سقوط گردشگری روسیه و امید به ایران و چین

ایران و چین

سقوط گردشگری روسیه و امید به ایران و چین

تعداد گردشگران بین المللی که در سایه انزوای بین المللی وارد روسیه می شوند در سال 2022 بیش از 90 درصد کاهش یافته است. با این حال، روسیه امیدوار است که لغو روادید با ایران و همچنین کاهش ممنوعیت سفر چین، وضعیت گردشگری این کشور را در سال 2023 بهبود بخشد.

به گزارش میجیک، به نقل از مسکو تایمز، روزنامه تجاری روسی کومرسانت اخیرا گزارش داده است که تعداد بازدیدکنندگان خارجی از روسیه در قالب تورهای سازماندهی شده طی سال 2022 بیش از 90 درصد کاهش یافته است. به دلیل انزوای بین المللی این کشور به دلیل جنگ در اوکراین اکثر مسافران بین المللی را از این کشور دور نگه داشته است.

این روزنامه بیان کرد که آمار رسمی منتشر شده در مورد کاهش سالانه تعداد گردشگران ورودی به روسیه تنها 40 درصد کاهش را نشان می دهد از حدود 290000 نفر در سال 2021 به 190000 نفر در سال 2022. این در حالی است که در سال 2019 حدود 5.1 میلیون گردشگر از روسیه بازدید کردند. که 400000 نفر در یک تور منظم به این کشور سفر می کنند.

“سرگئی رومشکین” – یک مدیر تور در روسیه برآورد کرد: ورود تورهای سازمان یافته به این کشور در سال گذشته 90 درصد کاهش یافته است. وی بیان کرد: این صنعت به دلیل وجهه منفی روسیه، ممنوعیت استفاده از ویزا و مسترکارت در این کشور و همچنین قوانین محدودکننده روادید خود روسیه با مشکلاتی مواجه شده است.

بسیاری از اپراتورهای تور روسیه از گردشگری بین المللی به برگزاری تورهای داخلی در مسکو و سنت پترزبورگ روی آورده اند.

رومشکین همچنین گفت: در سال 2023 نباید انتظار افزایش چشمگیر گردشگران اروپایی را داشته باشیم، اما ممکن است از کشورهایی که با روسیه قرارداد بدون روادید دارند مانند ایران و همچنین بازدیدکنندگانی از ترکیه و هند افزایش اندکی داشته باشیم.

ایران و روسیه برای لغو روادید گروهی با اقدامی دوجانبه از ابتدای سال 2023 به توافق رسیده‌اند که بر اساس توافق دولت‌های دو کشور، با اجرای این برنامه و از اول ژانویه، اتباع ایران و روسیه نیازی نخواهند داشت. ویزای اقامت 15 روزه در صورت سفر بین دو کشور در قالب گروه های تور 5 تا 50 نفره. روسیه این طرح را با چین و هند اجرا کرده است. ایران و روسیه امیدوارند که این توافقنامه موجب افزایش گردشگری و تجارت بین دو کشور در شرایط کنونی شود.

علاوه بر این، برخی از کارشناسان صنعت گردشگری روسیه انتظار دارند گردشگری در سال 2023 احیا شود که عمدتاً تحت تأثیر بازارهای آسیایی به ویژه چین است که انتظار می‌رود در ماه ژانویه برنامه‌های خود را برای بازگشایی مرزهای خود به عنوان منبع گردشگری در سال آینده اعلام کند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا