اقتصادی

سفر باهواپیما نباید به یک سفر لوکس تبدیل شود/ ایرلاین ها حقوق مردم را زیر پا گذاشته‌اند

یکی از اعضای کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصمیم گیری در مورد تعیین قیمت بلیت هواپیما باید توسط گروهی از کارشناسان انجام شود تا حقوق مصرف کنندگان و حقوق ایرلاین در نظر گرفته شود.

کمال حسین پور در گفت وگو با میجیک، با اشاره به تلاش این شرکت هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: برای تعیین قیمت در هر منطقه باید قوانین خاصی وجود داشته باشد. متأسفانه آنچه اغلب از آن شکایت می شود تصمیم ناگهانی شرکت هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیط است. تصمیم یکباره است و در مواقع دلخواه قابل رد نیست. اگر گروه خاصی از کارشناسان بنشینند و قیمت ها را با توجه به حقوق هواپیمایی و حقوق مصرف کننده تعیین کنند، اشکالی ندارد.

امکان تغییر قیمت بلیط هواپیما ماهانه وجود ندارد

وی ادامه داد: برای وزارت راه و شهرسازی و شهروندان ما مناسب نیست که شرکت هواپیمایی هر ماه قیمت بلیت را افزایش دهد و بعد دادستان وارد شود، سپس نماینده شرکت هواپیمایی اعتراض کند. تصمیم برای افزایش قیمت هر محصولی معمولا هر سال گرفته می شود. مثل هر روز قیمت بلیط Huaipema ثابت نیست. هر گونه تغییر قیمت باید توسط کارشناسان انجام شود.

دولت باید قیمت بلیت هواپیما را برای یک سال ثابت نگه دارد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. سفرهای هوایی را نباید به سفرهای لوکس تبدیل کرد. باید به گونه ای قیمت گذاری شود که کارمندان یا دانشجویان یا افراد بیمار نیز بتوانند از هواپیما استفاده کنند. حداقل دست دولت برای ثابت نگه داشتن قیمت بلیط هواپیما یک سال است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا