سفر ظریف به عراق خشم سعودی‌ها را برانگیخت/ شکست توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی با سفر الکاظمی به تهران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، “نخستین سفر خارجی نخست وزیر مصطفی الکاظیمی به ایران و قبل از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عراق و دیدار با مقامات عراقی توجه تحلیلگران را جلب کرد. که پادشاه عربستان ، سلمان بن عبدالعزیز ، در بیمارستان بستری بود و بازدید کاظمی از ریاض به تعویق افتاده بود. مشکلی که بغداد بلافاصله تأیید کرد.

کاظمی پس از توسعه ، نخستین سفر خود به ایران را انجام داد و در تهران در دیدار با آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، بیانیه خود را درباره خروج تجار آمریکایی از عراق تأیید کرد.


بیشتر بخوانید:

ایران قطعاً با هر چیزی که به دولت عراق توهین کند مخالف است / ترور شهید سلیمانی هرگز فراموش نخواهد شد / هاشاد الشعبی نعمت بزرگی در عراق است


محمد علی الحکیم ، مدیر عامل خبرگزاری النخیل در عراق ، در مصاحبه ای با خبرنگاران منطقه غرب آسیا و گروه مقاومت محور آنا بین المللی گفت: “براساس گزارش ها و گزارش ها ، دیدار وزیر امور خارجه ، محمد جواد ظریف”. حضور خارجی ایران در بغداد ، سفر نخست وزیر عراق مصطفی ال کاظمی به عربستان سعودی است زیرا عربستان سعودی ظریف را به عراق نمی خواهد و رویکرد ریاض بی احترامی به حاکمیت عراق و توهین به کشورهای منطقه است.

وی افزود: سعودی ها از این که دولت عراق با وزیر امور خارجه ایران همکاری نزدیکی داشته است ناامید شده اند ، زیرا او می خواهد آل کاظمی در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب نخست وزیر عراق به عربستان سعودی سفر کند.

سفر موفقیت آمیز ظریف به بغداد منجر به تغییر در برنامه های سفر نخست وزیر عراق شد.

وی افزود: “سفر ظریف به بغداد ، استقبال بی نظیر از سوی همه نهادهای دولتی عراق و موفقیت مشاوره وی موجب عصبانیت سعودی ها شد که منجر به بیماری سلمان بن عبدالعزیز عربستان شد و سفر به ریاض به تأخیر افتاد.” عربستان سعودی با تعدادی از کشورهای مستقل از جمله عراق مانند عربستان سعودی رفتار می کند. متأسفانه ، دیکتاتوری سعودی ها بطور نمایی رشد کرده است و آنها از طریق مداخلات ناخواسته و بی ادعا در امور داخلی کشورها درگیر می شوند.

یک کارشناس امور عراقی گفت: “به نظر من ، سفر وزیر خارجه ایران به عراق و سفر بعدی آل کاظمی به ایران باعث شد توطئه و توطئه صهیونیستی – آمریکایی و برنامه های شیطانی برخی از کشورهای خلیج فارس از بین برود.” این دو سفر که طی چند روز انجام شد ، نشان می دهد که هم کشور و هم کشورهای ایران و عراق دوست و خویشاوند هستند و توطئه دشمن هیچ تاثیری در روابط آنها ندارد.

میزگرد در توسعه عراق

قاضی گفت: همانطور که ال کاظمی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران آموخته است. عراق به دنبال برقراری روابط متعادل با همه کشورها است ، بنابراین انتظار می رود نخست وزیر عراق در مورد مداخلات سعودی در امور داخلی این کشور محکم باشد. عراق یک کشور عربی است ، در سیستم امت اسلامی و اسلامی است و با سایر کشورها پیوند دارد ، بنابراین مداخله بی ارتباط با عربستان سعودی باعث ایجاد جوامع ناراضی می شود.

مدیر خبرنامه النخیل تصریح کرد: ایران و عراق مرز 1460 کیلومتر دارند ، بنابراین چگونه می توان روابط دو کشور با این مرزها و مرزها نامطلوب باشد یا می توان عراق را از جغرافیای منطقه خارج کرد؟ سعودی ها تصور می کنند که پذیرش حزب بغداد از یک حزب مزاحم خواهد بود ، اما انتقال 5000 یا 6000 قربانی خون و قربانیان داعش را به حالت عادی در نظر بگیرید. عراق می خواهد با همه کشورها روابط برقرار کند و سعودی ها در امور داخلی ما دخالت می کنند ، اما آن را آزار و اذیت نمی دانستند. در همین حال ، 5000 عملیات متولد داعش در عربستان سعودی به عنوان بخشی از عملیات داعش اقدام به خودکشی کردند که بسیاری از آنها هم اکنون در زندانهای ناصریه نگهداری می شوند.

کارشناسان گفتند که سفر نخست وزیر عراق به عراق در طی 6 ماه گذشته یک تحول تاریخی تلقی می شود ، زیرا سعودی ها و غربی ها تصور می کنند که صاحب کاظمی صاحب غرب است ، وقتی میانه را دید و می خواهد تعادل بین خود ایجاد کند. کشورهای همسایه دارد.

میزگرد در توسعه عراق

قاضی در خصوص دستاوردهای سفر نخست وزیر عراق به ایران گفت: سفر مصطفی ال کاظمی به ایران یک موفقیت و موفقیت بود ، زیرا مذاکرات مهم نخست وزیر عراق و رهبر انقلاب اسلامی و مذاکرات عراق با مقامات ایرانی منجر به توافق های مهم اقتصادی شد. ” از دیگر دستاوردهای این سفر می توان به سرکوب ایران و توافق کاظمی مبنی بر عقب نشینی نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق اشاره کرد. در بعد اجتماعی ، ایران و عراق به توافق رسیده اند برای مقابله با ویروس تاج ، که جوامع هر دو کشور و منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: یکی از اهداف سفر کاظمی به تهران برقراری ثبات منطقه است و بغداد در تلاش است تا به عنوان واسطه ای به عنوان یک بازیگر فعال در منطقه عمل کند. ایران کشوری مهم در منطقه است و عراق در تلاش است تا بین ایران و سایر قدرتهای منطقه از جمله عربستان سعودی ثبات برقرار کند.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا