد که می گویند اگر از آن استفاده نکنید، آن را از دست خواهید داد. به چالش کشیدن مغز با فعالیت های فکری مانند بازی های فکری می تواند به شما کمک کند از نظر ذهنی فعال بمانید. پس یک جدول کلمات متقاطع بردارید، نقاشی بکشید، یا هر فعالیتی که از آن لذت می برید که باعث می شود فکر کنید تا ذهن خود را تیز نگه دارید، امتحان کنید. راه دیگر برای فعال نگه داشتن مغز، یادگیری یک مهارت جدید است. آموزش نواختن ساز یا زبان جدید. اینها به مغز شما کمک می کنند تا ارتباطات جدید ایجاد کند و مغز شما را تحریک کند.

سلامت روان خود را زیر نظر داشته باشید

وضعیت ذهنی شما می تواند نقش مهمی در سلامتی شما داشته باشد، بنابراین ضروری است که برای مراقبت از سلامت روان خود وقت بگذارید. دوره های طولانی استرس و اضطراب تأثیر ضعیفی بر سلامت مغز شما دارد. یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس مانند ورزش، میانجیگری یا حتی مراجعه به یک متخصص می‌تواند به شما در کاهش تأثیر منفی آن کمک کند.

با دیگران در ارتباط باشید

با همه‌گیری کووید، بسیاری از ما زمان زیادی را تنها گذرانده‌ایم و نمی‌توانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. تنهایی می تواند منجر به عادت های بدی مانند سیگار کشیدن شود که بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر منفی می گذارد و به سلامت مغز شما آسیب می رساند.

تعامل با دیگران راه عالی دیگری برای فعال نگه داشتن مغز و بهبود خلق و خوی شماست. یک شبکه اجتماعی می تواند به شما کمک کند زندگی شادتر و طولانی تری داشته باشید. بنابراین به طور منظم با دوستان و خانواده صحبت کنید یا درگیر فعالیت های اجتماعی مانند داوطلب شدن برای حفظ ارتباط باشید. بهترین متخصص تغذیه تهران

بهبود حافظه با مغز سالم

اگرچه مغز ما به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد، اما می توانیم با این تغییرات مقابله کنیم. فعال نگه داشتن مغز و سالم ماندن از نظر روحی و جسمی می تواند حافظه را برای مبارزه با زوال مغز بهبود بخشد. هدف گذاری برای داشتن مغزی سالم می تواند به شما کمک کند در کل احساس سلامتی بیشتری داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا