مطالب عمومی

سلاح مقاومت برای دفاع از منافع ملی لبنان است/ خلع سلاح حزب‌الله، رمز شب فتنه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، ناآرامی های لبنان مدت ها است ادامه دارد ، اما آنچه در صحنه سیاسی این کشور دیده می شود ، گسترش عناصر نفوذ به درخواست مردم به ویژه در اقتصاد است. افراد نفوذی به رهبری محور عبری – عربی و غربی در حمله به حزب الله لبنان پیکان را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

گوترس خواستار خلع سلاح حزب الله شد

در حقیقت ، هدف اصلی تأثیرگذاری ایجاد کمپینی علیه حزب الله و مقاومت در لبنان بود که تبعیض حزب الله را در دستور کار قرار می داد. نفوذگران در تلاشند تا نی داخلی را در لبنان نجات دهند و راز شب “خلع سلاح” است. رؤیایی که ایالات متحده و ثروت صهیونیستی سالها رویای آن را داشتند ، غیرقابل تحقق بود.

برای اطلاع از این و سایر تحولات سیاسی لبنان ، ما با شیخ قاضی هنینا ، رهبر جنبش النهضه و عضو انجمن علمای مسلمان لبنان ، مانند:

آنا: پس از انتخاب حسن دیاب به عنوان نخست وزیر لبنان ، ما شاهد اختلافات در مورد احزاب عربی و غربی بودیم که منجر به ناآرامی داخلی شد ، به حدی که آینده سیاسی لبنان بر نخست وزیر جدید تأثیر گذاشته است. فراهم شده است علت تصادف را چگونه ارزیابی می کنید؟

هانینا: تحولات فعلی در لبنان مربوط به حدود هشت ماه پیش است و به دلیل شیوع کروավիր ویروس مدتی به حالت تعلیق در آمده است. در حقیقت ، پیشرفت سیاسی لبنان ، مانند سایر مناطق ، تاج کرونا را تحت تأثیر قرار داده است. دلایل بسیاری از جمله بحران اقتصادی ، رفاه و کاهش پول ملی (تورم) را انکار می کند و باعث می شود آنها در اعتراض به وضعیت فعلی در خیابان ها قدم بزنند.

قاضی هنینا

شیخ قاضی هنینا ، رئیس جنبش زنبور عسل

برخی از آشوبگران مانند سایر جلسات حقوقی در کشورهای دیگر ، به دنبال فرصت هایی برای مداخله در امنیت داخلی و ثبات هستند. از آنجا که صحنه لبنان بخشی از صحنه صحنه محور است ، مخالفان بارها و بارها سعی در گسترش این بحران به سایر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته و جنگ داخلی را در سوریه ، یمن و … آغاز کرده اند.

لبنان نیز متاثر از چنین بحران هایی است و باعث شده دشمنان از مرزهای ما عبور کنند. شغل اصلی این سیاستمدار لبنانی حفظ انسجام و وحدت ملی است و او معتقد است که مقاومت یک حق طبیعی برای هر شهروند لبنانی است و مردم حق دارند در مقابل دشمن و در چارچوب حزب الله نبرد کنند. جامعه جهانی که تأکید دارد.

ما بر این باوریم که وضعیت کنونی لبنان در نتیجه دشمن ، فرد مناسبی را برای این امر پیدا نمی کند. دولت فروش اسلحه بخشی از صنعت آمریکا بدون آن است که روی اقتصاد تأثیر بگذارد و از این نظر با شروع فتنه و جنگ می خواهد به عربستان سعودی و امارات اسلحه بفروشد. ایالات متحده همچنین حق دارد اسلحه به دشمنان صهیونیست بفروشد و از نبرد علیه لبنان پشتیبانی کند.

آنا: در تظاهرات های چند هفته گذشته ، ما شاهد قدرت طیف سیاسی غیرقابل انکار هستیم ، اما با مخالفان کنار آمده ایم. وی در شورش ها ، سلاح های حزب الله را برای رکود اقتصادی لبنان مقصر دانست. این ادعا چه چیزی به نظر می رسد؟

هانینا: تحولاتی که ما در لبنان مشاهده می کنیم نتیجه یک طبقه فاسد سیاسی است که به ایالات متحده وابسته است و بحران اقتصادی و مالی خود را با گرایش های خود می بندد. طبقه سیاسی که برای کسانی که اموال مردم را به سرقت می رسانند برای ضربه زدن به لبنان آسیب می زند. ایالات متحده ممکن است از طبقه سیاسی حمایت کند و اعلام کند که فشار آن علیه لبنان برای حمله به سلاح است.

محور عربی-عربی-غربی در پی تضعیف حزب الله است تا بتواند برنامه “خاورمیانه جدید” را بدون مقاومت در لبنان ، سوریه و عراق انجام دهد.

از سوی دیگر ، دشمنان رژیم صهیونیستی به دنبال افزودن سیستم نظام کشورهای عربی کنترل شده به دنبال رشوه دادن به برخی از کشورهای عربی بودند ، اما این طرح توسط جنگ تموز (جنگ 2006 بین رژیم های صهیونیستی و لبنان) خنثی شد.

ایالات متحده برنامه های خود را در منطقه تسلیم نکرده است ، نابودی و ایجاد هرج و مرج در لبنان و سایر کشورهای خصمانه و استفاده از همه امکانات و ابزارهای سیاسی خود. آخرین تاکتیک های وی اقتصادی و اقتصادی است و وی مجازات تحریم های سوریه را که مستقیم بر لبنان تأثیر می گذارد ، مجازات می کند. این اشاره به “قانون عالی” است که به دنبال بهره برداری از منابع مالی سوریه و لبنان است.

این عمل منعکس کننده ناتوانی دولت آمریکا در برخورد مستقیم با دولت لبنان است که خواستار تحریم های اقتصادی و خشم توسط چندین گروه داخلی از جمله کاتات ، حزب الصباح (ائتلاف 14 مارس) و سایر افراد وابسته به حزب المستقبل شد. پوشش اعتراضات علیه آشفتگی های اقتصادی به دنبال فشار بر حزب الله لبنان است. وی ادعا کرد که به دلیل برخورداری از سلاح در دست مقاومت ، بازارهای مالی و اقتصادی تعطیل شده است. بنابراین ، در راس شعار خلع سلاح مقاومت است. با این حال ، این واقعیت که در لبنان موارد دیگری وجود دارد ، و دادخواستها جایی در میان اعراب نخواهد داشت.

قاضی هنینا

آنا: در بحبوحه آشفتگی ، شاهد تحقیر حرمت مسلمانان هستیم و همسر پیامبر (ص) توهین می شود. پاسخ حزب الله به این توطئه را چگونه توصیف می کنید؟

هانینا: همه مسلمانان و مردم لبنان معتقدند که استقامت و نمادهای آنها مقدس است و حتی سنی ها و شیعیان به عایشه مسلمانان احترام می گذارند و همسر همسر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را مورد احترام قرار می دهند و اشیای مقدس را محکوم می کنند. در پی این ماجرا ، حزب الله لبنان با استناد به موضع آیت الله سید علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، هشداری را در مورد دلایل سوء استفاده و سوءاستفاده صادر کرد و فتوایی مبنی بر منع توهین به همسر پیامبر اکرم (ص) و جهان اسلام را صادر کرد. جنبش همچنین ادعا كرد كه امتناع از انجام این كار می تواند منجر به تفرقه ، تفرقه ، مذاهب ، فرقه ها یا مذاهب شود.

بیانیه بدنام حزب الله آتش فتنه ای را برای فتنه گران ایجاد کرد ، همه توهین ها را محکوم کرد و عموماً پاکی سنی و شیعه را محکوم کرد.

آنا: رویکرد مقامات دولت لبنان به رویدادهای جدید چیست؟ آیا شما ورود به حزب الله و دخالت در این جنبش ها را برای رفع تنش های داخلی موثر می دانید؟

هانینا: مقامات لبنانی بارها و بارها درباره این کشور در قبال بحران داخلی هشدار داده اند ، و کسی دیگر جز Sionis و برخی از وابستگی های سیاسی آنها به شما برای نابودی لبنان نیست. علاوه بر این ، بحران لبنان نیازی به مقاومت نکرد و حزب الله قدم برد ، زیرا نقص هایی در جنبش وجود داشت. بنابراین ، مقامات سیاسی باید برای کنترل اوضاع تلاش کنند.

آنا: نقش و توطئه آمریکا در گله داخلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

هانینا: مقاومت برای دفاع از منافع ملی در برابر دشمن است و نمی تواند عاملی برای جنگ داخلی باشد. دولت آمریکا با ورود به درگیری فتنه گرای لبنان یک اشتباه بزرگ مرتکب شد. واشنگتن در بیروت در حال آشفتگی است و سفارت و سفیر در بیروت با تظاهرات علیه دولت لبنان مخالفت کرده اند. وی برای دستیابی به این هدف ، از دست های داخلی کتائب ، الصباح و دیگران استفاده کرد.

برخی از لبنانی ها با دعوت نیروهای سیاسی راست و چند شخصیت سیاسی ، عمدتا از طرابلس ، با حمایت از بهاءالله الحریری ، پسر عموی سعد الحریری ، رهبر المستقبل ، به میدان شهدا واقع در بیروت می رفتند. در همین زمان ، ششم ژوئن 1982 ، و حمله اسرائیل به لبنان تکان دهنده بود. همه آنها خود را برای خدمت به منافع دولت آمریكا در منطقه و لبنان آماده كردند ، و هدف دیگری جز ایجاد اختلال در صلح كشور در پی انتخاب حسن دیاب به عنوان نخست وزیر لبنان نبودند.

تأثیر شرایط سیاسی لبنان در انتخاب ایالات متحده و دشمن صهیونیستی هدف دیگری بود که با حمایت واشنگتن ادامه یافت. از آنجا که آنها امنیت سیاسی و هماهنگی محدودی دارند ، ممکن است خود را در آینده سیاست لبنان بیابند.

آنا: آیا دولت تازه تاسیس دیاب می تواند در کاهش ناآرامی های داخلی اثر داشته باشد؟

هانینا: فقط 100 روز از آغاز دولت جدید لبنان می گذرد و امیدوارم دولت دیاب توانایی خود در کنترل و مدیریت بحران را نشان داده است. این بحران ، همراه با بحران ناشی از شیوع کرونا ، منجر به مشکلات شده است. البته اگر مردم احساس کنند که مجاهدین و تلاش دولت دیاب ، دست از اعتراض برداشته و اوضاع برای ثبات لبنان تغییر خواهد کرد. این بازتابی از ثبات و امنیت است که معامله گران می توانند فعالیت اقتصادی را توسعه داده و باعث ایجاد غم و اندوه شوند.

پیشرفت در لبنان در حقیقت چیزی بیش از یک توطئه و توطئه توسط ایالات متحده و برخی احزاب داخلی نبود و سرانجام آن شکست می خورد.

اقدامات برخی از رسانه های لبنانی که توسعه در لبنان را پوشش می دهند ، از جمله NTV ، MBC ، الجدید و چند رسانه خلیج فارس ، از جمله العربیه و الحدث باید واقع بینانه باشند ، زیرا انحرافاتی برای پوشش این واقعیت در نظر گرفته خواهد شد. با رعایت جنگ روانی دشمن.

آنا: از شورش ها در جنوب لبنان و بیروت ، پایتخت چه چیزی را به یاد دارید؟

هانینا: توسعه در جنوب لبنان فقط یک علامت تحریک آمیز دشمنان صهیونیست نیست. چالش های دشمنان صهیونیست در سرزمین های اشغالی و در هنگام مقابله با نیروهای فلسطینی مانع از ورود آنها به جنوب لبنان شد. بنیامین نتانیاهو نتوانسته به کابینه تبدیل شود و نتوانسته است کابینه مستقل شود و ما هم اکنون گرایش های متناقض را در کابینه اسرائیل در اسرائیل خواهیم دید ، زیرا احزاب لیکود و آبی و سفید به رهبری بنی گانتز از نظر سیاسی متحد نیستند. و این باعث می شود تفاوت در تصمیم گیری برای لبنان و مجبور کردن آنها برای مقابله با امور داخلی تغییر کند.

بنی گانتز

بنی گانتز ، رهبر رژیم آبی و سفید رژیم صهیونیستی

اما پیشرفت در بیروت نشان می دهد که این سیگنال به یک جنگ داخلی می انجامد ، و همه مردم لبنان می دانند که ورزش به معنای منافع ملی نیست. برخی از قدرتهای داخلی ، براساس تصورات غلط ، ورود به جنگ داخلی را به نفع این کشور می دانند ، در حالی که ارتش لبنان توانایی راه اندازی ارتش به طور منطقی با هدف رفع تنش را ندارد. علاوه بر این ، چندین کشور عربی در منطقه که از جنگ داخلی خود لبنان پشتیبانی می کنند ، بحران مالی و بدهی قابل توجهی را تجربه کرده اند و ممکن است در ناآرامی های داخلی دخیل باشند.

آنا: سرانجام ، آینده توسعه فعلی را در لبنان چگونه پیش بینی می کنید؟

حینهایالات متحده دیگر نمی تواند یک جنگ داخلی را در لبنان تحریک کند ، با دانستن این که چنین توطئه های مکرر باعث تقویت موقعیت آن در لبنان شده است ، و بنابراین همه طرف ها مایل به حمایت از ملت و رد برنامه های خارجی هستند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا