مطالب میجیک

سلامت: فوتبالی نه ولی تراکتوری‌ام

میجیک/ آذربایجان شرقی شاید هیچکس باورش نشود اما ستاره های لیگ برتر والیبال بانوان امروز به صورت حرفه ای ژیمناستیک را دنبال می کنند.

آیتک سلامت، والیبالیست 23 ساله تیم ملی تبریزی در این فصل با سایپا قهرمان لیگ برتر والیبال بانوان ایران شد و بهترین پاسور قطر در لیگ لقب گرفت.

سلامت در رده های سنی مختلف ملی پوش بوده و یکی از معروف ترین والیبالیست های زن ایران به شمار می رود.

به گزارش میجیک، او سابقه بازی در شهرداری تبریز، توپکا بابلسر، باریج اسانس کاشان، ذوب آهن اصفهان و سریک گنبد را در کارنامه خود دارد، چون در آذربایجان شرقی تیم لیگ برتری وجود ندارد، از او دور بوده است. زادگاه برای چندین سال

گفت و گوی میجیک نوروزی با بهترین بازیکنان لیگ برتر والیبال بانوان قطر را حتما بخوانید:

چگونه وارد والیبال شدید؟

از 7 تا 11 سالگی ژیمناستیک انجام دادم و توانستم در این رشته مقام سوم کشوری را کسب کنم اما قدم هایم بلندتر می شود و به دلیل شرایط بدنی کار در این رشته سخت می شود. پایه بدنم را با ژیمناستیک ساختم و از 13 سالگی والیبال را شروع کردم. از 15 سالگی به صورت حرفه ای این رشته را دنبال کردم و وارد اردوی تیم ملی شدم.

اما ژیمناستیک و والیبال رشته های متناقضی هستند، در مورد این تناقض صحبت کنید؟

ژیمناستیک واقعا رشته مهمی است و به نظر من اگر فردی بخواهد به ورزش حرفه ای ادامه دهد بهتر است در کودکی ژیمناستیک انجام دهد. معمولا قد بلندها ژیمناستیک انجام نمی دهند، آهسته می پرم و چون پدرم والیبال دوست دارد به این رشته علاقه مند شدم چون قبلا والیبال بازی می کردم. البته مجبورم کردند بسکتبال بازی کنم اما علاقه ای نداشتم و والیبال را انتخاب کردم.

شما پارسال در تیم سردار آزمون بودید، چه شد که به سایپا رفتید؟

پارسال در تیم سردار آزمون (سریک گنبد) بودم، او مزاحم بود و امسال تیمی نداشت و ترجیح می دادم به سایپا بیایم.

چه اتفاقی افتاد که باعث شد بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر قطر شوید؟

هر فصل می خواهم عنوان قهرمانی را کسب کنم. با کمک دوستانم و هدف گذاری در ابتدای فصل این عنوان را کسب کردم. خدا را شکر می کنم که 4 سال پیاپی عنوان قهرمانی را به دست آورده ام و این برای من مهم است، چون تلاش می کنم.

فکر می کنی تبریز در لیگ والیبال بانوان تیم ندارد؟

این سوال من است. از اسپانسر می ترسند یا خودشان از ورود به ورزش بانوان می ترسند. ما نیاز به حمایت داریم و می توانیم با اسپانسرها جلو برویم. خانم منافی که شاگرد ایشان هستند در تبریز تیم درست کردند اما اسپانسر وجود ندارد و انتظار حمایت بیشتری از ما داریم.

اگر تبریز در لیگ برتر تیم بگیرد، آماده بازی برای این تیم هستید؟

چرا که نه در تبریز پتانسیل زیادی برای اسپانسر شدن والیبال بانوان وجود دارد و اگر تبریز چنین تیمی داشته باشد، پوشیدن پیراهن تیم شهرم باعث افتخار خواهد بود.

شما یک فوتبالیست هستید

من فوتبالیست نیستم اما در نهایت به عنوان تبریزی و ترک تراکتورسازی خیلی عادی است.

در سال 1402 چه کلاسی به خود دادید و بهترین و غم انگیزترین اتفاق سال برای شما چه بود؟

امسال سال سخت تری نسبت به سال جدید داشتم. فکر کنم از 20 18 گرفتم بهترین اتفاق سال قهرمانی با سایپا و بهترین مدافع خط زن لیگ برتر بود و مصدومیت آخر خرداد بدترین اتفاق سال برای من بود.

اگر به شما بگویند سال 1403 آخرین سال زندگی شما بوده است، چه می کنید و از چه کسی اجازه می گیرید؟

من شخصیتی دارم که کسی را آزار نمی دهد. سعی می کنم کسی را اذیت نکنم، اما چیزی که بیشتر از همه آزارم می دهد دوری از خانواده ام است که برای من زحمت می کشند و این چیزی است که من را نگران می کند. اگر اینطور است، ترجیح می دهم زمان بیشتری را با خانواده ام بگذرانم.

سیزده دروغ گفتن؟

من والیبال را کنار گذاشته ام.

به نظر شما والیبال بانوان ایران در سال 1402 پیشرفت کرده یا پسرفت؟

در سال 1402 در سطح کشور چند جا را از دست دادیم و از هشت به ده سقوط کردیم. چیزهایی هستند که باید تغییر کنند. شاید فدراسیون باید از ابتدا این تغییر را انجام می داد. کیفیت لیگ ما بالاست، هرچند معتقدم تعداد تیم ها می تواند بیشتر باشد.

پیام سال نو برای کسی؟

صبور باش و این صبر ادامه داشته باشد. مردم برای زندگی به انگیزه نیاز دارند و ما در این مرحله به انگیزه نیاز داریم.

عید نوروز در یک جمله؟

فکر می کنم عید نوروز به ما کمک می کند بیشتر در کنار هم باشیم.

بزرگترین هدف شما در سال 1403 برای لژیون شدن چیست؟

من این تصمیم را گرفته ام و پیشنهاداتی هم دارم اما به هر قیمتی نمی خواهم این اتفاق بیفتد. من به دنبال این هستم که لیگ خوبی باشم و با شرایط و امنیت مناسب باشم. امیدوارم تیمی برای این کار پیدا کنم. اخیرا از تیم هایی از ترکیه، روسیه و آلمان پیشنهاد داشتم و باید ببینیم چه می شود.

مهمترین رویداد ورزشی سال گذشته؟

یاد یک حادثه تلخ افتادم. مرگ ملکه محمدی بازیکن تیم خاتون بم در لیگ برتر فوتبال بانوان بر اثر سانحه تصادف رخ داد. خدا رحمت کند و به ورزشکاران ما کمک شود تا تاکسی را فراموش نکنند.

کلمات اخر:

از خانواده ام و همه کسانی که به من کمک کردند تا به این مقام برسم تشکر می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا