سفر نخست وزیر یونان به سرزمین‌های اشغالی

سفر نخست وزیر یونان به سرزمین‌های اشغالی

نخست وزیر یونان امروز (سه شنبه) برای اطمینان از هر دو اقدامات ضد بحران به سرزمین اشغالی سفر کرد و امیدوار بود این نمایشگاه استراحتگاه های گردشگری را به خطر بیندازد.

به گزارش رویترز ، یونان ، اسرائیل و قبرس در حال کار بر روی پروژه های انرژی در خاورمیانه بودند که نخست وزیر یونان ، کریاکوس میتسوتاکیس نیز ضمن گرامیداشت تلاش های اکتشاف ترکیه در این سفر.

در عوض ، اسرائیل این سفر را فرصتی برای تضعیف مخالفت های اروپایی در برنامه های خود برای میزبانی کرانه باختری می داند.

یونان روز دوشنبه با امید به صرفه جویی در بخش گردشگری امسال ، یک فرودگاه بزرگ را برای مسافران کشورهای اتحادیه اروپا گشود. اسرائیل سالانه تقریباً یک میلیون گردشگر را به یونان می فرستد.

میتسوتاکیس قبل از ورود به اسرائیل گفت: “من مطمئن هستم که پرواز از اسرائیل از سر گرفته خواهد شد.” امیدوارم یونان مقصدی امن برای اروپا باشد.

وی بار دیگر تأیید کرد که پروژه های اکتشاف انرژی یونان-قبرس-اسرائیل علیه دیگران نیست و منحصر به کسی نیست ، اما اگر سعی می کنید کنترل سیاسی و نظامی ترکیه را در منطقه متهم کنید.

میتسوتاکیس گفت: “اگر ترکیه آرزوهای امپریالیستی را رد کند و به عنوان یک شریک برابر و مشروع با ما همکاری کند و همسایه دوستانه ای نیست ، ما از این مشارکت استقبال می کنیم.”

در عین حال ترکیه همه اعمال عشق را در آغوش می گیرد.

اسرائیل اصرار دارد كه طرح انجام و شهرک سازی یهودیان در دره جردن در کرانه باختری مطابق برنامه های آمریكا برای صلح با فلسطینی ها ، اما اتحادیه اروپا با بیان اینكه این طرح بدون چالش تصویب نمی شود.

میتسوتاکیس گفت: “پس از بازگشت به یونان ، وی با رئیس جمهور خودگردان فلسطین نیز صحبت خواهد کرد.”

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا