مطالب عمومی

سفارت ایران در باکو: تمام مرزهای ایران باز هستند

به گزارش خبرگزاری «ترند»، سفارت ایران در باکو در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران به روی گردشگران خارجی و اتباع کشورهای همسایه باز است.

سفارت به ویژه تاکید کرد که تمامی مرزهای ایران به روی اتباع جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان باز است. پیش از این گزارش شده بود که مرز ایران به روی گردشگران همسایه آذربایجان به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته است.

در رویدادهای مربوط به تحولات تهران و باکو، جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه آذربایجان به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای اولین بار در دولت سیزدهم خود وارد تهران می شود.

وی در این سفر با سایر مقامات کشورمان از جمله آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی شهر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی در تاریخ 24 اردیبهشت در خصوص آخرین روابط دوجانبه بویژه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و … و اجرای توافقنامه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، رایزنی‌ها و مبادلات آنها اظهارنظر کردند و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفتگو اعلام کرد که به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان در اول دی ماه سال گذشته (1400) به مدت یک روز به باکو سفر کرد و هنگام دیدار با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، با همکاران خود نیز دیدار و گفتگو کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا