سرمربی یونانی تیم بسکتبال زنان: دولت به دختران کمک کند/ به بازی دوستانه و انگیزه نیاز داریم

النی کاپوچیانی خواستار حمایت بیشتر از بسکتبال بانوان شد و گفت: در قسمت بانوان باید از دولت کمک بگیریم و حامی مالی جذب کنیم. زنان به حمایت بیشتری نیاز دارند. آنها باید از ایران بیایند و مسابقه دهند چون خیلی از تیم ها به ایران نمی آیند.

به گزارش میجیک، سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در حاشیه تمرین تیم ملی درباره شرایط تیم ملی زیر ۱۸ سال گفت: در یک ماه پیشرفت زیادی داشته ایم اما کافی نیست. و ما باید بیشتر روی پایه کار کنیم.

وی درباره تیم ملی بزرگسالان گفت: سال گذشته که به فینال لیگ دسته دوم جام ملت های آسیا صعود کردیم کار بزرگی انجام دادیم. قبل از بازی هیچکس ایران را به حساب نمی آورد اما بعد از بازی همه قدر ایران را می دانستند. برای بازی سال آینده باید توجه داشت که لیگ امسال قوی نیست و طبیعی است که عملکرد بازیکنان افت کند. به همین دلیل نیاز به یک بازی دوستانه و انگیزه داریم که هم بازیکنان به خودشان انگیزه بدهند و هم یک بازی دوستانه باعث شود مردم جلو بروند.

کاپوچیانی با بیان اینکه ترکیب تیم ملی تغییر کرده یا با ترکیب قبلی ادامه یافته است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بازیکنان بیشتری را محک بزنیم. حتی از تیم زیر 18 سال نیز به اردو دعوت شدند اما به دلیل امتحانات نتوانستند در اردو حضور یابند. دختران من در این فصل عملکرد خوبی دارند، اما آنها باید انگیزه داشته باشند و این روند سه ماهه نیست، باید در طول یک سال اتفاق بیفتد. از طرفی باید بتوانند به صورت انفرادی و دوباره اردو بزنند و با کمپ های مکرر ارتقا پیدا کنند.

وی درباره برنامه های تیم ملی بزرگسالان گفت: سال آینده جام ملت های دسته دوم آسیا را داریم. از طرفی مسابقات غرب آسیا را در پاییز داشتیم که لغو شد. ما سعی می کنیم چند بازی دوستانه را در نظر بگیریم که بازیکنان در آن روحیه رقابتی دارند.

کاپوچیانی در پایان خواستار حمایت بیشتر از بسکتبال بانوان شد و گفت: در قسمت بانوان باید از دولت کمک بگیریم و اسپانسر جذب کنیم. زنان به حمایت بیشتری نیاز دارند. آنها باید از ایران بیایند و مسابقه بدهند چون خیلی از تیم ها به ایران نمی آیند و شرایط با تیم مردان فرق می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا